de Cabrera de Mar (El Maresme)
http://www.oocities.org/CapitolHill/Congress/1354/Tel.: 656361446. E-mail
: euiacabrera@oocities.com
Cabrera de Mar, 12 de novembre de 1999
A L'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE CABRERA DE MAR:
L'agrupació d'Esquerra Unida i Alternativa (EUiA) de Cabrera de Mar s'adreca a vostè i formula la següent proposta de resolució per tal que sigui debatuda en el proper Ple, d'acord amb el Reglament Orgànic Municipal:
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
El debat europeu sobre l'ocupació ha tornat a situar la reducció del temps de treball sobre la taula corn la via més adequada per resoldre el principal problema dels treballadors i treballadores europeus/es. L'atur afecta a la Unió Europea a més de 18 milions de persones. Els Verds alemanys, el nou govern francès, l'acord del Govern italià amb Refundació Comunista, el SPD alemany, els sindicats de classe i, en general, l'Esquerra Europea aposta per la reducció normativa del temps de treball amb una doble finalitat:
ã Intervenir estructuralment sobre el mercat de treball per crear ocupació a partir de l'excedent d'hores que es derivarien d'una regulació europea de la jornada.
ã Redistribuir cap als treballadors la pèrdua de renda en favor de les empreses que s'esta produint com a conseqüència de les polítiques d'ajustament i contenció salarial.
ã Reorientar el model de producció i consum de les societats europees cap a la sostenibilitat ecològica, la superació de discriminació de gènere i el dret a l'esplai creatiu i no salarial.
Esquerra Unida i Alternativa (EUiA) i Izquierda Unida (IU) estan situant l'ocupació en el centre de la seva activitat. Avui l'Europa social, l'Europa de l'Ocupació és una necessitat imperiosa. També a Catalunya s'ha signat una declaració entre grups polítics, Esquerra Republicana inclosa, per impulsar una estratègia comuna per fer front al problema de la desocupació.
EUiA de Cabrera de Mar planteja mitjançant aquesta moció passar de les paraules als fets, i sotmet a consideració del Ple de l'Ajuntament els seguents acords:
1.- Encarregar a la Comissió de Govern l'elaboració d'un estudi per l'aplicació de la Jornada de 35 hores al personal funcionari i laboral aixi com als Patronats, Fundacions i empreses municipals de l'Ajuntament.
2.- Traslladar també a la Comissió de Govern el mandat d'elaborar un estudi de les hores extraordinàries així com un programa per la seva reducció i reconversió de llocs de treball.
3.- Cridar a la participació dels comitès de personal i dels sindicats en els esmentats estudis.
4.- Tenir en compte, al assignar contractes d'obres i serveis, el que les empreses concursants apliquin la reducció de jornada.
Carme Martí
Responsable Política d'EUiA de Cabrera de Mar
Amb còpia als grips polítics de Cabrera de Mar:
Amb còpia al diari El Punt del Maresme i al Butlletí de Notícies d'EUiA http://www.euia.org/comunicacio/butlleti/index.htm