Duruyordum o gecenin ortasında;
İçimden soluk çalan yabancı "ben"'ler gibi
Şimdi de ben bir üçüncü göz,
Bedenimdeki bir başkası...

Nasıl da birikmiş içimde 'hayır'sızlığım...
Şimdi ne zaman başlasam ağlamaya,
   ne zaman bitti desem
      dilimde ekşi tadı...
Türkülerin eşliğiydi sessizliğime sırdaş,
   ben kendimde yabancıyım,
   ben kendimde yorgun...

İnsanlar geçiyor kıyılarımdan,
   yüzlerinde hayat
İnsanlar geçiyor benden,
   ellerinde ben
İnsanlar geçiyor yaralarımdan
   gözlerimde sükunet
İnsanlar geçiyor yalnızlığımdan;
   Yıkık dökük hayatlar, savaş alanları gibi
   Öc alıyor kurbanlarının yalnızlıklarından
   Dost insanlar olta atıyor, tutunuyorum
   "Yaşamak görevdir yangın yerinde,
      yaşamak,
         insan kalarak"
            (kalemine sağlık üstad!)

Aklım düşünmeye yorgun,
kalbim sevmeye
Uslanmaz bir çocuk edasıyla yaklaşıyorum aşka yine...