|
... Roman ... |
Gore Vidal "Kent
ve Tuz" ..... Arka kapak: Ender olanın başına iki şey gelir, tıpkı
insanlığın kısa tarihinde olduğu gibi. Ya bir koleksiyon nesnesi yapılır,
alınır, saklanır, ya da bir hilkat garibesi yapılır, parmakla gösterilir,
suçlanır, kovulur... Bir erkeğin bir erkeğe tecavüz etmesi büyük bir
suçtur.
Tuna
KİREMİTÇİ "Git Kendini Çok Sevdirmeden" ..... Arka kapak: Bir kazada
oğlunu yitirdikten sonra annesinin Eskişehir'deki evine sığınan Arda AKAD'ın
öyküsü...
Patrick SÜSKİND "Koku"
..... Aslında kitapların arka kapakları yerine kendi hissedişlerimi yazmak
istiyordum. Ama zaten benim seçimlerimle burada oldukları için zaten
tavsiyeler. Bu kitap da, tıpki "Kent ve Tuz"'un arka kapağında yazdığı gbi
bir "Ender"'in hikayesi. Burnu dünyanın en iyi koku alan kişisi ve kendini
insanlardan uzağa atışı... Bana güzel sohbetlerimizden birini yaptığımız
sırada bir arkadaşım tarafından tavsiye edilmişti (alıntı ile anılmıştı o
sohbette).
Zülfü LİVANELİ
"Mutluluk" ..... Kitap hafif. Güzel bir roman. İşlenmiş bir
ülke gerçekleri. Bu güne ait. Bir Profesör, bir Kadın ve bir Asker'i
buluşturuyor roman... Livaneli benim sol devinimimin önemli
dönemeçlerinden biridir. Ne kadar Livaneli ile yetinmesemde onun bendeki
yeri nedeniyle saygıma değerdir.
Murat UYURKULAK "TOL"
..... Kitabı Yıldırım TÜRKER'in kışkırtmasıyla aldım. Kitabı okurken
kullanılan zeki dilin tadı damağımda kaldı. Kıskandım falan... Sonra
Rakı içesim geliyordu sürekli :)
|
... Şiir ... |
Yılmaz
ERDOĞAN "Anladım" ..... Yılmaz ERDOĞAN'ın bir yaşama acemisi, ama yaşamı
anlatabilme ustası olduğunu düşünüyorum. Sanki abim olduğunu düşünürcesine
samimi buluyorum ve değer veriyorum: anladım ki ağaçlar / toprağa acı
verdikçe büyüyorlar
Gülten AKIN
"Uzak Bir Kıyıda" ..... Bu kadın, sanki misafirsiniz, o size kahve ikram
ediyor ve bu sırada hayattan konuşuyorsunuzcasına dilinize, tercihinize
samimiyetinize, saygınıza, hayatınıza dokunuyor: pazar yeri kızların
neresidir? / ten kafesi
|
... Diğer ... |
Murat
HOCAOĞLU "Yirmibeş Tanıklık / Eşcinsel Erkekler" ..... Kitabı okurken,
eşcinselliğin yirmibeş hayatta ayrı ayrı keşfedildiğini düşündüm. Pınar
ÇEKİRGE(biz kendisi ile aynı işyerinde çalışıyoruz)'nin "Yalnız Erkekler Adası"
geldi şimdi aklıma. Tüm acılara, bedellere rağmen yalnızlıkta sessizce
beslenen: bir yönelimin yirmibeş tanığı...
Friedrich NİETZSCHE "Aforizmalar" ..... Boğaziçi Felsefe'den bir arkadaşım
ile boğaz köprüsünün ayağında bira içiyoruz, yanımızda dünyamın güzeli.
Ben ona Nietzsche'den bahsettim, o da bana burun kıvırdı.
Felsefe'nin onu sahiplenmediğini söyledi. Daha bir Felsefe'nin
dışında bir pozisyonu varmış Nietzsche'nin. Son görüşmelerimizin
birinde beni gördüğünde ilk söylediği, onu ciddiye almamakla hatta
ettiğiydi... Üstün insan modeli bir ütopya mıdır sizce? Ben bir
zaman yeterince vakit ayırarak Nietzsche'yi (bir de Goethe''yi) biraz daha
deşeceğim (Alman damarımdan olsa gerek:).