











|
takaisin
VESA PISTO JA OLLI VARIS
Vesa Pisto ja Olli Varis muodostavat parivaljakon, jolta ei musiikillista monipuolisuutta ja kokemusta puutu. Vesa Pisto on laulava kontrabasisti ja
runoilija, joka on kunnostautunut sooloesiintyjänä monilla areenoilla - hän on mm. laulanut kanssakilpailijoitaan suohon runolaulun MM-kisoissa,
joissa hänet valittiin Vuoden Shamaaniksi vuonna 1997, ja kaksi vuotta myöhemmin tuli hopeaa. Kitaristi Olli Varis on puolestaan soittanut
monissa maamme eturivin kokoonpanoissa, mm. Maria Kalaniemen Aldargaz-yhtyeessä, Superpelimanneissa, Koinureissa ja
Värttinässä. Hollolassa lavalle kipuaa kuitenkin täysin uusi, ennennäkemätön kokoonpano: huilisti Silvo Vatanen tuo perulaisella
qena-huilulla sekä poikkihuilulla oman särmänsä tämän pienen, intiimin
yhtyeen äänimaailmaan. Triolla on myös vankat levytyssuunnitelmat - talven
mittaan nähdään, mitä on luvassa.
Hollolajamien perjantai-illan aloituskonsertin monipuoliseen svengiin nämä
muusikot lisäävät oman omintakeisen mausteensa: he soittavat itse säveltämäänsä folkia, jossa lyriikka ja melodiat jättävät tilaa
tulkinnalle. Sanoitukset ovat Vesa Piston, joka runonlaulajana saavutetuista meriiteistään huolimatta ei ole nyt kirjoittanut mitallisia
tekstejä; trion musiikki ei ole järin traditionaalista, vaan kokeilevaa ja
eri genreistä ammentavaa.
takaisin
|