03.02-06.02:
Dro fra Rai Lay tidlig om morgenen. Vi var 5 stk. som dro inn til Krabi, men bare 4 av oss dro videre til Phuket. Hans Erik hadde forelsket seg i stranden og ville bli en uke til. I Krabi vekslet vi noen dollar, sjekket e-mail og oppdaterte hjemmesiden. Tok saa en fullstappet taxi til busstasjonen, der vi satt oss paa bussen til Phuket. Kom fram i kveldinga til Phuket Town. Fant billig overnatting paa Thavorn Hotel. Standarden var ogsaa veldig tilfredsstillende. Tok deretter en tur ut paa byen for aa prute litt.
Neste morgen tok vi en pirat-taxi til Patong Beach. Dette er den mest populaere stranden. Her er det stappfullt av turister. Traff her en gammel dame som viste oss et ledig rom. 130 NOK delt paa 4 personer. Paa rommet var det TV, Aircondition, kjoeleskap og dusj med varmt vann. Vi lovte damen paa tro og aere at bare 2 av oss skulle ligge paa rommet, selv om intensjonene var noen helt andre. Dro saa ut paa stranda (sol fra skyfri himmel, veldig varmt og nesten litt for varmt i vannet). Proevde aa finne en volleyballbane, men uten resultat. Utpaa kvelden gikk Hugo for aa skrive mail, mens resten dro for aa se litt thai-boksing. I bokselokalet ble vi mottatt av en hyggelig thailandsk dame som viste oss veien til et bakrom. Og hva annet moette oss her enn stripping i Evas drakt. Dette var selvsagt ikke noe for oss voksne og sofistikerte "menn" saa vi gikk derfra med en gang (2 timer). Vel tilbake paa rommet moette vi en oppskaket Hugo som hadde fatt lusing av gamla. Hun hadde selvsagt laast seg inn mens vi var borte og sett 4 sekker. Vi matte betale litt ekstra og flyttet derfor neste dag.
Vi trasket i byen i mange timer neste dag foer vi fant et kurant overnattingssted. Billig, fint og 4 senger. Betalte 425 NOK for 2 netter. Dro paa stranden og fant en volleyballbane. Vi ble selvsagt med og syntes at nivaaet var greit nok. Men etter 11 klask paa rompaa og mange lyse stemmer, fant vi ut at de 7 soete jentene og de tre pene guttene som var med, alle var transvestitter. Litt av et sjokk. Stakk av i full fart og spiste kjoettkaker paa en skandinavisk restaurant (Selvsagt ikke saa gode som de 5 mammaene sine).
Neste morgen besoekte vi akvariet og dyrehagen. Akvariet var nedtur, mens dyrehagen var grei nok. Vel tilbake spilte 3 av oss minigolf. Nils avgjorde dysten paa 18. og siste hull. Fam. Beverfjord paa delt andre.

07.02-08.02:
Fra Patong tok vi en svinaktig rask tuk-tuk gjennom morrarushet til piren i Phuket town. Derfra tok vi baat til Phi-Phi island. Vi satt paa soldekket og noet den vakre utsikten. Vel fremme fant vi rutinert frem til billig og bra (ny definisjon paa B&B) overnatting. Litt stoerre forhold her enn paa Railay, men oeya har sjarmen i behold. Volleyballnivaaet er dessverre ganske saa talentlaust her.
Neste dag gjorde vi oss kjent med de mange smaa smug og gater i den provosoriske byen paa oeya. Men vi matte naturligvis ned paa stranda og avkjoele oss rett som det var. Sturla ble plutselig seende ut som en nykokt hummer, men til tross for dette klarte han aa sjarmere i senk 4 mossejenter senere paa kvelden. For et drag!
Vi mata noen rare fugler som brukte sinnsykt med energi paa aa forsvare maten fra andre fugler, men som ikke var interessert i aa spise den selv. De faa som fikk tak i en bit matte rett til vannskaala etter vaare hot and spicy pringles. Etter en stund kom en diger hane og lagde litt show. Nok om det.

09.02:
Tok farvel med Pee-Pee og heiv oss paa baaten til Krabi. Koste oss igjen paa soldekket. Moette Hans Erik etter avtalt tid paa Krabi baathavn. Besoekte en internett-kafe og proevde aa faa ut av Hansey hva galt han hadde gjort paa Railay. 10 dager senere vet vi andre fortsatt ingenting. Etter en liten raadslagning ble det enstemmig vedtatt aa droppe Koh Lanta og aa dra soerover mot Malaysia. Etter fire timer (32 mil) i en buss neddopet av svette og urindunst, kom vi trygt fram til 10 etasje i et hotell i Hat Yai kl. 9.00 p.m. Dro etterhvert ned i hotelkjelleren for aa sloese litt med tiden. Der fikk syngende og dansende lettkledde jenter. Straks vi satte oss ned kom en av jentene bort til oss. Hun fortalte om hvor fattig hun var, og om at hun hadde en mor og en bror som var syke. Paa spoersmaal om hun hadde en syk onkel i tillegg, bekreftet hun straks at ogsaa det var tilfelle. Vi fortalte ogsaa at vi hadde syke moedre, men at Hans Erik var veldig rik. Dette medfoerte tilstroemming av to nye horer, som var veldig interesserte i ham. Viljesterke Hansemann avviste tilbudet blankt.