|
|
|
Zuid-oost Azie |
| Drie weken zuid-oost Azie...
We zitten inmiddels al weer bijna drie weken in azie en ik moet zeggen dat het een stuk toffer is dan ik had verwacht! De ervaring die we met bangkok hadden een maandje of tien geleden was simpelweg niet echt toppie toppie dus waarschijnlijk had dat er wat mee te maken.
Al snel gingen we dus met een trein naar Maleisie. Kuala Lumpur was onze bestemming. Voor degenen die de film Entrapment gezien hebben: Kuala Lumpur is de stad waar de Twin-Towers staat. Deze stad was zo ontzettend anders dan we hadden verwacht! Echt super, super modern met de meest moderne gebouwen en manieren van transport. Zo hebben ze hier bijvoorbeeld het langste stuk monorail ter wereld zonder bestuurder en hadden ze tot voor kort het hoogste gebouw ter wereld (Twin-Towers).
We hadden in KL een schitterend en vooral gezellig hostel en de tour die we in de avond deden was perfect. We ontmoetten een Nederlands stel, wat ieren en wat canadese dames en met z'n alles hadden we een hele toffe avond. We eindigden in het nachtleven van Kuala Lumpur. Erg gezellig, maar vre-se-lijk duur! Absurd gewoon als je zo'n zes gulden moet betalen voor een klein colaatje! Gelukkig hadden we elk onze heupflessen gevuld met wat lokaal promillage-spul. Wie we aldaar in het Hardrock Cafe trouwens ook nog tegen kwamen? Tamara met broer Vincent! Tamara is ook een van de 'groep van negen' in Sydney, zo'n 10 maanden geleden!
We verblijven in een bungalow samen met twee candese gasten (de dames zaten in een andere minibus en zijn we nog niet weer tegen gekomen) die we op de boot leerden kennen. Haadrin beach is the place to be op dit eiland en dus is haadrin beach de plek waar we verblijven. De stranden zijn wit met palmbomen, krakend zand en heerlijk warm water.
De brommers zijn hier in Azie HET vervoermiddel en als we dus besluiten wat van het eiland te willen zien is de beste manier om een aantal van die 110cc brommers te huren. Voor zo'n 9 gulden heb je een dergelijk brommer voor 24 uur tot je beschikking. Echt geen geld dus! Helmen kennen ze hier niet, ondanks dat die machines toch over de 100 km/uur halen! We rijden een hele dag rond het eiland en het is simpelweg prachtig!
In de avond komen we ook de twee canadese dames weer tegen en met z'n zessen hebben we een heerlijk maal in een van de vele cafeetjes op het strand van haadrin.
Hier in Thailand kun je overal de nieuwst film zien in cafeetjes zonder dat je er voor hoeft te betalen! De illegale kopie is hier de normaalste zaak van de wereld. Dus na ons etentje bekijken we er eens twee. De eerste is Entrapment, de film over de Twin-Towers in KL. Niet echt bijzonder, zeker niet als je 'em vergelijkt met de tweede film die we zien: American Pie. Die film MOET je echt zien! Schitterend waar de american pie mee wordt vergeleken...
De volgende dag doen we eigenlijk niet echt veel bijzonders. Een beetje op het strand hangen en genieten van een echte Thaise massage van een uur. Pijnlijk, maar toch ontspannend. Die avond is het niet nogmaals tijd voor de lokale mix-drank. Op aanraden van een stel Ierse gasten die we op het strand tegen komen gaan we met ze mee naar de plaatselijke McDonald's alwaar ze naar hun zeggen een nieuwe smaak milkshake hebben; de paddestoelen-shake. Nou, klinkt dat nu niet bijzonder lekker? Wij dus met ze mee...
Nou, na het lezen over onze ervaringen op het eiland Kho Phan Gnang begrijpen jullie vast wel dat het simpelweg een toptijd was daar! Ga je naar Thailand, ga naar dit eiland!! Pak niet Kho Samui of Phuket ofzo, die zijn veel en veel te toeristisch!! Phuket zijn wij ook geweest, maar dat valt echt niet te vergelijken. Kho Phan Gnang is een al backpackers en geen gezinnen met kinderen en meer van dat soort dingen die je best kunt missen!
Dus, dat was onze eilanden-ervaring in Thailand alweer. Inmiddels zijn we dan aangekomen in Bangkok. Dit keer verblijven we niet, zoals tien maanden eerder, in een luxe hotel in een achterbuurt van de immense stad. Op aanraden van vele andere backpackers zitten we nu in Guesthouse (hostel) vlakbij Kho Shan Road.
Perfecte lokatie, veel minder verkeer en stank en veel en veel gezelliger. De eerste avond in Bangkok komen we meteen al weer de vier canadezen tegen die we eerder op Kho Phan Gnang ontmoet hadden.
Een volgende avond gaan we kijken bij een Thai-Boxing Arena. Een aantal gevechten krijgen we te zien. Best interessant, maar vrij saai totdat een van die jonge gastjes ineens z'n knie tegen de kin van die ander plaatst met als gevolg: KO !! Kijk, dan wordt het ineens weer een stuk interessanter!
Vandaag is het alweer donderdag en dus vertrekt ons vliegtuig morgen... Zooo bizar... We kijken er beiden erg naar uit om weer terug te gaan naar Nederland. De reis was schitterend en zonder meer voor herhaling vatbaar, maar nu is het ook wel mooi geweest en tijd om weer terug te keren naar, het hopelijk zomerse, Nederland!
Tot gauw!
|
|
|
|
This page hosted by |
