21.02-29.02:
Etter aa ha stilt klokka fire timer frem og sovet middels bra paa en Jumbojet 747-400 med 4 Rolls Royce-motorer, landet vi (Nils, Martin og Sturla) paa flyplassen i Sydney klokka 06.00 neste morgen. Derfra gikk turen foerst med flybussen til baathavna ved Operahuset. Martin bestemte seg for aa gaa egne veier, og ble igjen i Sydney. Vi (Nils og Sturla) dro med ferge til Manly Beach (som er paa fastlandet) for aa treffe Hugo og Hans Erik. Avtalt moetested var ved fergekaias naermeste beachvolleyballbane. Stedet var noen gater og en lang strand saa banen var lett aa finne. Vi innlosjerte oss paa ett haerberge til 22 dollar (117 NOK) natta, hvor vi alle fire bodde sammen i to netter. Etter to dager paa stranda med beachvolleyball, surfeboelger, soling og bading i et forholdsvis kaldt vann, diskuterte vi hvorvidt dette var et vaerendde sted. Hans Erik og Hugo ville gjoere det samme en god stund til, mens Sturla og Nils dro inn igjen til Sydney for aa faa nye utfordringer.

Naa er det fredag den 25. og vi (Nils og Sturla) vet at Hugo og Hans Erik fortsatt er paa Manly Beach i den hensikt aa sjekke damer, bli brunere og aa forbedre beachvolleyteknikkenl. En troest for oss bygutta er at de beste svenske beachvolleyspillerne trener paa Manly hver dag, og setter forhaapentligvis de sjokoladebrune Moldeklysene i skyggen for en stund. Det eneste vi vet om Martin er at han har kjoept seg busspass fra Sydney til Brisbane og at han derfor befinner seg et sted mellom disse byene. Hoerte rykter om surfekurs og vandring i de australske villmarker. Blir hyggelig aa moete alle tre igjen om et ukjent antall dager.

Etter aa ha kommet til Sydney paa onsdag dro vi til "CB Private Hotel" og booket overnatting. 59 dollar delt paa to var litt dyrt, men veldig sentralt i Chinatown. Saa oss litt rundt i byen og kjoepte litt mat. Observerte at det er utrolig mange hoeye hus her innenfor et forholdsvis lite omraade. Luften er ogsaa utrolig ren. Veldig mange stygge og feite australske jenter og gutter, og overraskende stor prosentandel med pene og smekre asiatiske jenter. Dro til Sydney Tower, som er den hoeyste bygningen i Australia med sine 305 meter. Et utrolig utsyn over byen fra restauranten paa 250 meter.

Neste dag delte vi vaare foelelser for denne byen og bestemte oss for aa bli en natt til. Sto tidlig opp paa torsdag for aa overvaere folgende severdigheter:
"Sydney Opera House" - Selve ikonet for denne byen. Fikk bare sett det fra utsiden, men det er ogsaa det som paastaaelig nok skal vaere den stoerste opplevelsen.
"Kings Cross" - Nattklubber, kosmopolitiske restauranter og kafeer.
"Queen Victoria Building" - Verdens fineste kjoepesenter. Er verdt et besoek selv om man ikke skal shoppe.
"Darling Harbour" - et utrolig fint syn paa en skyfri dag...
"Chinese Garden" - En stemningsfylt 100 maal stor hage med kinesisk musikk og omgivelser midt i storbyen.
"Sydney Aquarium" - Et av verdens stoerste og samtidig verdens mest spektakulaere akvarier.
"The Rocks"
"Panasonic Imax Theatre" - 3-dimensjonal visning paa verdens stoerste kinolerret (12 etasjer hoey). En ubeskrivelig opplevelse.

Torsdag kveld gikk vi paa et diskotek med et dansegulv bestaaende av to bleike australske gutter og ti lekre asiatiske jenter. Derfor saa vi vaart snitt til aa bruke vaare lyse lugger til aa herske paa dansegulvet. Fikk sprellet av oss litt flass og kom senere i kontakt med fire jenter som alle var farmasoeyter. Disse inviterte oss paa en privat fest som skulle foregaa neste fredag, 8 dager senere. Vi visste selvsagt at dette var uaktuelt for oss siden vi snart skulle oppover langs oestkysten. Derfor takket vi nei med en liten taare i oeyekroken. Fikk likevel visittkortene deres i tilfelle vi ombestemte oss.
Fredagen gikk med til aa bli kjent i byen og aa planlegge den videre reiseruten.

Loerdag 11.35 a.m. Satte oss paa toget i Sydney med destinasjon Coffs Harbour. Etter aa ha blitt plaget av en liten rakkerunge i et halvt snes antall timer, kom vi fram klokka halv ti paa kvelden. Moette der en kar midt i tjueaarene som saa ut som han var sendt ut for aa skremme nynazister. Han fortalte om en massemorder som hadde herjet langs oestkysten aaret foer i den hensikt aa drepe back-packere. Etter aa ha drept ti stk. ble han fanget av lovens lange arm.
Coffs Harbour har 50.000 innbyggere og har lenge vaert en av New South Wales's mest populaere turistdestinasjoner. Den lokale oekonomien baserer seg hovedsaklig paa turister og bananplantasjer.
La oss inn paa et billig hotell og bestemte oss for aa sjekke utelivet. Karakter stryk paa en loerdagskveld sier alt. Neste dag sjekket vi stedet og fant ut at det har et bygdemessig preg der innbyggerne er spredt utover et veldig stort areal. Vi inntok derfor horisontalen paa stranda og ble der til moerket senket seg. Etterpaa dro vi paa kinoen med taxi til et sted langt borte. Ble nektet adgang grunnet vaare sandaler og maatte ta den tunge turen tilbake igjen til fots. Overnattet en natt til paa samme sted.

Mandag den 28. dro vi til et typisk bacpacker haerberge der vi innlosjerte oss for en natt. Overnattingen inkluderte gratis leie av sykkel og surfbrett. Dro paa stranda for aa proeve lykken i boelgebruset. Studerte noen lokale unggutter som fikk det hele til aa se ufattelig enkelt ut. Vi satset heller paa aa bli knust av boelgene og aa bli dratt utover av undervannsstroemmene. Dette klarte vi veldig bra. Paa kvelden traff vi et veldig hyggelig kjaerestepar fra Voss. Vi delte erfaringer med disse og takket ja til tilbudet om aa sitte paa i deres bil opp til Byron Bay neste morgen.
I og med at vi satt paa i bil, fikk vi se mange fine tettsteder, flotte strender, ville kenguruer, og kenguruer som skulle ha benyttet fotgjengerfeltet da de forsoekte aa krysse veien. Etter tre behagelige timer i bil kom vi til Australias oestligste sted, Byron Bay. Stedet har 5000 innbyggere og er et veldig populaert reisemaal for turister. Det har fantastiske strender og et veldig bra klima - varmt om vinteren og veldig varmt om sommeren. Av denne grunn fikk vi store problemer med aa finne rom, og det hele endte med at vi leide en leilighet som vi delte med vossingene. Vi dro sammen med disse ned paa stranda og proevde lykken med boogie-board (et surfbrett som man skal ligge paa). Vi kjoepte grillmat og hadde BBQ-fest senere paa kvelden. Veldig koselig.