Kanzaki
Azusa
Born in Komoridani,
Kisshu, Azusa is the granddaughter of a friend of Madoka. A few years younger
than Yohko, she comes to the Mano residence hoping to train with Yohko
to become a mamono hunter herself. Azusa doesn't seem to go to school as
Yohko does, but rather just stays at home to help Madoka out with chores.
'Auntie' Madoka once gave her a metal glove which when worn over her left hand, gives Azusa the power to transform into her mamono hunter persona. Her weapon is the Spear of Fuma which, like Yohko and her Soulsword, Azusa calls to her whenever it is needed.
Azusa also has a box which she calls the "Mamono Hunter Starter Kit." This kit contains assorted goods such as toy ghosts, knives, and a mystic reference book entitled "All You Really Need To Know About Hyper-Space and Pan-Dimensional Travel."
In the sixth episode, there appears a character who shares the same name and looks just like Azusa. This girl trains with Mano Ayako. Although not the same Azusa from the previous stories, this one is named "Azusa Number 2" by Madoka when her existance could not be explained to Yohko.
Nacida en Komoridani, Kisshu, Azusa es la nieta de una amiga de Madoka. Algunos años mas joven que Yohko, Ella llega a la residencia de la familia Mano con la esperanza de entrenar con Yohko para convertirse en una cazadora de demonios. Azusa no parece ir a la escuela como lo hace Yohko, pero prefiere quedarse en casa ayudando a Madoka con los quehaceres de la casa.
"Tia Madoka" le obsequio a ella un guante de metal que usa en la mano izquierda, y que le da el poder de transformarse en la persona de una cazadora de demonios. Su arma es la lanza de Fuma, que, al igual que Yohko y su espada del alma, Azusa invoca su poder cuando lo necesita.
Azusa tambien tiene una caja que la llama "Kit para principiantes de Cazadora de demonios". Este kit contiene todo tipo de accesorios tales como juguetes de fantasmas, cuchillos, y un libro mistico de referencia llamado "Todo lo que necesitas saber sobre viajes hiperespaciales y PanDimensionales"
En el sexto episodio, ella aparece como un caracter que comparte el mismo nombre.y luce igual que Azusa. Esta muchacha entrena con Mano Ayako. A pesar que no es la misma Azusa que en las historias anteriores, Esta se llama "Azusa Numero 2" y el nombre se la puso Madoka cuando no supo explicar su existencia al hablar con Yohko.
Azusa Profile courtesy of Mano Yohko's Mamono Hunter Homepage.
Azusa´s Seiyuu: Yoshida Konami