>>1/5/03 Dia internacional de la classe treballadora

<<tornar a l'índex

Joves rebels contra la precarietat laboral

Vivim en una societat on ens diuen que les diferencies de classes estan més diluïdes, que gaudim de noves oportunitats que generacions anteriors no varen tenir. Vaja que la joventut no ens hauriem de queixar, que ja ho tenim tot fet i molt més facil per desenvolupar un projecte de vida pròpi i emancipar-nos en aquesta societat de la globalització econòmica i de les noves tecnologies de la informació.

És aquesta la societat en que vivim? No pas. Els Països Catalans són un exemple que el creixement econòmic no és sinònim d'un major benestar social, no es pot negar que la nació catalana produeix més riquesa però contrariament es mantenen alts graus de discriminació, d'injusticia i d'indefensió de la joventut en la nostra situació laboral a travès de l'atur, la precarietat i fins i tot de situacions d'exclusió social.

El darrer any, la taxa d'atur juvenil ha augmentat fins el 38,75%. Clar i ras, 4 de cada 10 joves catalans entre el 16 als 29 anys estan a l'atur en aquests moments. La situació de la resta, no és gaire millor, doncs d'aquests 6 joves catalans que treballen, el 90 % ho fan en condicions precàries (rotació de contractes, discriminació salarial, llargues jornades de treball, falta de prevenció de riscos laborals,...). És escandalós veure que les estadístiques situen nomès a 0,60 joves catalans treballant en condicions segures, estables i ben retribuides i on el paper de la dona jove treballadora és el pitjor parat, doncs si les xifres d'ambdos sexes són ridicules per a elles són excessives.

És l'hora de plantar-nos davant d'aquests abusos; i Maulets, l'organització política del jovent independentista revolucionari, assumim el nostre paper en aquesta diada del Primer de Maig perque la joventut treballadora catalana prengui consciència de l'actual situació a que som sotmesos per part dels empresaris i de les polítiques neoliberals dels Estats espanyol i francès.

És essencial per solucionar aquestes causes, que la joventut participem activament en el món sindical, cal que construïm el sindicalisme nacional i de classe que ens doti de la eina d'informació, formació i solidaritat en la defensa i promcció dels nostres drets laborals i alhora des de la societat civil, treballar per difondre polítiques noves de redistribució del treball i de la riquesa.

Dia rera dia veiem que hi ha molts motius per lluitar pel tancament de les empreses de treball temporal, la derogació dels contractes escombreries, per la creació d'un salari mínim interprofessional català, per la renda bàsica universal,... i Maulets, l'organització política del jovent independentista revolucionari, ens mobilitzem per aconseguir-ho. Res no canvia, si tu no et mous.

Visca la Terra!

El combat Maulet continua!

Països Catalans, Primer de Maig de 2003.