HEM TINGUT UNA RELACIÒ SEXUAL I NO HA ANAT BÉ
Moltes vegades volem que les nostres relacions siguin ideals. Hem après dels relats daltres o de les pel·lícules pornogràfiques que una relació sexual ha de ser explosiva, extraordinària..., comparem amb aquesta il·lusió i mai es igual. I no pot ser igual, primer perquè tots som diferents i segon perquè las relacions sexuals de les pel·lícules son fingides.
Comentarem algunes possibilitats:
- La dona no ha aconseguit lorgasme: això es freqüent. La finalitat de la relació sexual no és arribar al orgasme. Una relació sexual facilita un contacte íntim i profund amb la nostra parella, i serveix per aconseguir tendresa i plaer. Normalment una dona necessita una preparació llarga de carícies i tendresa per assolir el seu plaer. És millor gaudir de les carícies sense obsessionar-se per arribar "al final". A més, si arribes al final, vol dir que ja sha acabat!.
- El orgasme que hem sentit no era com esperàvem: tenim la il·lusió de que el orgasme ha de ser com a les pel·lícules: un castell de focs artificials!. Doncs cada un te la seva manera de sentir-lo i expressar-ho. Hem de descobrir com és el nostre plaer, el nostre orgasme, acceptar-lo i gaudir-lo sense perfeccionismes.
- La relació ha sigut dolorosa: mai shan de fer coses que no es volen fer. Mai sha de forçar una penetració; si ho fem, segurament serà més dolorosa encara, degut als nervis i la por. Es pot gaudir totalment del sexe sense penetració (fent petting). Penseu que la pell és el òrgan sexual més gran del nostre cos, i podem arribar a lorgasme amb les mans o la boca. Pot intentar-se la penetració amb un dit per veure si la dona es relaxa; si això no succeeix, deixarem la penetració per una altra ocasió.
- El home no aconsegueix lerecció: la penetració es una part molt breu duna relació sexual: dura una mitjana de 2 minuts. És millor considerar-la solament com una part del joc sexual, no com la seva finalitat (si no la relació pot durar solament 2 minuts!) i intentar-la desprès de molta estona de carícies. Es pot aconseguir una satisfacció plena de la parella sense penetració, per exemple fent petting. El penis tampoc no ha destar en erecció complerta per aconseguir la penetració: amb lajut de la dona es pot realitzar sense problemes si hi ha prou rigidesa. El problema és que en aquestes condicions es difícil col·locar-se correctament el preservatiu.
- Lejaculació ha sigut massa ràpida: si ens preocupa la satisfacció de la nostra parella, és millor gaudir del sexe sense penetració, que pot ser totalment plaent. No ens hem dobligar a la penetració ni a aconseguir lorgasme.
- No hem aconseguit lorgasme a la vegada: això és lo més freqüent. És millor arribar per torns.
- La dona no ha tingut més dun orgasme: és inútil buscar lorgasme múltiple. Si es produeix, molt bé, però no ha de ser un objectiu obsessiu.
- El noi solament té un orgasme: això és lo habitual. Son poc freqüents els homes multiorgàsmics.
- Desprès de la primera penetració complerta, no saconsegueix una nova erecció: això es normal: desprès de lorgasme es produeix una fase en la que el penis no es pot estimular de nou, i que té una duració variable. No ens hem dangoixar ni pressionar, lo millor es relaxar-se, continuar amb carícies i no posar-se cap objectiu. Quant més ens pressionem, menys possible serà la nova erecció. Fins i tot pot ser millor deixar-lo per una altra ocasió.
Com podem millorar les nostres relacions sexuals?
1- Procurarem fer-les de mutu acord, sense obligar-nos a rés, sense forçar-nos. Aquest acord serà previ a la relació sexual i marcarà uns límits clars per ella.
2- Buscarem un moment i un lloc idoni: amb seguretat, tranquil·litat, neteja...
3- Ens assegurarem de que no hi han riscos de malalties de transmissió sexual ni dembaràs: farem servir correctament els condons.
4- La finalitat de la relació es la tendresa i el plaer, no el orgasme ni la penetració. No ens fixarem obligacions a complir.
5- És una experiència humana per descobrir el nostre cos i el del altre. Cada un és únic.
6- No forçarem a la nostre parella a fer alguna cosa que no vol fer. No ens deixem forçar per laltre.
7- Si apareix algun problema (dolor, pèrdua de lerecció...), respectarem al altre i, si volem, continuarem la relació sexual fent servir daltres tècniques que sí resultin plaents com les carícies, o deixarem la relació per una altra estona, sense culpes ni crítiques.
8- No hem de demostrar res a ningú. Tota relació sexual és positiva si es fa amb respecte, sense preses, sense obligacions.
*Si tens qualsevol dubte pots dirigir-te a la consulta jove del teu institut o de la Fundació Sant Hospital de la Seu dUrgell tel 973 350050, e-mail: joveseu@yahoo.com.