Vall d'Eina, pla de la Beguda
L'excursió té una durada aproximada de 4 hores i mitja amb un desnivell de 750 m.
La vall d'Eina destaca per la seva gran riquesa florística. Botanics de tot el mon la venen a veure. Tambe destaca la quantitat de papallones que si veuen. Per tot aixo l'epoca de l'any mes recomenable per fer aquesta excursió son els mesos de maig, juny i juliol.
Sortim del poble d'Eina per la carretera que va a Llo. Travessem el riu i de seguida, en un revolt a la dreta, trobem un aparcament per a cotxes, que esta al peu de una pista. Aqui deixem el cotxe.
El inici de la pista esta a uns 1.600m. d'alçada. Anem a través de prats seguin marques blaves i fites. Deixem a la dreta un vial ample i entrem al bosc. La pista es fa més estreta i esdevé camí de bast. Trossos empedrats i ben conservats. Aquest cami atravesa les muntanyes fins a Nuria i antany el feien servir els pastors i els pelegrins. Al cap de uns 15 minuts pista a l'esquerra. Hi continuem amunt. Se'ns ajunta per la dreta un camí senyalitzat amb pintura vermella i blanca, el GR 36. Als 20 minuts acaba el tram de la pista on és permés circular am vehicle motoritzat. Petita clariana. El GR 36 se'n va cap a l'esquerra i baixa al riu. Iniciem una pujada per pendent pronunciat i pedregós. Després el camí es torna planer. Veiem a la dreta un canal de regatge. Als 40 minuts trobem una tanca de filferro. La saltem per una mena d'escala feta amb pedres, vora el rec. La pista travessa ara el canal. La vall, plena de bosc de pi negre amb bàlec i força herbes, s'estreny. El camí torna a ser de bast i el pendent augmenta. Al cap de 1 hora trobem una nova tanca de filferro. La saltem utilitzant unes pedres de l'esquerra. Ascensió suau pel camí. Avancem per la dreta del riu. La vall se'ns obre.
La flora d'alta muntanya, a partir de maig, esdevé esponerosa en aquest indret. Al cap de 1 hora i 15 minuts arribem al pla de l'Orri a 2015m. Grans pastures que s'estenen per la part baixa dels dos caients de la vall. La flora cada vegada resulta més variada. A l'altra riba veiem el refugi de l'Orri de Baix. Continuem per la vall en sentit SE. Superem un petit contrafort per mitjà d'unes llaçades. La part elevada d'aquest esperó està formada per marbres. El camí torna a travessar matollars de neret. Al cap de 1 hora i 30 minuts trobem una cascada a la esquerra que es trova a 2100 m. de alçada.
Vial altre cop planer. Un petit contrafort rocós tanca el pla que hem atès. Despres de 1 hora i 45 minuts pugem a un tossalet a l'altra banda del riu. El camí continua encara planer. Molt fressat, s'enfila pel contrafort a la base del qual hi ha una font. Curta ascensió enmig de pedregam i nerets. Al cap de 2 hores arribem a uns petits aiguamolls. Un torrentet desenboca al riu d'Eina. El creuem. Trobem una roca balmada a la dreta que pot ser ocupada com a aixopluc. Assolim un llom que ens situa en un gran pla herbat. A les 2 hores i 15 minuts arribem al Pla de Beguda (2.335m.). Al estiu sovint si trobe bestiar. Al S. encara hi ha algun bosqueró. Vessants tarterosos a la torre d'Eina, al cim de la qual apreciem una creu.
Si ens veiem amb cor de continuar caminant i el temps ho permet, podem arribar en 45 minuts al coll d'Eina, des d'on contemplarem un bell panorama de la vall de Núria.