Sta. Maria de Bell-lloc
L'excursió té una durada aproximada de 2 hores i mitja. El desnivell del recorregut és d'uns 220 metres.
L'excursió surt del poble de Brangolí al qual podem arribar amb cotxe des d'Enveig.
Entrem a Brangolí passant per l'església i pel cementiri seguint una senda que ve marcat per un senyal groc i vermell. La senda transcorre entre blocs de granit i bosc típic, la pujada és progressiva i apta per a qualsevol amb una condició física minima. Als 45 min. arribem al "Coll de Jovell" on hi ha un encreuament. Entre els arbustos trobarem un senyal que ens indica les diverses opcions per anar a Bell-lloc. Recomanem la senda que va per la cresta que ve indicat com "Bell-lloc parell la crête (balises bleues)" ignorant les pistes de la dreta i de l'esquerra. En pocs minuts se'ns presenta una vista impressionant podem veure les muntanyes del Cadi i el Canigo. Després d'haver caminat en total 1 hora i 15 minuts haurem abastat l'església de Sta. María de Bell-lloc.
La tornada es pot fer pel mateix camí o per la següent variant. Darrere l'església trobem una pista amb la indicació "Dorres parell la route", seguint per aquesta pista trobarem una desviació cap a l'esquerra la qual ignorarem. Al cap d'una tirada prendrem un camí a la dreta el qual abandona la pista principal i sembla que vulgui tornar a pujar. Poc després veurem que es converteix en una senda ben marcada que després d'uns 35 min. ens tornarà a portar al "Coll de Jovell". A l'encreuament a l'esquerra reprenem el camí pel qual havíem pujat per tornar a Brangolí a on arribarem després de 2 hores i mitja de recorregut.
Aquesta excursió es pot completar amb la visita del Dolmen de Marrunyes. Per a això agafem a peu la carretera que va a Feners. Un cop passat el pont que creua el riu Brangolí a uns 100 metres a l'esquerra trobarem un camí que es dirigeix a uns camps amb marges de pedra. Al cap de poc temps passarem a través d'un encerclat per bestiar (el qual naturalment devem tornar a tancar després de passar). Després de passar a l'esquerra trobem un camí que ens porta a uns camps des dels quals podrem distingir el Dolmen entre uns arbustos. Des del Dolmen en línia recta es pot veure la façana de l'església.
|
|
Santa Maria de Bell-lloc | Dolmen de Marrunyes |