2003

Avui 19gen03

Ni dimissions ni fitxatges; Gaspart, Van Gaal i l'equip es "conjuren" per sortir-se'n

President, tècnic i jugadors es reuneixen més d'una hora al vestidor

D. Caraltó / J. Cortada
BARCELONA

L a crítica situació en què ja estava el Barça per la derrota contra el València no provocarà cap novetat: ni dimissions, ni cessament, ni tampoc fitxatges d'hivern.
Mentrestant, Joan Gaspart, que no s'havia quedat a la llotja com en el partit contra el Sevilla, estava reunit amb el director general del club, Javier Pérez Farguell, Louis van Gaal i el capità Carles Puyol. La resta de la plantilla, excepte els jugadors del filial, no havien abandonat el vestidor.
Abans d'entrar a la reunió alguns jugadors van fer declaracions. Entre ells, el mateix Puyol, abans d'afegir-s'hi, que va acceptar que la situació de l'equip "és complicada" perquè es passa de "poder estar a tres punts del València a poder anar encara més avall en els pròxims partits". El jugador de la Pobla de Segur va mostrar-se comprensiu amb el disgust de l'afició: "No li podem retreure res, perquè quan l'equip ha estat dins del partit ens ha donat suport". "El que s'ha de fer ara -va concloure Puyol- és guanyar partits".
Finalment, a nivell institucional, Joan Molas, cinquè vicepresident del club, va subratllar: "No era el resultat que esperàvem i entenem que el soci estigui disgustat, però el que cal és tenir calma per mirar de tirar les coses endavant. Sabem que la Lliga està molt difícil, però encara queden molts partits i hem de tenir l'esperança de classificar-nos per a la Champions".

Pancartes a la grada
La situació de divorci entre la junta directiva i el tècnic amb part de l'afició va quedar demostrada amb un parell de pancartes que hi havia a la grada. Van Gaal + chapapote. Nunca máis, resava una, mentre a la segona es podia llegir: Van Gaal, inepto; Gaspart, mezquino, sois fichajes de Florentino.
Benítez: "No és demèrit d'ells"
>> El tècnic del València, Rafa Benítez, va intentar donar un cop de mà al seu col·lega Louis van Gaal. "No per cortesia, sinó perquè ho penso", va dir. "El Barça és un gran equip i molt difícil d'aturar. El resultat no és demèrit del Barcelona, que ho ha intentat per tot arreu i no ha tingut sort. L'entrenador del Barça ha fet el que havia de fer".

 

Incidents i agressions

>> Al final del matx hi va haver greus incidents a la zona de tribuna de l'estadi. El secretari general per a l'Esport de la Generalitat, Josep Maldonado, va arribar a rebre l'impacte d'un objecte que li va provocar atordiment i una petita ferida. Al marge, periodistes d'Antena 3, City TV, BTV, TVE i el diari Sport van ser objecte d'agressions i intents d'agressió per part d'aficionats radicals, fins al punt d'haver de fugir abandonant tot el material, i també un cotxe d'Ona Catalana va patir greus destrosses. Grups d'aficionats també van buidar extintors i diverses portes de vidre van acabar trencades.

 

 

 

 

Europa Press 20gen03

El Col·legi de Periodistes de Catalunya condemna els incidents del Camp Nou i exigeix més mesures al Barça

20/01/2003 - 17:18:22

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS) El Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) ha condemnat avui els incidents ocorreguts al final del partit FC Barcelona-València del dissabte passat al Camp Nou, en què diversos periodistes van ser agredits per seguidors radicals, i ha exigit més mesures al Barça per evitar que fets similars puguin tornar a repetir-se en el futur.


Mitjançant un comunicat, el col·legi ha condemnat el comportament "vandàlic" d'una "minoria" d'espectadors, assegurant que alguns són identificats coma membres de la penya 'Boixos Nois', i ha expressat la seva petició de tenir més seguretat "davant aquesta reiterada actitud incívica, que no és la primera vegada que es produeix i davant la falta de protecció rebuda pel Barcelona".


Per això, el CPC, continua el comunicat i, "exigeix al president Joan Gaspart i a la seva junta directiva que prengui les mesures oportunes perquè incidents d'aquest tipus no tornin a produir-se en el futur". Ahir, també el Sindicat de Periodistes de Catalunya va condemnar els fets succeïts dissabte passat i va demanar a la directiva del Barça major vigilància i control sobre els 'Boixos Nois'.

 




Emd 21gen03
LA SEGURIDAD DEL CAMP NOU

 

Inquietud Desde la Delegación del Gobierno lamentan la reiteración de incidentes

 

Preocupación en la Delegación del Gobierno

Su portavoz, Eladio Jareño, echa de menos la promoción de grupos no radicales

Redacción  / BARCELONA

21/01/03  03:00 h.Eladio Jareño, portavoz de la Delegación del Gobierno en Barcelona, aseguró ayer en el programa 'La Graderia' de la Cadena Ser que los incidentes acontedidos el pasado sábado en el Camp Nou le preocuoan por su repetición: "En los últimos tiempos hemos tenido episodios reiterados de violencia en el Camp Nou, algunos protagonizados por Boixos, otros por otra gente. Esto evidencia que hay un problema claro que no se resuelve simplemente con medidas propiamente de seguridad, poniendo más cámaras, red protectora, etc...”. En opinión de Jareño, “el problema quizás tenga raíces más profundas, la tarea principal es la prevención social y deportiva, erradicar del campo y del Barça a los grupos violentos y en promocionar a los grupos positivos, como Sang Culé, UniBarçataris, etc..., que existen pero prácticamente se han diluido. En cambio, los Boixos, siguen haciendo de las suyas. La apuesta no está siendo la que ha de ser”.

Batlle, dolido por la imagen

El regidor de deportes del Ayuntamiento de Barcelona, Albert Batlle, comentó ayer que la imagen del Barça, uno de los grandes embajadores de la ciudad, hace daño a ésta. “Todos hemos de estar a la altura de las circunstancias, que lo esté la directiva, su presidente, que lo esté la masa social, que lo esté el cuerpo técnico y también que lo estén los medios. Desgraciadamente, el Barça ha sido noticia negativa en los últimos meses y esto es un tema que hemos de ir enderezando y creo que todos tenemos responsabilidades”

 

 

Detrás del colorido de las banderas se esconde un mundo de violencia y agresiones ante los que el club y la policía no han hecho nada, pese a tener identificados a los más violentos

 

 

Otras fotos


Los grupos pacíficos, como Almogàvers, Sang Culé o Unibarçataris, se vieron obligados a cambiar de ubicación por culpa de la violencia

 

 

La bengala provenía de la zona del Gol Nord y el que la lanzó es reincidente

 

LAS CLAVES

No son más de quince, pero han tomado el mando de los Boixos Nois gracias a la violencia desmedida

La amenazas y las agresiones se repiten cada semana en el Camp Nou ante la pasividad del club

El sábado pasado destrozaron el Gol Nord en protesta por la 'jaula' que les aislará del resto

 

 

Emd 23gen03

La ley del miedo

Informe secreto: Los 'Casuals', la sección más radical de Boixos Nois, atemorizan al Camp Nou

Campan a sus anchas y ni el club ni la policía hacen nada para detenerles

Redacción  / BARCELONA

23/01/03  03:00 h.El 20 de diciembre de 1997, el Barça realizó un minuto de silencio en memoria de Sergio Soto, uno de los cabecillas de Boixos Nois, fallecido una semana antes por sobredosis. Soto, de ideología neonazi, era el principal acusado del homicidio de 'Sonia', un travesti que fue asesinado en el Parc de la Ciutadella. Por primera vez en la historia, el Camp Nou guardó un minuto de silencio por la muerte de un seguidor. El club azulgrana cedió ante las amenazas y el chantaje de la facción más radical de los Boixos, los 'Casuals'.

“Fuera nazis del Camp Nou”, se escuchó en la grada durante el minuto de silencio. El grito provenía de la otra punta del estadio, pero un grupo de Boixos cruzó impunemente el campo hasta llegar a la zona ocupada por Sang Culé, grupo de idelogía catalanista y contrario a la violencia. Ellos no habían abierto la boca, pero se llevaron la peor parte. Atemorizados por las amenazas de los 'Casuals', nunca más volvieron al Camp Nou como grupo y se limitaron a acudir al Palau Blaugrana.

Esa noche fue la presentación en sociedad de los 'Casuals', un grupo formado por una quincena de radicales que ya llevaban varios años sembrando el pánico en las gradas del Camp Nou. Nacieron como facción de Boixos hace unos diez años. Hasta entonces todos vestían ropas militares e iban con la cabeza rapada, un aspecto demasiado identificable para la policía. Fue cuando tuvieron la ocurrencia de dejarse el pelo largo y vestir de forma normal, adoptando la palabra inglesa 'casual'. Vestidos como todo el mundo, pasaban más desapercibidos y despistaban con más facilidad a las fuerzas de seguridad y a la policía.

Poco después el club trató de crear la Grada Jove, pero Jordi Vallverdú, el directivo responsable del proyecto, no se entregó, según todos los testimonios, en el objetivo de poner en marcha la Grada. De los 4.000 asientos previstos en un principio, el área de patrimonio lo dejó en mil, un aforo insuficiente para acoger a los socios de Almogàvers, Boixos Nois, Sang Culé y Unibarçataris. El proyecto no cuajó y los cuatro grupos se unieron dejando al margen al club. La idea, impulsada por Almogàvers, era la de una grada de animación, sin violencia y sin símbolos políticos.

La convivencia fue siempre difícil por culpa del comportamiento violento de los Casuals. Cuando Boixos Nois se inscribió como penya oficial del club, los 'Casuals' no lo aceptaron de buen grado. Provocaron una escisión en el grupo y defendían que ellos eran los únicos Boixos auténticos. Ahí empezaron los problemas en la grada que reunía a todas las penyas jóvenes. Las agresiones de miembros de 'Casuals' a otros seguidores empezaron a ser habituales. Sang Culé decidió abandonar el Gol Nord y situarse en la tercera Graderia del Gol Sud. Meses después, Almogàvers y Unibarçataris también optaron por alejarse de los Boixos. La violencia y el miedo se habían impuesto.

Poco después llegó la muerte de Sergio Soto y el famoso minuto de silencio ante el Atlético de Madrid. En esa época los 'Casuals' ya tenían atemorizado a todo el estadio y campaban a sus anchas por el Camp Nou. La directiva, los miembros de seguridad y la policía sabían perfectamente quiénes eran y dónde encontrarlos –se reúnen siempre en el Bar Virginia, junto al estadio–, pero nadie hizo nada para frenar la escalada de violencia. Y todo el que lo intentó fue agredido o amenazado, por lo que también optó por callar.

Otra fecha clave es el 9 de enero de 1999. El Barça se enfrentó al Athletic bajo la lluvia y esa noche la cúpula histórica de los Boixos decidió expulsar a 'Casuals' del grupo. Éstos no aceptaron la decisión y decidieron armarla. Agredieron a otros Boixos, a aficionados, a un equipo de jugadores sudamericanos que estaba invitado por el club y a un miembro del cuerpo de seguridad del Barça. Con la violencia pretendieron demostrar su desacuerdo con la decisión de la cúpula histórica de Boixos Nois.

A partir de entonces los 'Casuals' fueron tomando paulatinamente el mando de Boixos y desde hace un año son los 'capos' del grupo y del Gol Nord. Las agresiones y las amenazas se han sucedido sin que club ni policía se hayan propuesto firmemente evitarlo. Gaspart sabe quiénes son y los controla a través de Manuel Santos, que ya era el 'especialista' en tiempos de Núñez. Pero nunca ha actuado contra ellos. Existe una connivencia entre el poder y la facción más violenta de los Boixos. Es como un pacto no escrito, pero ambos se ayudan mutuamente.

Sin embargo, la relación entre unos y otros se ha deteriorado después de los incidentes del Barça-Madrid. La decisión del club de colocar una 'jaula' que los aísle del resto de espectadores ha enfurecido a los 'Casuals', que tras el encuentro ante el Valencia destrozaron todo lo que encontraron a su paso en el Gol Nord como medida de protesta. Paneles, cristaleras, lavabos, extintores o el bar de los bocadillos. Todo fue arrasado por los hinchas más violentos, que después se dirigieron al palco a intentar agredir a los periodistas. Ven cerca el final de la 'era Gaspart' y en consecuencia el suyo. Los incidentes del sábado han dejado en evidencia al Barça y la sociedad exige que el club y policía tomen cartas en el asunto para acabar con un grupo que ha impuesto la ley del miedo en el Camp Nou.

Solos en los viajes

La violencia no se limita sólo al estadio azulgrana y en muchos estadios españoles ya conocen de qué son capaces los 'Casuals'. Su violencia desmesurada ha provocado que el resto de seguidores no acudan a los viajes tradicionales, como Anoeta, Zaragoza o Valencia. Esta temporada 13 'Casuals' se desplazaron a A Coruña para vengar una afrenta que sufrió un 'boix noi' el año pasado. Pasaron la noche en la ciudad herculina y se les acusa de destrozar un bar frecuentado por seguidores del Depor. De ello presumen en su página web reproduciendo artículos de diarios gallegos. En esa misma web hay amenazas de muerte a diversos periodistas, de alguno de los cuales aparece incluso la foto, o a los socios del Barça que han recogido firmas para que los echen


La bengala la tiró un socio que ya había sido expulsado

Redacción  / BARCELONA

23/01/03  03:00 h.Cuando Motta marcó el primer gol ante el Valencia, una bengala voló desde la grada. El club ya ha identificado al seguidor que la lanzó y que ha sido identificado como Hugo F., el actual cabecilla de los 'Casuals'. Curiosamente, se trata del mismo que el año pasado entró en el palco y agredió a un cámara de televisión. A raíz de aquellos hechos, fue expulsado como socio y sancionado por Antiviolencia sin poder acudir al estadio. Pero va y se mueve por donde quiere. El club ha admitido que sabe que sigue acudiendo al campo, pero dicen desconocer cómo entra.

Su hermano, Marcos F., apareció en las imágenes de televisión saltando sobre la unidad móvil de Ona Catalana. El resto del grupo también participó en los incidentes del antepalco en los que otro miembro del grupo, el 'Malas', agredió a un fotográfo del diario Sport.

Ellos forman parte de la quincena de hinchas violentos que componen los 'casuals'. El grupo cuenta con cuatro asesinatos en su historial y con un sinfín de antecedentes penales. Otro miembro,'Jaro', está ya en libertad tras cumplir condena por la muerte de un seguidor del Espanyol Fredéric Rouquier junto a Sarrià. Algún otro, como 'Jou' o su hermano, siguen en prisión condenados por asesinato.

Nadie sabe bien de qué viven, aunque se les relaciona con actividades ilegales. Además, alguno ha encontrado trabajado como vigilante en parkings que regenta un directivo del club azulgrana

 

 

Avui 23gen03
LA FALTA DE SEGURETAT A L'ESTADI, UN PROBLEMA MÉS PER ALS DIRIGENTS DEL BARÇA

Connivència amb els Boixos Nois

La policia denuncia que la junta directiva de Gaspart té "tolerància expressa" amb el grup més ultra del Camp Nou

Isaac Lluch Martín
BARCELONA

E l Camp Nou continua sent un estadi cinc estrelles per a la UEFA, però no per a l'afició del Barça. Els diversos incidents que s'estan produint en els últims temps al feu blaugrana estan sembrant la llavor de la por entre els seguidors barcelonistes. No són els mals resultats esportius els que fan sentir incòmodes els culers a la seva pròpia casa, sinó la inseguretat que provoquen actes de vandalisme com el de dissabte passat, i davant els quals les mesures de seguretat de l'entitat no són gens eficients, segons diversos testimonis.

Fonts de la policia van assegurar ahir a aquest diari que la junta directiva del Barça actua amb "tolerància expressa" amb els membres més radicals de la seva afició i no està exercint tota la "pressió necessària per eradicar els Boixos Nois més violents".

La policia té un testimoni que identifica l'aficionat que va llançar la bengala al terreny de joc durant el Barça-València passat. El pressumpte autor, H.F., seria un exsoci expulsat pel club per haver agredit la temporada passada un càmera d'Antena 3 a la zona presidencial del Camp Nou després d'un Barça-Osasuna. L'entitat blaugrana admet que H.F. entra a l'estadi, tot i que se li ha retirat el carnet de soci, i que, encara que normalment sempre se situa al mateix lloc de la graderia, no sap per quina porta hi accedeix.

Si es confirma com a autor del llançament de la bengala, H.F. serà sancionat econòmicament i amb la prohibició d'entrar en qualsevol recinte esportiu per part de la Comissió Antiviolència, que, per cert, ahir va multar amb 6.000 euros el FC Barcelona per deficiències en les mesures de control en els accessos de públic durant el partit disputat contra el València. Antiviolència, a més, va acordar sol·licitar a la policia que realitzi les oportunes investigacions per a la identificació dels aficionats que van protagonitzar els incidents violents -agressions a periodistes i danys materials a unitats mòbils i en zones del gol nord- després del citat partit.

Hi ha molts indicis que demostren que el Barça no està fent tot el possible per acabar amb la violència, cosa que en paraules provinents de fonts policials s'expressa dient que no s'està fent "prou pressió per acabar amb la violència". Per intentar aplacar els incidents produïts dissabte passat quan un grup de boixos nois va agredir periodistes, el club va utilitzar personal contractat a una empresa de seguretat però que no són vigilants, sinó que són treballadors auxiliars que s'encarreguen habitualment de controlar el pas, de fer d'acomodadors o de porters. La policia admet que el Barcelona és una de les entitats esportives que més despesa fan en qüestió de seguretat de l'estadi, però ja ha hagut de fer alguna indicació sobre la qualitat d'aquesta despesa.
Segons la policia, el club té identificats una dotzena d'individus amb antecedents penals i que acostumen a posar-se al gol nord, i, encara que no té cap obligació d'expulsar-los, tampoc "hi té gaire interès". Aquests seguidors formen part d'una facció de Boixos Nois coneguda com a Casuals (van vestits amb roba bona, però informal per camuflar-se respecte a la policia).

El cos policial té constància que diversos ultres casuals, que el Barça té identificats, han fet desplaçaments amb el mateix avió que el primer equip, i han assistit a entrenaments. El citat H.F., que seria líder d'aquest grup d'ultradreta, va entrar al Miniestadi per veure una sessió oberta per als propietaris del carnet Gent del Barça sense que el club li ho impedís ni ho notifiqués al cos policial com és la seva obligació.

Diversos socis han demanat públicament a la directiva que posi fi als actes vandàlics que s'estan produint últimament al Camp Nou i han recordat que Gaspart presumeix de tenir el carnet de Boixos Nois i d'haver dit que després de deixar la presidència estarà sis mesos amb ells al Gol Nord per "desfogar-se".

ELS FETS

L'aficionat que va tirar dissabte passat la bengala durant el Barça-València és pressumptament el mateix que va agredir el 27 de gener del 2002 un càmera de televisió. El club va expulsar-lo com a soci, però no evita que continuï entrant a l'estadi tot i tenir-lo identificat.
El mateix aficionat va presenciar a l'octubre un entrenament obert per als propietaris d'un carnet Gent del Barça. El club tenia l'obligació de posar-ho en coneixement de la policia i no ho va fer.

El desembre del 1997, els Boixos Nois exigeixen a la Junta del Barça fer un minut de silenci abans d'un Barça - Atlètic de Madrid per la mort de Sergi Soto, un dels líders del grup radical i amb un ampli historial delictiu per agressions de caràcter neonazi. Els dirigents, amenaçats per un avís dels ultres que provocarien greus incidents si no s'homenatjava el seu company, van acabar afluixant.

Els responsables de seguretat del Barça permeten que diversos dels membres més radicals dels Boixos Nois facin algun desplaçament amb el primer equip.
Diversos socis denuncien davant Gaspart que no poden veure els partits amb tranquil·litat per atacs de diversos seguidors radicals i li demanen que acabi amb el vandalisme. El president expressa a un grup de socis convocats per parlar amb ell que té identificats els esvalotadors dels incidents de l'últim Barça-Madrid però que no pensa denunciar-los a la policia perquè prefereix intentar solucionar el problema des del mateix club.

 

Avui 24gen03
Els Boixos es queixen del tracte que reben dels mitjans informatius

La Penya Barcelonista Boixos Nois va fer ahir un comunicat en què es queixen del tracte que reben dels mitjans de comunicació. Els Boixos es defensen dient que són una penya oficial del club "i no pas una colla de brètols", i afirmen que no es parla d'ells quan amb els seus ànims ajuden a les victòries del Barça, mentre que se'ls culpa "de tot allò dolent que succeeix a l'Estadi". Els Boixos, però, reconeixen que alguns membres de la seva penya van estar involucrats "a títol personal" en els episodis de violència produïts al final del Barça-València.

 

 

 

Europa Press 31gen03
Detinguts els dos boixos nois responsables dels altercats del Barcelona-València

31/01/2003 - 13:22:57

BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS) El Cos Nacional de Policia (CNP) ha detingut avui dos membres del col·lectiu Boixos Nois com a presumptes responsables de les destrosses ocasionades per aquest grup de radicals el passat 18 de gener a la zona presidencial del Camp Nou, després de la derrota del F.C. Barcelona contra el València per 2-4.


Marcos F.F., de 28 anys, i David G.G., de 30 anys, ambdós amb antecedents policials per delictes semblants, estan acusats dels danys materials produïts a les portes de vidre de la tribuna del Camp Nou, així com de les destrosses ocasionades a la unitat mòbil de l'emissora Ona Catalana, valorades en 6.000 euros, segons han informat a Europa Press fonts de la Delegació del Govern a Catalunya.


Els seguidors van agafar extintors, van trencar diverses portes de vidre de la tribuna i van bloquejar les portes d'accés a la llotja, cosa que va obligar a fer servir una altra sortida i va provocar la intervenció del servei de seguretat contractat pel club blaugrana.


A més, alguns dels radicals van agredir al costat de la porta d'accés a la llotja el fotògraf del diari "Sport" Valentí Enrich i van empènyer periodistes de City TV i Barcelona Televisió.


Els incidents es van produir en una àrea on el club té instal·lades càmeres de vigilància, cosa que ha facilitat la identificació dels autors dels incidents.


Marcos F.F., de 28 anys, té antecedents per lesions, danys i tinença d'armes, mentre que el seu company, David G.G., de 30 anys, acumula antecedents per robatori amb violència, robatori amb força, furt i desordres públics.


Després de les detencions, la Delegació del Govern a Catalunya ha expressat la determinació d´"aplicar el Codi Penal" contra "individus que, com aquests, usen els estadis de futbol pels seus actes violents i delictius".


La Delegació ha recordat que "un estadi de futbol no és un santuari on es puguin cometre actes que fora no estan permesos", per la qual cosa ha assenyalat que, tot i ser partidària de les mesures preventives i de promoció dels valors positius del futbol, aposta també per aplicar el Codi Penal contra els radicals.

 

 



Europa Press 04feb03
Un total de 15 mitjans de comunicació demanen al Barcelona més mesures de seguretat per treballar al Camp Nou

04/02/2003 - 19:12:20

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS) Un total de 15 mitjans de comunicació, en una carta conjunta enviada al president del FC Barcelona, Joan Gaspart, han demanat al Barcelona que prengui les mesures de seguretat "oportunes" al Camp Nou "perquè no es repeteixin els actes vandàlics" viscuts a l'últim partit del Barça al seu estadi, el passat 18 de gener davant el València, en què seguidors radicals van agredir periodistes i van causar destrosses a la unitat mòbil d'una emissora de ràdio.


Els mitjans, com ja havien fet el Col·legi de Periodistes de Catalunya i el Sindicat de Periodistes de Catalunya, han condemnat públicament el comportament vandàlic d'un sector d'aficionats, la majoria dels quals identificats com a membres del grup 'Boixos Nois', al final del partit davant el València i han recordat a Gaspart que "no és la primera vegada que es produeixen altercats d'aquestes característiques".


A més, han expressat que "temen que si no es millora el dispositiu de seguretat per protegir els professionals de la informació, en el futur calgui lamentar algun mal irreparable" i conclouen assegurant que aquesta situació "no fa res més que perjudicar la imatge del Barcelona, a més d'impedir el normal desenvolupament de l'activitat dels professionals de la informació al Camp Nou".

 

 

 

 

Avui 05feb03
Comunicat dels mitjans condemnant la violència

Diversos mitjans de comunicació van enviar ahir un comunicat al president del Barça, Joan Gaspart, en què es condemna la violència d'aficionats blaugranes al Camp Nou, el màxim exponent de la qual va arribar el dia 18, després del Barça-València, quan un grup de Boixos Nois van agredir altres socis i periodistes. El comunicat insta Gaspart, però també el Col·legi de Periodistes i el Sindicat de Periodistes, que adopti les mesures oportunes per eradicar aquests actes vandàlics. Firmen aquest comunicat els següents mitjans: El Periódico de Catalunya, La Vanguardia, El País, AVUI, Sport, Mundo Deportivo, El Mundo de Catalunya, Agència Efe, Europa Press, Ràdio Barcelona, RAC-1, TV3, Ona Catalana, El 9 Esportiu, Catalunya Ràdio i COPE.

 


Avui 10feb03

TRIBUNA ALTA

Massa partits per guanyar-los tots

La 'setmana gran' de Gaspart i la resta, i l'espiral negativa de l'equip van acabar anul·lant l''efecte Antic-Sorín'

Toni Brosa

Molts partits en un els que es van viure ahir al Camp Nou. El del president sentenciat; el dels seus acòlits; el dels aspirants a la successió; el d'unes eleccions polèmiques abans de convocar-se; el d'uns Boixos Nois que van deixar el seu territori desert mig partit per protestar contra les noves mesures de seguretat; el del nou entrenador; el del nou fitxatge; el de la grada; el del Barça contra la malastrugança d'aquesta temporada; i el del Barça contra l'Athletic. Ni l'home orquestra toca tantes tecles alhora.

Ja sabem que del Barça en podem escriure cròniques, assajos, poesia i novel·les senceres sense necessitat de parlar de la pilota que presideix l'escut del club, però aquesta última setmana ha estat de rècord Guinness. Entre mocions de censura; reunions secretes a dues, a tres, i a quatre bandes; sopars i deliberacions; votacions amb nocturnitat; pactes diabòlics; rodes de premsa teatrals i multitudinàries; conspiracions diverses i algun cop de timó inesperat a darrera hora, no és que el futbol quedés arraconat, és que va quedar reduït a l'anècdota, encara que el Barça estrenava entrenador (Antic) i crac (Sorín), encara que es jugaven tres punts vitals per al seu futur immediat, i encara que el partit era efectivament d'alt risc, sí: el risc d'acostar-se més a la zona de descens. Ara, només a 2 punts.

És el món a l'inrevés, el més difícil encara. No en té prou l'equip amb les seves penes, no ho tenia prou pelut Radomir Antic el dia que va firmar el seu contracte de proves, no està prou dessagnat el club, que encara es furga una mica més l'enorme ferida del seu harakiri particular. Realment, no ho tenien gens fàcil ahir els esportistes, i no és per disculpar-los.

Tot i això, després de veure la primera part, amb l'equip blaugrana encarrilant el partit en 15 minutets, jugant amb una certa alegria, amb Overmars per la dreta centrant l'1-0 i marcant el 2-0, amb Saviola lliure, marcant i generant electricitat, amb una defensa seriosa, amb un Sorín enorme..., amb un Gaspart relaxat a la llotja al costat del premi Nobel de la pau (John Hume); era per pensar: "Déu tanca una porta però n'obre una altra. Fa temps que no tenim pau social, ni un projecte estable, ni tranquil·litat per treballar, ni ens sentim tot el club al darrere, però avui potser hem canviat alguna cosa".
El que passa és que aquest Barça està tan avall en tots els sentits que no en té prou, amb Sorín, alguns canvis tàctics, una mica de sentit comú i totes les ganes del món de reaccionar. Necessita moltes més coses (més confiança, menys ansietat, més enteresa moral, menys fantasmes, més encert de cara a gol), però sobretot necessita urgentment espolsar-se aquesta malastrugança que l'impregna fa molts i molts partits. Això no marxa fàcilment, ni que se'n vagi Van Gaal, ni que Gaspart digui que se n'anirà aviat.

Posats a fer lectures positives, es podria considerar simptomàtic -per anormal- que el públic estigués animant l'equip durant els últims cinc minuts, en un acte de fe rarament vist en els últims temps. Potser els canvis que han sacsejat el club i l'equip en els últims deu dies sí que han aconseguit alguna cosa. Però no s'enganyin: queda el més difícil. Esportivament, és vital recuperar la mentalitat guanyadora i, socialment, cal una transició neta, uns aspirants amb projecte i capacitat i, sobretot, que el soci triï amb encert, sigui a la primavera, a l'estiu o a la tardor.

El Gol Nord, buit al primer temps

>> Els Boixos Nois no van accedir ahir al Camp Nou fins als cinc minuts del segon temps com a protesta per les noves mesures de seguretat del club -que els deixa aïllats per mampares de vidre al fons nord- i per les crítiques de la premsa després dels incidents posteriors al partit contra el València. Quan aquests aficionats radicals van entrar a l'estadi, amb crits d'ànim a l'equip, es va sentir algun tímid xiulet. D'aquesta manera, al primer temps el Gol Nord oferia un aspecte inèdit en dia de matx: totalment buit.



 

 

Europa Press 12feb03
Ferits tres seguidors del Bayer Leverkusen en un enfrontament amb radicals del Barça en un bar de Barcelona

12/03/2003 - 09:02:52

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS) Tres seguidors del Bayer Leverkusen van resultar ferits lleus ahir a la nit en un enfrontament amb seguidors radicals del FC Barcelona en un bar pròxim al Camp Nou poc després del partit de Lliga de Campions entre aquests dos equips.


Els disturbis van acabar amb vuit persones detingudes, tres ferits i nombrosos destrosses al local O'Carballo, situat al número 126 de la Travessera de les Corts.


Segons sembla, una quinzena de seguidors del Barça, que podrien ser membres dels Boixos Nois, alguns amb el cap rapat, van atacar el local on estaven sopant un grup de deu aficionats del Bayer. Des del carrer van llançar pedres, totxos, trossos de marbre i ampolles contra els alemanys, van destrossar els vidres del bar i van causar contusions i talls a tres persones del grup de seguidors de l'equip alemany.


La propietària del local, Carolina Rodríguez, ha explicat que tot havia estat "molt ràpid, en uns moments hem estat víctimes d'una pluja d'objectes que ens ha obligat a tirar-nos a terra, llevat dels alemanys que han fet barricades amb les taules i les cadires per evitar mals majors".


Segons la testimoni, un dels seguidors del Bayer, que "estaven prenent una cervesa tranquil·lament i no anaven beguts", va acabar amb un tall profund a l'orella "i estava sagnant". "Encara sort que la porta i la reixa estaven parcialment tancades i no han pogut entrar perquè si no sé què ens hagués pogut passar", ha afegit.

 

 

 


Europa Press 12feb03

Vuit detinguts en un atac dels Boixos nois contra seguidors del Bayer en un bar de Barcelona

12/03/2003 - 10:43:21

Un dels barcelonistes radicals acumula 10 detencions per fets similars BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS) El Cos Nacional de Policia (CNP) va detindre anit huit membres del grup radical "Boixos Nois" que van protagonitzar un atac a un grup de seguidors del Bayer Leverkusen que es trobaven prenent una cervesa en un bar pròxim al Camp Nou, després del partit de la Lliga de Campions que va enfrontar l'equip alemany amb el FC Barcelona, segons van informar fonts de la Prefectura Superior de Policia de Catalunya.


Els disturbis es van saldar amb diversos seguidors del Bayer ferits, encara que només un d'ells va requerir assistència mèdica d'una ferida a l'orella ocasionada pel llançament d'una pedra.


L'aficionat alemany, de 38 anys, va ser traslladat a l'Hospital Clínic, d'on va ser donat d'alta poc després en no revestir gravetat.


Els fets van ocórrer cap a les 23 hores d'ahir, quan una quinzena de seguidors radicals del Barça, alguns d'ells amb el cap rapat, van atacar el bar O'Carballo, situat al número 126 de la travessera de les Corts, on es trobaven uns 10 aficionats del Bayer.


Des del carrer, els "Boixos nois" van llançar pedres, rajoles, trossos de marbre i ampolles contra els alemanys, van destrossar tots els vidres del bar i part del mobiliari, i van causar contusions i talls a alguns dels seguidors del Bayer.


La propietària del local, Carolina Rodríguez, va explicar que tot havia estat "molt ràpid, en un moment hem patit una pluja d'objectes que ens ha obligat a llançar-nos a terra, llevat dels alemanys que han fet barricades amb les taules i les cadires per a evitar danys majors".


La testimoni va destacar que els aficionats alemanys, que formen part dels quasi 700 seguidors del Bayer que es van desplaçar a la capital catalana per a assistir a l'encontre entre el seu equip i el FC Barcelona, "estaven prenent una cervesa tranquil·lament i no anaven beguts". "Encara sort que la porta i la reixa estaven parcialment tancades i -els barcelonistes radicals- no han pogut entrar perquè en cas contrari no sé què ens haguera pogut passar", va afegir la dona.


Quan els agents del CNP van arribar al lloc, els "Boixos nois" van fugir, però huit d'ells van ser interceptats i detinguts un poc més endavant, a la confluència dels carrers Felipe de Paz i Emèrita Augusta.


Entre els detinguts es troba Hugo F.S., de 26 anys, qui ja va ser detingut en la temporada passada després d'un partit que va enfrontar el Barça i l'Osasuna, quan va accedir il·legalment a la zona presidencial del Camp Nou i va intentar agredir un càmera d'Antena 3.


El mateix jove, que acumula 10 detencions, va ser detingut també el mes passat com a presumpte autor del llançament d'una bengala al camp durant el Barcelona-València del mes de gener passat.


La resta de detinguts, tots acusats de danys, lesions i desordres, són David M.L., de 27 anys i amb 5 detencions anteriors; Oscar R.R., de 26 anys i una detenció per tràfic de drogues; Rubén L.A., de 26 anys i sis detencions anteriors; Julio C.G., de 39 anys; Iván G.S., de 26 anys; Rubén S.C., de 25 anys, i una menor de 17 anys. Tots ells van ser traslladats a la comissaria del districte de Sarrià-Sant Gervasi.

 




Europa Press 12feb03

Set dels vuit detinguts per agredir seguidors del Bayer Leverkusen passaran demà a disposició judicial

12/03/2003 - 19:17:02

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS) Set dels vuit joves del grup dels 'Boixos Nois' detinguts per agredir un grup de seguidors alemanys del Bayer Leverkusen seran conduïts demà, a primera hora, als jutjats de guàrdia de Barcelona, segons han informat fonts policials.


El Cos Nacional de Policia (CNP) va detenir-los ahir a la nit després de protagonitzar un atac a un grup de seguidors del Bayer Leverkusen mentre estaven prenent una cervesa en un bar pròxim al Camp Nou, després del partit de la Lliga de Campions que va enfrontar l'equip alemany amb el FC Barcelona.


Els disturbis es van saldar amb diversos seguidors del Bayer ferits, encara que només un d'aquests va requerir assistència mèdica d'una ferida a l'orella ocasionada pel llançament d'una pedra.


L'aficionat alemany, de 38 anys, va ser traslladat a l'Hospital Clínic, d'on va ser donat d'alta poc després al no revestir gravetat.


Els fets van passar cap a les onze de la nit d'ahir, quan una quinzena de seguidors radicals del Barça, alguns d'aquests amb el cap rapat, van atacar un bar anomenat O'Carballo, situat al número 126 de la Travessera de les Corts, on es trobaven prop de deu aficionats del Bayer.

 



Avui 14feb04
400 agents de seguretat en un derbi d'"alt risc"

La Comissió Nacional Antiviolència ha declarat d'"alt risc" el derbi català de Primera, i més tenint en compte els condicionants esportius de tots dos equips -instal·lats en les últimes posicions de la Lliga-", va explicar un portaveu de la Delegació del govern central a Catalunya. En total, es preveu l'assistència d'uns vuitanta seguidors radicals barcelonistes (Boixos Nois) a Montjuïc, un estadi que registrarà una gran entrada. El dispositiu de seguretat estarà format per 400 persones, entre policies, seguretat del club, Protecció Civil i Guàrdia Urbana.



El Entorno.com 12mar03

Un grupo de 15 violentos del Barça hieren a pedradas a tres alemanes
Redacción

Un grupo de unos 15 jóvenes violentos, algunos con la cabeza rapada, seguidores radicales del FC Barcelona y posiblemente miembros de los Boixos Nois, atacaron anoche con piedras, ladrillos y botellas a un grupo de aficionados del Bayer Leverkusen en un bar-restaurante próximo al Camp Nou después del partido de la Liga de Campeones.

El altercado, en el que un seguidor alemán sufrió un corte en una oreja y otros dos, lesiones leves a causa de los numerosos cristales rotos, tuvo lugar en el bar-restaurante O'Carballo, en la Travessera de Les Corts, 130. "Todo comenzó a los 10 minutos de terminar el partido --explicó a este diario Carolina Rodríguuez, dueña del local--. De repente, empezaron a tirar desde la calle losas de mármol, botellas y piedras".

El bar tenía en ese momento media persiana bajada. Pese a ello, los vándalos lograron romper totalmente los cristales del establecimiento, al que no llegaron a entrar. El pequeño grupo de alemanes --"que estaban tranquilos tomando uuna cerveza", según la dueña-- corrieron a protegerse del ataque. "Cogieron mesas y sillas para apilarlas y formaron una barricada. Después, se tiraron al suelo", añadió Rodríguez, de madrugada, mientras su marido prestaba declaración en la comisaría de la calle de Iradier y los empleados del bar recogían los cristales.

La dueña y un cliente llamaron enseguida a la policía, que, según varios testigos, tardó mucho en llegar. "Y eso que era un partido de riesgo y debían haber estado en los alrededores". Pese a los intentos de este diario de conseguir la versión del portavoz del Cuerpo Nacional de Policía, éste no respondió.

El ataque provocó que poco después fueran detenidas ocho personas. Fue imposible también confirmar si los detenidos pertenecían a los Boixos Nois, aunque un seguidor azulgrana que fue testigo de los incidentes explicó a Catalunya Informació que sí lo eran.

La dueña del restaurante dijo que anoche era prematuro valorar los daños, de los que pensaba dar parte a la compañía de seguros. Además de los cristales, varias sillas y mesas presentaban marcas por los golpes. La comida del mostrador quedó cubierta de cristales e inservible.

Otro seguidor del Barça que salía del estadio y que también pasaba por delante del restaurante denunció a COM Ràdio, cuya emisora está delante del local, que él también presenció los incidentes. Añadió que cuando llegó la policía, les recriminó su tardanza, pero los agentes le contestaron que lo que había pasado era un problema del Barça.




Europa Press 13mar03

Set dels vuit detinguts per agredir seguidors del Bayer Leverkusen passen a disposició judicial

13/03/2003 - 18:15:10

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS) Set dels vuit joves del grup dels 'Boixos Nois' detinguts per agredir un grup de seguidors alemanys del Bayer Leverkusen han estat conduïts, a primera hora d'aquesta tarda, al jutjat de guàrdia de Barcelona. El vuitè detingut, una jove de 17 anys, passarà a disposició de la Fiscalia de Menors.


El jutge haurà de decidir en les properes hores si ingressen a presó o si els posa en llibertat. Entre els detinguts es troba Hugo F.S., de 26 anys, que ja va ser detingut la temporada passada després d'un partit que va enfrontar el Barça i l'Osasuna, quan va accedir il·legalment a la zona presidencial del Camp Nou i va intentar agredir un càmera d'Antena3.


El mateix jove, que acumula 10 detencions, va ser detingut també el mes passat com a presumpte autor del llançament d'una bengala al camp durant el Barcelona-València del mes de gener passat.


El Cos Nacional de Policia (CNP) va detenir els vuit joves dimarts a la nit després de protagonitzar un atac a un grup de seguidors del Bayer Leverkusen que es trobaven fent una cervesa en un bar pròxim al Camp Nou, després del partit de la Lliga de Campions que va enfrontar l'equip alemany amb el FC Barcelona.


Els disturbis es van saldar amb diversos seguidors del Bayer ferits, encara que només un d'aquests va requerir assistència mèdica d'una ferida a l'orella ocasionada pel llançament d'una pedra.


L'aficionat alemany, de 38 anys, va ser traslladat a l'Hospital Clínic, d'on va ser donat d'alta poc després al no revestir gravetat.


Els fets van passar cap a les 23.00 hores del dimarts, quan una quinzena de seguidors radicals del Barça, alguns amb la cap rapat, van atacar un bar anomenat O'Carballo, situat al número 126 de la Travessera de les Corts, on es trobaven prop de deu aficionats del Bayer.


Des del carrer, els 'Boixos Nois' van llançar pedres, totxos, trossos de marbre i ampolles contra els alemanys, destrossant tots els vidres del bar i part del mobiliari, i causant contusions i talls a alguns dels seguidors del Bayer.


Quan els agents del CNP van arribar al lloc dels fets, els 'Boixos nois' van emprendre la fuga, però vuit d'aquests van ser interceptats i detinguts una mica més endavant, a la confluència dels carrers Felip de Pau i Emèrita Augusta.

 

 



Europa Press 13mar03
El jutge deixa en llibertat amb càrrecs set dels vuit detinguts per agredir seguidors del Leverkusen

13/03/2003 - 20:22:41

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS) El titular del Jutjat d'Instrucció número 31, en funcions de guàrdia, ha deixat en llibertat amb càrrecs set dels vuit detinguts que han passat avui a disposició judicial i ha ordenat que siguin jutjats el 31 de març al Jutjat Penal número 16 pel tràmit de justícia ràpida; mentre que el fiscal no ha sol·licitat presó preventiva per cap d'ells.


Aquests joves del grup dels 'Boixos Nois' detinguts per agredir un grup de seguidors alemanys del Bayer Leverkusen han estat conduïts, a primera hora d'aquesta tarda, als jutjats. El vuitè detingut, una jove de 17 anys, passarà a disposició de la Fiscalia de Menors.


Entre els detinguts es troba Hugo F.S., de 26 anys, que ja va ser detingut la temporada passada després d'un partit que va enfrontar el Barça i l'Osasuna, quan va accedir il·legalment a la zona presidencial del Camp Nou i va intentar agredir un cambra d'Antena3.

 

 

 

 

Avui 13mar04
NOU EPISODI DE VIOLÈNCIA AL VOLTANT DEL CAMP NOU

Vuit detinguts en els aldarulls

El grup de Boixos Nois acusat de l'atac a un bar i lesions a seguidors del Bayer passarà avui a disposició judicial

L. Nicolás
BARCELONA

S et dels vuit seguidors del Barça detinguts per l'assalt al bar O'Carballo després del partit de Lliga de Campions passaran avui a disposició judicial acusats, amb diferent grau de participació, dels delictes de lesions i desordres. La menor de 17 anys va quedar ahir sota la tutela dels seus pares, segons van informar fonts policials. Un dels acusats és Hugo F.S., de 26 anys, que compta amb 10 detencions anteriors. Entre d'altres, se'l considera l'autor de l'intent d'agressió a un càmera d'Antena 3 la temporada passada, que li va suposar tenir l'entrada prohibida al camp tot i que hi continua accedint.
La policia va interceptar vuit dels pressumptes agressors al carrer Felipe de Paz, a l'altura d'Emérita Augusta, quan fugien del lloc dels fets. La majoria dels detinguts, amb edats compreses entre els 39 i els 17 anys, van ser identificats pels agents com a integrants dels Boixos Nois mentre que quatre d'ells tenen antecedents policials per tràfic d'estupefaents, desordres, lesions, robatori i danys.

Cap a les onze de la nit, el dispositiu encarregat de la seguretat del Barça-Bayern Leverkusen -catalogat partit d'alt risc- es va desplaçar fins al bar on un grup de joves estaven llançant pedres i altres objectes contundents contra els seguidors alemanys que prenien "una cervesa" a l'interior del local i que "es van protegir amb les taules i les cadires", segons va explicar la propietària. Els agressors van causar destrosses als vidres i al mobiliari amb els trossos de marbre que van extreure d'un contenidor d'obres pròxim. També van provocar contusions i talls en diversos aficionats del Bayer, i un d'ells va haver de ser atès d'una ferida en una orella.

La propietària es va queixar del retard en l'arribada dels agents, un extrem negat per la policia, que va assegurar que "després de rebre l'avís es traslladen les dotacions desplegades als voltants del camp". El bar O'Carballo està situat molt a prop de l'estadi.



Avui 10abr03
Absolts set 'boixos' pels fets de l'11-M

El jutjat penal número 16 de Barcelona ha absolt "per falta de proves" als 7 boixos nois acusats de disturbis i d'agredir aficionats alemanys després del partit de l'11 de març entre el Barça i el Bayer. La jutge creu que no es pot assegurar si van ser ells ni el grau d'implicació "enmig de la gentada" que va cometre l'atac.

 


Emd 20abr03

Seis peñas del DKV denuncian ataques de hinchas del Barça

20/04/03  03:00 h. BADALONA.– Seis peñas del DKV Joventut han denunciado, a través de un comunicado, los ataques que sus seguidores sufrieron por parte de hinchas del Barcelona tras la disputa del encuentro que enfrentó a ambos equipos en Badalona el domingo pasado. Según los aficionados badaloneses, “un grupo de seguidores vestidos con camisetas con la inscripción 'Dracs Argentona' se dedicó tras el partido a apedrear los vehículos de los socios verdinegros”, hechos denunciados a los Mossos d'Esquadra, que realizan una investigación

 

 

 

Avui 03mai03
TORRE DE GUAITA

'THE RETURN OF THE MUMMY'

Col·lectiu J.B. Boix

U ns anys després de cessar com a primer ministre, Margaret Thatcher va assistir a un congrés del Partit Conservador i va adreçar unes paraules als assistents. Tot fent gala d'un sentit de l'humor anglès pràcticament inexistent entre nosaltres, va fer, després d'una tan dilatada absència, una mena de decíamos ayer, com el de Fray Luis de León en reincorporar-se a la càtedra després de complir una pena de presó. Va dir, en efecte: "Ja sé que m'estaven esperant, perquè en passar davant del cinema d'aquí al costat, he vist que anunciaven el film El retorn de la mòmia". Lamentablement, J.L. Núñez no té ni sentit de l'humor, ni sentit del ridícul, ni do de l'oportunitat, ni noció de l'elegància que hauria de comportar el fet d'haver ocupat la presidència del Barça. L'escena d'un avi que repapieja mentre li cauen llàgrimes salades al gelat de vainilla del sopar de la Penya de Santpedor resulta patètica. L'estripada de Gaspart, el seu vicepresident i home de confiança durant 22 anys, còmplice i cooperador necessari de tantes pàgines fosques en aquest quart de segle de desnaturalització del club en tant que senyal d'identitat i símbol de Catalunya, és evocadora de les revenges que es produeixen, en cas de discrepància, al si d'alguna onorata società. I l'afany de passar a la història segons la versió edulcorada que s'ha fabricat ell mateix inspira el sentiment de pietat de tots els exercicis inútils que condueixen a la malenconia.

L'home que es va apoderar del Barça amb males arts (Sagi), calúmnies (Ariño), pactes immorals (Casaus) i les manipulacions del cens i de les urnes pròpies de l'època, es dedica ara a donar lliçons. Com si no tingués encara pendents als tribunals les imputacions pel més obscè dels delictes: el suborn d'agents tributaris a fi d'evadir uns impostos que, si no els paguen els rics, recauen sobre els pobres! Com si no hagués existit l'episodi de les obres confiades a Hispano Alemana de Construcciones! Com si no hagués estat el creador dels morenos, antecedent dels Boixos Nois, a un dels quals, amb antecedents penals per violència i narcotràfic, va retre l'homenatge d'un minut de silenci a l'estadi, quan va morir de sobredosi! Com si no hagués estat soci de l'Espanyol abans de ser-ho del Barça! Com si no hagués executat el designi d'AP d'emascular la catalanitat del Barça! Com si no hagués muntat, sota la direcció de Lluís Bassat, un centenari del club vaporós, asexuat i apàtrida! Com si durant el seu mandat no haguessin sorgit els intermediaris, comissionistes i agents de jugadors que han portat el club a la ruïna! Com si a la seva junta i entorn no s'hi hagués congregat el rècord Guinness mundial de gent de futbol amb antecedents penals o processats per estafa, apropiació indeguda o delictes fiscals! Per cert, ¿no haurien de ser aquestes circumstàncies causa d'inhabilitació per presentar-se a les eleccions del Barça o formar part de la junta? Núñez, creguin's, torni a callar que quedarà més bé i guardi's la vendetta per a millors ocasions.

 

 

Avui 07jun04
"Sóm els únics que podem unir tot el barcelonisme"

Bassat creu que un triomf de Laporta o Llauradó mantindria la fractura social

Toni Brosa
BARCELONA

Expulsar els violents, fomentar l'ús del català i fer un monument a Josep Sunyol, el president màrtir, entre els compromisos de l'àrea social

Lluís Bassat va fer pujar una mica més el to de la seva campanya electoral a la presidència del Barça quan es va referir ahir a la fractura social que viu el club des de fa anys. Bassat creu que la seva candidatura és "l'única que pot aconseguir la unitat de tot el barcelonisme" i, en canvi, està convençut que una victòria de Joan Laporta o Jaume Llauradó "mantindria aquesta fractura", perquè són antagòniques.

Bassat, acompanyat per Jacint Borràs i Ricard Huguet, va presentar el seu model de club a nivell institucional i social i va remarcar un dels eixos ideològics del seu programa, que és superar la divisió del barcelonisme, especialment autodestructiva a partir del divorci entre nuñistes i cruyffistes.
Per Lluís Bassat, "hi ha candidatures que per definició se situen a banda i banda d'aquesta fractura social", referint-se a la de Llauradó -envoltat d'exdirectius de Núñez i Gaspart- com l'opció clarament continuista, i a la de Laporta, com la més rupturista, just a l'altre extrem. "Estic convençut que si guanyés Llauradó tindria problemes amb la gent de l'Elefant Blau i, si ho fes Laporta, tindria problemes amb la gent de Llauradó", va apuntar el publicista, que es va situar en una posició central, amb vocació de "portar la renovació al club, d'aixecar les catifes que calgui", però també de "governar sense rancúnia i amb respecte pels 106.000 socis".

Bassat creu que aquesta vocació reconciliadora de la seva candidatura ha quedat demostrada des del primer dia. "Nosaltres no hem demonitzat ningú", va afirmar Bassat, que a més de mantenir una postura de no atacar ni respondre els atacs, ha inclòs al seu equip persones de l'etapa nuñista (Alemany), de l'oposició tradicional a Núñez (Huguet) i també exmembres de l'Elefant Blau (Borràs). "Si guanyem, les crítiques que ens fan ara s'aturaran perquè són sobretot electorals, per desgastar", va afegir.

Un altre dels temes importants de la cita, a més dels compromisos en l'àrea social i institucional, va ser el de la violència al Camp Nou. Lluís Bassat -insultat i gairebé agredit per alguns membres dels Boixos Nois en les eleccions del 2000- es va comprometre a expulsar els violents de l'Estadi: "Se'ls explicarà que s'han de reconvertir en seguidors pacífics i, si no, no tornaran a entrar al camp". L'objectiu secundari és recuperar la grada jove. Pel que fa al model del club, Ricard Huguet va exposar l'objectiu de recuperar la "singularitat" i la "catalanitat" del Barça com a institució. En aquest sentit, va defensar el caràcter cívic, integrador i igualador social del club, la seva independència política, el seu compromís amb Catalunya i el seu caràcter emblemàtic en la defensa de la democràcia i el rebuig de la xenofòbia.

Huguet va anunciar diverses iniciatives, entre les quals figuren fer costat a les institucions polítiques i socials del país en la defensa dels drets nacionals, fomentar l'ús del català, col·laborar amb el teixit associatiu, recuperar la Biennal d'Art i fomentar la difusió de la història del club com a factor de cohesió interna. En aquest sentit, va avançar que es proposarà a l'assemblea de socis fer un monument a Josep Sunyol, el president afusellat pels franquistes l'any 1936.

Jacint Borràs -responsable de l'àrea social- va anunciar que escoltarà directament al soci ("el propietari del club") per conèixer les seves inquietuts o necessitats reals, i també es va comprometre a abaratir els viatges per donar suport a l'equip, a crear el consell de Joves Barcelonistes com a òrgan consultiu de la junta directiva i a fomentar l'activitat de les penyes, ja sigui amb ajuts a l'activitat social i els viatges, en assessorament jurídic i fiscal, etc. I també va anunciar la democratizació del consell consultiu de penyes i la creació de la Federació de Penyes.

 

 

Avui 16jun03

LAPORTA, PRESIDENT!!!
Es compromet a "mantenir la capacitat integradora, el catalanisme i la democràcia"
El candidat renovador guanya les eleccions amb una sòlida majoria (52,57 per cent)
És el president elegit amb més vots de la història (27.138)

L'opinió

Unes eleccions que han de servir per girar full

Els socis del FC Barcelona s'han pronunciat clarament per un canvi rotund en el model de club

El resultat de les eleccions a la presidència del FC Barcelona no deixa lloc al dubte. La participació ha estat alta i la victòria de Joan Laporta ha estat del tot indiscutible. També el significat d'aquest vot sembla força clar. És el triomf de la renovació, però, sobretot, és el triomf del vot de la il·lusió. Joan Laporta ha fet un discurs i ha presentat un projecte allunyat, en tots els àmbits, del catastrofisme i s'ha negat a donar sempre una visió pessimista del futur més immediat del FC Barcelona. Davant les propostes més conservadores d'alguns dels seus rivals, i més temorenques en certs casos, Laporta ha explicat que és possible recuperar l'economia del Barça a mig termini, començant per assolir el dèficit zero ja des del primer any. I que tornar l'equip blaugrana als primers llocs del futbol mundial, a més a més de ser absolutament necessari per encarar la solució econòmica del club, també és possible. I l'acord a què ha arribat la seva candidatura amb el Manchester United per negociar, a partir d'avui, el fitxatge de David Beckham demostra que el cercle que planteja és probable.

Joan Laporta ha optat per fer un discurs positivista i ambiciós. En aquest sentit, és innegable que s'ha posat el llistó força alt. Durant la campanya ha demostrat que compta amb un equip jove i preparat i disposat a no estalviar esforços per dur a terme el seu projecte. És el primer pas, el que calia fer per convèncer els socis. Una majoria molt gran els ha fet confiança i, a partir d'avui, hauran de començar a fer una altra mena de passos. La il·lusió que s'ha dipositat en ells és immensa. Les ganes de girar full, de tornar-se a identificar amb el club, l'equip, els jugadors i els dirigents, després d'una etapa amb massa desenganys i massa motius per a l'avergonyiment, s'han imposat a les urnes i ara la responsabilitat que adquireix el nou equip directiu és també molta.

No obstant, sembla deduir-se també del vot d'ahir que aquestes ànsies d'aixercar el club que tenen els socis serà la seva gran força. Perquè el gran guanyador d'aquest procés electoral ha estat el Barça. La presència de vuit precandidatures i sis candidats ha demostrat que el club és viu, que la diversitat d'opinions i la confrontació de projectes i de models de club és possible. Hi ha hagut, també és cert, episodis que tant de bo que no s'haguessin produït, però que, inevitablement, acaben formant part de l'anecdotari de gairebé totes les eleccions. El nou president haurà de tenir ben en compte aquesta diversitat, que no ha de ser una nosa sinó un motiu d'orgull i d'enriquiment.

 

El calaix

Laporta torna el Barça al país

El candidat renovador ha guanyat les elccions amb un currículum catalanista impecable i amb una idea clara de per a què ha de servir la victòria

Jordi Badia

J oan Laporta, el nou president del FC Barcelona, té molt clar que el club blaugrana no ha de servir per fer política -política partidista, s'hauria d'afegir-, però que "sí ha de servir per fer país". Tornar el Barça al país, després del llarg període nuñista, és un dels objectius, o més ben dit, l'objectiu que ha guiat Laporta a convertir-se en el nou president del FC Barcelona. Josep Lluís Núñez va guanyar les eleccions del 1978 amb un programa molt clar de fer "un Barça triomfant"; no va enganyar ningú. El seu projecte s'oposava al Barça més que un club que, sobretot els últims anys amb la presidència d'Agustí Montal, s'havia imposat. El Barça triomfant de Núñez va guanyar a les urnes el 1978 i va gaudir de prou suport social per mantenir-se durant 22 anys, tot i els alts i baixos derivats d'una aposta tan oberta pels resultats esportius i econòmics. Ahir, els socis blaugranes van decidir girar full i van escollir un president jove amb un missatge de renovació absoluta i, en molts sentits, oposat al del nuñisme.

Laporta té un currículum catalanista impecable i té ben clar que la seva victòria ha de servir per revitalitzar el FC Barcelona en tots els sentits. En primer lloc, esportivament, com a punt de partida per recuperar-lo econòmicament i així fer girar el mecanisme del cercle virtuós del futbol que tant s'ha esforçat a explicar durant la campanya electoral. I, en segon lloc, socialment. Per a Laporta, el Barça no té sentit si no va associat als valors que de sempre ha representat, és a dir, la democràcia, el civisme i el catalanisme. El futbol, l'economia i el catalanisme són les tres rodes d'un mateix mecanisme; el futbol és la roda més gran, la que fa girar les altres dues, però el mecanisme no fuciona si les rodes més petites s'encallen. El Barça que pretén reconstruir Laporta amb el seu equip és clar i l'ha anat explicant al llarg de la campanya electoral. Esportivament, es tracta de tornar a posar el club a la primera línia esportiva i mediàtica. L'acord assolit amb el Manchester United per al fitxatge de David Beckham, és l'exemple més clar; durant una setmana llarga, el Barça ha estat a les portades dels diaris de tot el món. Laporta i el seu equip, amb Sandro Rosell com a negociador destacat, han estat agosarats i han anat a buscar el jugador mediàtic més destacat del mercat. És un fitxatge arriscat, fàcil de criticar, però que si va acompanyat de les peces adequades, tornarà el Barça al nivell que mai no hauria d'haver abandonat.

Però David Beckham no és la pedra angular del projecte de Joan Laporta. N'és només la conseqüència lògica del que pretén fer com a president. Que és recuperar el club esportivament, econòmicament i socialment. Per tornar el Barça al lloc que li correspon: al primer pla esportiu, a un lloc destacat entre els clubs més potents econòmicament, i al país que l'ha fet créixer i li ha donat la raó de ser. Un repte enorme però apassionant.


Un tomb per la història

Responsabilitat social

Carles Santacana

A questa setmana, i mentre continuava el brogit per les eleccions del Barça, un petit grup d'investigadors convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Universitat de Barcelona ens reuníem per parlar i reflexionar sobre els joves. Del que han estat històricament, i del que és avui aquest segment social tan divers i a voltes intangible que anomenem joventut.

Òbviament, parlàvem també d'esport, precisament aquella activitat que ha estat pensada molt especialment per a la pràctica dels joves. I així, i en arribar a l'anàlisi del món actual, va aparèixer amb força l'interés per la qüestió de la violència a l'esport i el paper dels hooligans. El Carles Vinyes ens explicava, amb molt de coneixement de causa, les diferències entre els espectadors del nostre país i les tradicions anglosaxones, així com el comportament d'aquests grups a Barcelona. En Pere Fullana ens il·lustrava de les disputes a Son Moix, a Palma, entre grups de significació enfrontada. Som davant d'un tema complex, que en la campanya de les eleccions celebrades ahir ha aparegut en algunes ocasions, però que ha quedat bandejat per la lluentor dels fitxatges reals o ficticis. És lògic que fos així, ja que la violència de petits grups de joves als estadis no és considerada malauradament una qüestió central de les reponsabilitats socials de l'esport. És cert que es produeixen reaccions quan s'esdevenen incidents especialment vistosos, com algun assassinat, però cal reconèixer que ni els clubs ni les institucions s'han pres seriosament el problema, al qual cal afegir actuacions policials que passen de la inhibició a una contraviolència indiscriminada.

Seria hora, potser, de reprendre i actualitzar aquell lema d'"esport i ciutadania" que van encunyar a la dècada de 1930 dirigents esportius catalans, entre els quals Josep Sunyol i Garriga, el president del Barça a l'inici de la Guerra Civil. El seu nom ha aparegut, també, en aquests dies de campanya, però fa l'efecte que es tracta molt més d'una al·lusió a qui va ser afusellat, que no pas al que significava en aquells anys el nucli cohesionat entorn del setmanari La Rambla. Un seguit de gent que precisament consideraven que l'esport no podia defugir la seva responsablitat social. Més encara, que aquesta era imprescindible per poder considerar dignament el mateix esport.

Lògicament, a qui cal reclamar primerament aquesta responsabilitat és als dirigents. Després de tants anys en què tot valia, o en què fins i tot un president es proclamava més pròxim als Boixos Nois que al seu paper a la tribuna, és hora que el barcelonisme faci un tomb decidit, prengui una opció ben clara a favor de l'esportivitat, i esdevingui un referent sa i compromès amb la seva societat.

 

El Barça vota el canvi total

Joan Laporta és el nou president del club amb un 52,57 per cent dels vots de les eleccions amb més participació de la història

Isaac Lluch Martín
BARCELONA

E ls socis del Barça van voler canvi. Canvi radical, profund, per posar fi al malson dels quatre últims anys sense títols i amb pèssima gestió econòmica. Joan Laporta, el candidat que més havia progressat en els sondejos dels últims dies amb la bandera de fer foc nou i del possible fitxatge de David Beckham, va guanyar ahir de forma contundent les sisenes eleccions democràtiques del club i es va convertir en el president més votat en la història blaugrana. L'advocat barceloní va derrotar a les urnes el gran favorit, Lluís Bassat, i els altres quatre candidats, Jordi Majó, Josep Martínez-Rovira, Josep Maria Minguella i Jaume Llauradó, amb 27.138 vots, el 52,57 per cent del total. Laporta va superar els registres obtinguts per Josep Lluís Núñez l'any 1989 (25.441 vots) i Joan Gaspart l'any 2000 (25.181 vots).

L'índex de participació va ser molt alt, amb 51.520 sufragis vàlids, el 54,72 per cent del cens electoral. De fet, es va batre el rècord del 2000, quan Joan Gaspart va vèncer Bassat en uns comicis en què es van comptabilitzar 45.888 vots. D'aquesta manera, el president escollit surt "molt reforçat", van coincidir a dir tots els candidats.

Si la victòria de Laporta, figura controvertida per a la majoria de socis després que va presentar el 1998, com a líder de l'Elefant Blau, una moció de censura contra Josep Lluís Núñez, va tenir cert caire de sorpresa, també va trencar els pronòstics el resultat obtingut per la candidatura de Jordi Majó, que es va convertir en la tercera força més votada, amb 2.490 vots (4,82 per cent), i el poc suport que va rebre Jaume Llauradó, que va passar de ser la tercera alternativa d'acord amb la recollida de signatures a ser la menys votada ahir, amb tot just 987 sufragis (1,91 per cent). L'àgria polèmica sobre drets humans que va mantenir amb Bassat durant la campanya li va acabar passant factura. Precisament el publicista va ser el gran derrotat i ahir va perdre els seus segons comicis consecutius. A Lluís Bassat el van votar 16.412 socis (3.379 menys que l'any 2000), que suposa un suport del 31,8 per cent. Al seu torn, Martínez-Rovira va obtenir el 4,63 per cent dels vots i Minguella el 3,62 per cent. "S'ha demostrat que el centre no interessa. La gent ha votat el canvi", va resumir l'empresari.

Les primeres enquestes a peu d'urna donaven Joan Laporta com a clar guanyador. A les dues del migdia, un sondeig sobre 1.492 socis fet per Canal Barça donava a l'advocat un suport del 54 per cent, pel 28 per cent que tenia Bassat, dades que eren ben lluny, per exemple, de la primera enquesta que va publicar Mundo Deportivo el 20 de maig, en què el publicista tenia un 44,6 per cent d'intenció de vot i el seu rival un 11 per cent, amb un 16,6 per cent d'indecisos. A mitja tarda a Laporta ja li costava dissimular l'eufòria, mentre Bassat comentava que "el Barça hi sortirà guanyant amb qualsevol resultat" i que en cap cas se sentia "fracassat". Quan van aparèixer al vespre les enquestes de Catalunya Ràdio i TV3 ja ningú dubtava de la certesa contundent dels resultats.
Un cop completat l'escrutini, Bassat, que va demanar unitat, va dir: "De moment no em plantejo tornar-me a presentar". Joan Laporta, per la seva banda, va desfermar la seva alegria. "El Barça ha votat el canvi que volia molta gent. Assumim la responsabilitat de dur a terme aquest projecte", va explicar. "Ens ho prenem -va afegir- com el repte de treure el club de la situació en què està avui. Em comprometo a mantenir la catalanitat i la democràcia com a valors més preuats". Així mateix, va destacar el paper de Nuñez i Cruyff en aquesta campanya i va recordar que ja té planificat què farà els primers 45 dies de mandat. Entre les primeres accions, el nou president -el 38è de la història- anunciarà Guus Hiddink i Txiki Begiristain com a entrenador i director tècnic del Barça, respectivament, es reunirà amb els treballadors del club, retirarà el recurs del tancament del Camp Nou i concretarà els fitxatges i les baixes de la plantilla. Amb l'equip jugant-se entrar a la UEFA a l'última jornada, una de les grans preguntes immediates és si vindrà Beckham o si hi haurà guerra amb el Madrid per aconseguir el jugador. Avui comença un nou Barça. Un Barça que ha de posar fi a una de les èpoques més tristes del club.


Tribuna alta

Dia 1 després del KO

Toni Brosa

L'acomiadament de Johan Cruyff l'any 1996, la posterior bunquerització del nuñisme, la moció de censura de l'Elefant Blau i la dimissió de Josep Lluís Núñez van deixar el Barça estabornit. I el trienni nefast de Gaspart el va rematar, el va deixar KO. Feia mesos que el barcelonisme esperava això, necessitava aquestes eleccions. Perquè és imprescindible fer un cop de timó i calia que el soci del Barça manifestés en quin sentit. Ha pogut triar. El barcelonisme s'ha mobilitzat per intentar ajudar el club en aquests moments. Vuit socis van iniciar la cursa a la presidència, sis van superar el filtre de les firmes per convertir-se en candidats i 51.520 socis (54,72% del cens) van batre el rècord de participació per convertir en històric el dia d'ahir. El moment del club ho exigia i la campanya hi ha contribuït a l'oferir il·lusió respecte al futur sobre la base de programes, propostes i persones disposades a treballar per resituar el club a primera línia. Com totes les curses electorals, hi ha hagut coses bones i no tan bones. Ens sobren sectarismes, atacs personals, insinuacions, sospites, mentides i el tot val per un vot o una firma, però ens quedem amb les bones intencions, el treball en benefici del Barça i l'esforç ideològic, econòmic i físic dels candidats i els seus equips.

A partir d'aquí, girem full amb totes les conseqüències. Avui ja és el dia després i cal posar-se en marxa, també els candidats derrotats i els seus votants i simpatitzants. El Barça és gran també gràcies a ells i els necessita tots per sortir del pou. El missatge del soci, a més, els ho ha de posar fàcil, ja que més de 46.000 vots (Laporta + Bassat + Majó) han assenyalat quasi unànimement la direcció del canvi i una majoria absoluta de votants ha apostat inequívocament pel canvi d'alta intensitat de Joan Laporta.

Per sobre de discrepàncies puntuals, més de forma que de fons, el ja nou president ha fet una bona feina en programa (elaborat i engrescador), en campanya (la gent l'ha identificat amb el canvi), en imatge (moderna i convincent) i també en il·lusió (Beckham), que és el que l'ha catapultat definitivament al triomf. Per respecte democràtic, però sobretot perquè l'esperen quatre anys difícils i transcendentals per al Barça, tot el barcelonisme l'ha d'ajudar tancant files al voltant d'ell, de la seva junta directiva i de l'equip. Fins i tot si David Beckham acaba jugant al Madrid. L'actitud de Lluís Bassat ahir, cridant tot el barcelonisme a recolzar en tot a Laporta és de chapeau.

És la seva hora. Laporta té molta feina a fer, moltes decisions a prendre i moltes mesures a implementar. És imperatiu sanejar l'economia, aquest endeutament de 200-220 milions d'euros, aquest dèficit estructural i aquesta manca de recursos; però també ho és recuperar l'orgull del culer amb un equip competitiu i amb un projecte esportiu que enriqueixi el Barça del futur; i és també molt important un canvi d'estil de la institució, que prioritzi sinceritat, transparència, credibilitat, sentit comú i respecte a les essències del club, al seny, al civisme, al caràcter democràtic i integrador, al seu catalanisme.
Molta sort, senyor Laporta.


PERFIL

JOAN LAPORTA I ESTRUCH

Dinàmica de cercles

Pep Lloveras

E l cercle virtuós, la metàfora bandera d'aquest ambiciós i alhora arriscat projecte del canvi "serè, però total", ja es pot posar en marxa. Joan Laporta Estruch (Barcelona, 29-6-1962) és l'home que el propugna, el primer president del Barça que no va viure l'etapa de les Corts, el primer que no va veure jugar Kubala i també el primer que té Cruyff i el Dream Team de primera referència. Des que el seu avi el duia a la tribuna del Camp Nou als 10 anys, el Jan, com l'anomenen a casa i els amics, somiava a ser el golejador del Barça i la vida l'ha acabat conduint al centre de la llotja. Casat amb Constanza, filla de l'expresident de la Nissan Juan Echeverría, i pare de tres fills, Pol (9 anys), Guillem (6) i Joan (4), viatja amb la seva dona en avions separats per raons de seguretat. És el seu cercle de debò. Persona de conviccions fortes, els més propers diuen que és un nacionalista de pedra picada, un dels eixos que més el mouen. "El Barça no ha de servir per fer política, però sí per fer país", deia fa pocs dies a aquest diari. Durant la campanya, des de la tarima només ha parlat en català. No se li coneix militància en cap partit, tot i que com a independent, a finals del 2002 (segons el llibre Ara sí que toca!, de Francesc-Marc Álvaro), formava part de la Fundació Barcelona, un òrgan bastant pròxim a Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) que uneix professionals liberals barcelonins de diferents sensibilitats amb la inquietud d'aprofundir en la renovació del catalanisme. Futboler empedreït des de jove, va passar per les categories inferiors de la PB Anguera i va jugar amb el Sant Andreu, on concidiria amb Sandro Rosell, que ara serà la seva mà dreta. Era un davanter centre potent i amb certa habilitat, sempre amb el 9 o el 14 a l'esquena, els números que duia Cruyff. Avui és l'advocat que li duu alguns temes, des del seu bufet en creixement Laporta & Arbós, i hi ha fet amistat. S'havien trobat en la plataforma d'oposició al nuñisme Elefant Blau, gràcies al desaparegut Armand Carabén.

Des d'allà, Laporta es va donar a conèixer el 1997 al gran públic. Va fer de portaveu, però era el líder in pectore que va aconseguir reunir més de 14.000 vots en la moció de censura fallida contra l'expresident. Els uns el van acusar de ser el desestabilitzador que va augmentar la fractura social que va acabar amb Núñez, i els altres van veure en ell una opció per recuperar el que al seu parer eren els valors històrics del barcelonisme. "Núñez dirigeix el Barça com si fos un negoci seu", deia entre altres crítiques el desembre del 98. Avui parla d'ell com un personatge que "té coses bones i altres no tan bones". Avui vol que el seu equip sigui el nou referent d'un Barça "que ja no és el mateix que fa tres anys, que ha evolucionat, que vol mirar endavant".
I ell ho exemplifica dient que diversos votants de Núñez ahir ho van fer per la seva candidatura. Potser perquè han vist que darrere l'Elefant no s'hi amagava ningú del poder establert -el famós tapat-, cap tòtem de la Catalunya que ha manat en democràcia, sinó un soci independent a punt de fer 41 anys, amb pràcticament 30 d'antiguitat, amb un número baix per l'edat, el 27.869, amb ganes de canviar el rumb de l'entitat. Laporta encapçala una generació emergent de barcelonistes nascuts als seixanta, acostumada a treballar en equip: Alfons Godall, Ferran Soriano, Marc Ingla, Albert Vicens, Toni Rovira i el mencionat Rosell en són els eixos. Sobretot aquest últim, un exexecutiu de Nike a Espanya, Portugal i Sud-amèrica, i un dels factors diferencials amb l'efecte Beckham en una campanya a l'americana. Ara, el sí o no del migcampista anglès marcarà l'inici del mandat Laporta. Becks ha de ser la persona que escenifiqui el retorn del Barça a la "primera línia mediàtica i esportiva mundial". I ara serà el moment d'escoltar els plans de Txiki Begiristain, que serà secretari tècnic, l'home que ha de netejar el vestidor i engegar de veritat el cercle virtuós.


UN PROJECTE DE CANVI

ÀMBIT ESPORTIU



Invertir en futbol per tornar el Barça a primera línia esportiva i mediàtica mundial: fitxar dos cracs i tres jugadors excel·lents; la resta de la plantilla la completen part dels actuals jugadors i el planter. Inversió neta de prop de 50 milions d'euros
Equip tècnic format a tres bandes pel directiu responsable de la parcel·la esportiva, Sandro Rosell, el secretari tècnic (probablement Txiki Begiristain) i l'entrenador (probablement Guus Hiddink)
Contractació basada en un fix i incentius per resultats obtinguts
Potenciar el planter i millorar la col·laboració amb la resta de clubs de Catalunya


ÀMBIT ECONÒMIC



Racionalitzar la gestió, reduint despeses en un 19 per cent i augmentant ingressos en un 23 per cent, incloent-hi l'explotació de noves fonts: publicitat samarreta, nou espònsors, lloguer instal·lacions, aplicacions de telefonia mòbil. L'objectiu, 200 milions d'euros d'ingressos el 2006
Dèficit zero el primer any
Renegociació del deute a curt termini per passar-lo a mitjà termini
Al quart any, reduir el deute a un 42% de l'actual
Complir rigorosament el pressupost de cada exercici


ÀMBIT SOCIOINSTITUCIONAL


Promoure els valors de sempre del club: civisme, 'fair play', honestedat, solidaritat i independència
Acabar amb els violents. Pla de seguretat per eradicar-los, amb opció de reinserció
Fomentar el catalanisme i el barcelonisme del club
Territorialitzar el Barça localment i mundialment
Democratitzar el club: llotja oberta, accessibilitat, millorar el sistema d'entrades per a les penyes, abaratir els desplaçaments ('Caravana del Barça')
Potenciar les penyes: botiga, escola de futbol i punt d'atenció al soci en cada seu
Potenciar el Museu

 

Avui 18jun03

Multa de 70.000 euros pels incidents al Camp Nou amb el Madrid

El secretari d'Estat de Seguretat, Ignacio Astarloa, ha imposat una multa de 70.000 euros al Barça pels incidents en la visita del Madrid al Camp Nou el passat 23 de novembre.

 

 

 

Avui 23ago03

Laporta acusa els radicals de xantatge

Tot i el rècord d'assistència de públic en un Joan Gamper, una part dels 90.075 espectadors que el van provocar no va entendre que allò era una festa. Els aficionats radicals que ocupaven el gol nord no només van tirar una desena de bengales durant la festa prèvia al partit, sinó que amb la pilota en joc en van tirar unes quantes més.

Al final del Gamper, el president blaugrana, Joan Laporta, s'hi va referir: "No mereixen assistir a un espectacle esportiu, i potser han fallat les mesures que hem pres". I va revelar els problemes que havia tingut la directiva amb aquests radicals: "Ens han demanat entrades i diners, la seva arma és el xantatge, però no hem cedit. No entenen el llenguatge del diàleg".



LA JORNADA DEL GAMPER

LA CONTRACRÒNICA

Un dia maratonià i rodó

La junta de Laporta disfruta de la festa, només tacada per la nefasta actitud dels radicals

Pep Lloveras
BARCELONA

D es de les deu del matí, amb l'ofrena floral a la tomba del fundador, passant a la tarda, amb una treballada assemblea i la festa popular, i fins més enllà de mitjanit, amb l'entrega de la copa a Luis Enrique davant més de 90.000 espectadors, Cruyff inclòs a la llotja, rècord absolut del torneig. Una diada blaugrana full time, una marató per a la junta directiva i sobretot per al president Joan Laporta, que va superar cada prova amb nota. "Com va dir Gamper, a sobre el pit hi porteu l'escut del Barça i a sota l'escut us palpita el cor", van ser les simbòliques paraules del mediàtic mandatari als jugadors des del centre del camp. Dos mesos després de les eleccions, el projecte del canvi total no ha perdut atractiu i ahir es va demostrar. El soci confia en els nous dirigents, tot i que el sempre problemàtic sector radical de l'afició se'n vulgui desmarcar. Un grup que va encendre unes quantes bengales i les va llançar sobre la gespa enmig de la festa i en diversos moments del partit, sota la recriminació de la resta d'aficionats. Tota una declaració d'intencions en l'única taca de la jornada.

Laporta i la directiva es van trobar una assemblea contestatària, més per reductes del passat que per concepcions de present. Va viure una hora llarga amb l'ai al cor. El cercle virtuós que ha engegat "lentament" podia quedar frenat. El mandatari va demanar i fins i tot "pregar" en múltiples ocasions l'aprovació dels comptes. No les tenia totes i menys després de les intervencions molt dividides a favor i en contra. Però a l'hora de la veritat, va ser un passeig. Semblava que el soci expressava algun dubte i, a la vegada, es refiava de la gent que la comandava. Tres quarts del mateix passaria amb la publicitat a la samarreta, amb un toc de bon humor per part d'un veterà: "M'agradaria que si hem d'anunciar Viagra, ens en facilitéssiu unes mostres gratuïtes". L'auditori amb 500 compromissaris va somriure i l'ambient va destensar-se. Enrere quedava una dura resposta, gairebé unànime, enfront la pujada dels abonaments entre un 20% i un 40%. "Jo no podré pagar-me el carnet aquest any. Sóc jubilada i cobro 280 euros. No hi ha dret", es queixava la clàssica Pilar Puig. Laporta assentia, però no hi veia remei: "No tenim altra sortida".

Mentrestant, a l'estadi es vivia una mena d'eufòria col·lectiva, allunyada de les grans decisions del Palau: deu minuts d'onada i crits de Barça, Barça, Barça, com no es veia des de feia anys. Això sí, acompanyat pel nombrós i calorós públic argentí. L'espectacle pirotècnic, la música de la Dharma, l'himne interpretat pels Gossos, va precedir els futbolistes, desfilant sota un potent focus. Una barreja a l'americana i a la catalana, amb Ronaldinho més aplaudit que ningú. Potser s'hi va apropar Luis Enrique, que amb un català perfecte va demanar suport als culers. I curiosament va cloure amb l'únic "Visca Catalunya!" de la nit, segurament la raó última de Laporta i els seus, que ja es van assegurar que amb l'entrada de Pujol sonessin Els segadors per tercer cop en menys de 100 dies.

 

 

Avui 24ago03
ELS INCIDENTS DEL JOAN GAMPER PORTEN CUA

La seguretat ja és prioritària

La directiva del Barça es mostrarà "inflexible" davant el desafiament i el xantatge dels aficionats radicals

J. Cortada / P. Lloveras
BARCELONA

L'encesa de bengales va ser la venjança per la negativa del club
a regalar als violents
de 50 a 100 entrades

La nova directiva blaugrana de Joan Laporta ja té al davant el primer entrebanc greu del seu mandat. Iniciats amb normalitat la renovació interna i el sanejament econòmic del club, i superat folgadament l'escull de l'assemblea de compromissaris, el sector dels aficionats més radicals va aprofitar divendres la jornada del trofeu Joan Gamper per desafiar clarament la junta davant els més de 90.000 espectadors que omplien el Camp Nou i milions de teleespectadors. El problema de la violència, una de les promeses més fermament expressades per Laporta a la campanya electoral, ja ha passat a ser un aspecte prioritari i de màxima urgència per al Barça, amb la implicació directa i personal del mateix president del club. Els mencionats radicals, englobats en el gran paraigua dels Boixos Nois però que en realitat formen un grup més concret, d'ultradreta i anomenat Casuals, van intentar rebentar el Gamper introduint a l'estadi un bon nombre de bengales, encenent-ne una desena alhora just abans de la festa de presentació del primer equip de futbol i rematant la feina amb el llançament d'unes quantes bengales més al camp amb el partit Barça-Boca en joc. Era la resposta a les portes tancades que s'han trobat al club aquest estiu. Mantenint la línia del que els han permès fer els últims anys (vegeu la informació adjunta), aquest grup portava unes setmanes exigint diners i entre 50 i 100 entrades a la directiva. "Ens han intentat fer xantatge", va admetre Laporta dissabte, després del Gamper.

Però la reacció del club estava cantada. En plena campanya electoral, el mateix Laporta s'havia mostrat contundent a l'hora de parlar dels radicals (vegeu l'AVUI del 3 de juny). "Sabem qui són els violents i acabarem amb ells; no tindran lloc a l'estadi", va assegurar el llavors candidat en fer la presentació del programa social.

Amb aquests precedents, el club ja s'esperava un desafiament dels radicals, però els fets de divendres van superar les previsions. El principal error va ser el control de l'accés al camp i, en aquest sentit, cal anotar que tant els porters com la primera cadena de responsables eren els mateixos que la temporada passada. Actuar en aquest punt serà el pròxim pas de la junta.

En tot cas, el club qualifica la situació creada de "molt delicada". Es pretén mantenir en el màxim secret possible les mesures a prendre, que estan englobades en el nou pla de seguretat de què va parlar Laporta a la campanya, lògicament sense donar-ne detalls. L'únic que ha transcendit és que hi ha una comissió expressament destinada a aquest problema i que s'han mantingut contactes amb tots els estaments implicats en la seguretat. Des del Barça s'afirma amb contundència que "això no pot tornar a passar"; la visita del Sevilla en la primera jornada de Lliga pot ser la següent prova.

ÚLTIMS INCIDENTS

27-1-02 En acabar un Barça-Osasuna, aficionats radicals intenten envair la zona presidencial, agredeixen diversos periodistes i destrossen una unitat mòbil d'Ona Catalana.

1-2-02 Detenen els germans H.F.S. i M.F.S. com a presumptes autors de les agressions a periodistes. Tots dos són reincidents.

15-12-02 Voluntaris de la plataforma Alternativa Blaugrana, que recollien firmes d'adhesió a la moció de censura, són insultats i amenaçats per seguidors radicals.

18-1-03 Llançament de bengales al terreny de joc en un Barça-València. En detenen com a presumpte autor H.F.S.

11-3-03 En acabar un Barça-Bayer Leverkusen, vuit radicals assalten i destrossen el bar O'Carballo, a prop del Camp Nou, per agredir aficionats alemanys. Entre els detinguts, un altre cop H.F.S., tot i que el jutge els absoldria tots per "falta de proves".

22-8-03 Aficionats radicals encenen una desena de bengales abans del Joan Gamper. Durant el partit hi tornen i les llancen al camp.


La "tolerància expressa" heretada

>> Una de les herències de les directives de Josep Lluís Núñez i Joan Gaspart és el que la policia qualificava fa uns mesos en aquest diari de "tolerància expressa" envers alguns grupuscles violents del Camp Nou. Fonts policials asseguraven que l'anterior junta no exercia "tota la pressió necessària per eradicar els Boixos Nois més radicals", tot i tenir identificats una dotzena d'individus amb antecedents penals. "No tenen cap obligació d'expulsar-los, però tampoc no hi tenen gaire interès", afirmaven des de la policia, que ja havia advertit el club que si bé era una de les entitats esportives amb més despesa de seguretat, la qualitat d'aquesta inversió no era la millor.

A part del goteig d'agressions i corredisses per l'estadi (vegeu el requadre del costat) dels últims anys, hi va haver un fet el 1997 que va marcar el posicionament dels antics rectors: l'entitat va cedir a les pressions dels Boixos i va homenatjar la mort d'un emblemàtic membre violent d'aquesta penya barcelonista amb un minut de silenci. Era el primer cop que es produïa una cosa així. Contra aquell minut de silenci van sorgir alguns crits de protesta a la tercera graderia, i aleshores una cinquentena de Boixos -situats al gol nord- van creuar impunement tot l'estadi fins a apallissar els qui s'havien queixat, del sector juvenil de la penya Sang Culé-Cor Català. Igualment, algunes informacions parlaven d'un membre de seguretat d'un quadre intermedi, que havia treballat o estava treballant en empreses d'alts directius del club, que facilitava l'entrada als més radicals.

 

Boixos Nois.com ago.04

III Trobada Boixos Nois (Altres, 2003-2004)

Tras un mogut Barça-Boca ens vem ajuntar a terres de Girona per celebrar la tercera trobada BOIXOS NOIS i memorial SERGIO SOTO/JAVIER MARUGÁN.

Uns partidets de futbol van obrir la sed del personal i tras l'habitual victoria del equip CASUALS FCB, ens vem anar al lloc del sopar i concerts.

El local de puta mare: al mitg del bosc, sota les estrelles i amb la piscina on van acabar historics membres de Boixos amb roba inclosa (eh? lobo?). Al proxim partit es farà una guardiola pro-mobil del lobo.

Tras el multitudinari sopar, unes 120 persones entre Boixos, Casuals, hooligans alemanys, Headhunters anglesos i el nostre habitual membre Flamenc ens vem ajuntar per escoltar les bandes.

Primer va tocar Reservoir Hools, tras un minut de silenci una emotiva canço per la memoria de SS/JM va començar la festa. Al mitg de canço i canço uns discursos en defensa de BOIXOS NOIS davant de tota la avalantxa de desinformacio i rumors recolçats en part pels tontos que recolçen al Laporta en aquest foro.

Despres va tocar Bulldog Firm, sense cap dubte la millor actuacio des de que toquen en directe. Clar i en català ens van deleitar amb temes habituals i temes nous que van fer embogir la sala.

Just despres Kategorie C, que malgrat el lamentable estat fisic de alguns dels seus membres van poder tocar els seus temes mes coneguts a un bon nivell, encara que no tot el temps que haguessim desitjat.Destacar quan van tocar el tema "ha ho he Kategorie C" amb gran part del public a sobre del escenari,brindant amb les cerveces.

Despres va venir el temps per a un mix de bandes i la repeticio del tema Sweet Home Alabama unes 200 vegades. Una estona de descans i ja de matinada va donar temps per punxar musica Techno fins que va clarejar.

Destacar l'esforç de la organitzacio, en especial del J. i les bandes Reservoir Hools i Bulldog Firm.

Mentres existeixin aquestes persones BOIXOS NOIS no esta perdut.

BARÇA O MORT.

(la mateixa noticia a la web de la seccio valles)

http://usuarios.lycos.es/hooliganfcb/
Data desconeguda
Memorial Sergio / Javier Marugan - Trobada Boixos Nois 2003

III TROBADA BOIXOS NOIS - MEMORIAL SERGIO SOTO JAVIER MARUGAN

Tras un movido Barça-Boca nos juntamos en tierras de Girona para celebrar la tercera trobada BOIXOS NOIS y memorial SERGIO SOTO/JAVIER MARUGÁN.

Unos partidillos de fútbol abrieron la sed del personal y tras la habitual victoria del equipo CASUALS FCB nos fuimos al lugar de la cena y conciertos. La cena rancho como la mili.

El local de puta madre: en medio del bosque, bajo las estrellas y con la piscina donde acabaron históricos miembros de boixos con ropa incluida (eh? lobo?). En el próximo partido se hará una recolecta en pro del móvil del lobo.

Tras la cena multitudinaria unas 120 personas entre boixos, casuals, hooligans alemanes (44), headhunters ingleses y nuestro habitual amigo de Flanders nos juntamos para oír las bandas.

Primero tocó Reservoir Hools, tras un minuto de silencio una emotiva canción en memoria SS/JM hizo comenzar los pogos. Entre canción y canción unos discursos en defensa de BOIXOS NOIS ante toda la avalancha de desinformación y rumores apoyados en parte por los tontos que apoyan al progre Laporta.

Luego tocó el turno a Bulldog Firm, sin duda la mejor actuación desde que tocan en directo. Clar i en català nos deleitaron con temas habituales y temas nuevos que enloquecieron la sala.

Acto seguido los alemanes Kategorie C, la mejor banda hooligan y la más conocida de todo el mundo. Que a pesar del lamentable estado físico de algunos de sus miembros pudieron tocar sus temas más conocidos a un buen nivel, aunque no todo el tiempo que hubiéramos deseado. Destacar cuando tocaron el tema "ha ho he Kategorie C", con miembros de las principales bandas hooligans europeas brindando encima del escenario con cervezas.

Después tocó el tiempo para mix de bandas y la repetición del tema sweet home alabama unas 200 veces. Un rato de descanso y ya de madrugada dio tiempo para pinchar música Techno hasta el amanecer.

Destacar el esfuerzo de la organización, en especial del J. y las bandas Reservoir hools y Bulldog Firm.

Mientras existan estas personas BOIXOS NOIS no está perdido.

BARÇA O MUERTE.

HIER SIND DEINE FREUNDE

Unidad de hooligans europeos en Barcelona.

SO SIND WIR, UND DAS IST UNSER LEBEN!



 



Avui 26ago03
Els Boixos Nois neguen contactes amb la junta
Els Boixos Nois van donar el seu parer sobre els incidents del Gamper, i van acusar Laporta de fer "demagògia" i van negar haver tingut cap contacte amb l'actual junta, de qui diuen que no es preocupa de la Grada Jove.

 

 

El Entorno.com 27ago03
El Barça cierra el local de los Boixos en el Camp Nou
Redacción

La directiva de Joan Laporta ya ha dado un primer paso para acabar con la violencia en el Camp Nou después de los incidentes que se produjeron en el Gamper. El club ha exigido a los Boixos Nois que recojan el material de animación --tambores, banderas y una gigantesca senyera-- que guardaban en el cuarto del Camp Nou que las anteriores directivas habían puesto a sus disposición.

Los Boixos Nois ya han perdido una prebenda de la han gozaron durante muchos años. La directiva ha cambiado la cerradura del local que utilizaban, según informó Radio Barcelona, en un gesto que refuerza el compromiso expresado por Laporta de acabar con el problema de los ultras. El club tiene intención de renovar el sistema de seguridad interno y ha iniciado algunos contactos con empresas del sector.

Los incidentes del Gamper han acelerado los planes que tenía la directiva en este sentido. Después del partido, el presidente de la Generalitat, Jordi Pujol, le ofreció todo el apoyo institucional para resolver esta problema. Representantes del club han mantenido contactos con la policía para activar un plan conjunto de seguridad durante los partidos. También se extremarán las medidas de control en los accesos para evitar la entrada de bengalas.

Así, la fundación también tendrá pronto un nuevo director general. Se trata del francés Laurent Colette, que en la actualidad es el director comercial de Universal Mediterránea, el complejo que engloba el parque temático Port AV.. Colette, que se incorporará al club el 2 de septiembre, es un fichaje de Sandro Rosell, con quien coincidió en la empresa Nike. Uno de los proyectos de este ejecutivo es convertir el Camp Nou en una zona de ocio, con restaurantes y cines.




Elmundodeporte.es 28ago03

SE IGNORA QUIÉN PUDO COLOCARLOS
Descubren micros ocultos en la sala de juntas del Barça

AGENCIAS / ELMINDODEPORTE

BARCELONA / MADRID.- El FC Barcelona descubrió la semana pasada cuatro micrófonos en diferentes despachos y en la sala de juntas del club en un registro realizado en las oficinas por las Fuerzas de Seguridad del Estado por encargo de la nueva junta directiva barcelonista, que tuvo conocimiento de lo sucedido días antes de la disputa del Trofeo Joan Gamper.


Los micrófonos aparecieron en despachos de altos cargos de la junta, pero no en el del presidente, según la información avanzada por Radio Barcelona, que señaló que la junta del Barça, una vez retirados los micrófonos, ha decidido de momento no denunciar los hechos. Un portavoz oficial del Barça, consultado por Europa Press, explicó que el club pretende "pasar página" y no realizar comentarios al respecto, sin confirmar ni desmentir la información.

La junta directiva del club ha contactado con la policía autonómica con el fin de contratar los servicios de un director de seguridad. El inspector jefe de los Mossos d'Esquadra, Elías Frade, parece el hombre elegido para el cargo, aunque aún se debe negociar con el interesado.

 




Boixos Nois 01set03

 

 




Europa Press 01set03

Els 'Boixos' deixaran de recolzar al Barça al Camp Nou en protesta per l'actuació de la junta de Laporta

01/09/2003 - 20:58:46

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS) La penya 'Boixos Nois', el grup més radical de l'afició del FC Barcelona, deixarà d'animar el Barça en els seus partits al Camp Nou durant un temps indefinit en protesta per l'actuació de la nova junta directiva del club, presidida per Joan Laporta, segons ha anunciat la directiva de la penya mitjançant un comunicat en què ha advertit que declina qualsevol responsabilitat sobre el que passi en el futur.


Els 'Boixos', per tant, no estaran com a grup al Camp Nou per animar el Barça en el partit de la segona jornada de Lliga contra el Sevilla, que es disputarà a les 00.05 hores la nit de dimarts a dimecres, encara que és possible que, al marge de la postura adoptada per la directiva de la penya, acudeixin a l'estadi alguns dels seus membres o de la seva facció més violenta, els anomenats 'Casuals'.


Ara, segons el comunicat difós per la directiva de la penya a través del lloc web oficial del grup, els 'Boixos' suspenen les seves activitats de suport al Barcelona al Camp Nou "fins a nou avís", en una decisió que qualifiquen de "difícil" i que justifiquen per les accions portades a terme per Laporta, al qual acusen d'haver mentit quan va afirmar que membres del grup havien demanat diners i entrades a la junta els dies previs al Trofeu Joan Gamper.

 




El Entorno.com 01set03

Los Boixos Nois dejarán de apoyar al Barça
Redacción

Como medida de protesta por los incidentes ocurridos durante el trofeo Joan Gamper y para replicar al presidente del Barcelona Joan Laporta, el grupo radical Boixos Nois ha decidido no apoyar más al equipo en el Camp Nou. Y será mañana, en la madrugada del martes al miércoles, cuando ejecuten esta medida.



 

Avui 02set03
Els Boixos diuen que ja no donaran suport al Barça

>> La penya blaugrana Boixos Nois va anunciar ahir, en un comunicat, que deixa de donar suport al FC Barcelona "fins a nou avís" en protesta per "l'actuació de la nova directiva". El comunicat també assenyala que els Boixos Nois "declinen qualsevol responsabilitat respecte al que passi en el futur".
Cal recordar que, arran de les bengales al Gamper, Joan Laporta va acusar "els radicals" d'haver intentat fer xantatge al club demanant diners i entrades. Les bengales haurien estat la resposta a una negativa. Després, el club va canviar el pany del local on els Boixos guardaven el seu material i els va convidar a buidar-lo, i ha pujat la xarxa protectora del Gol Nord de cinc metres a vuit.

Els Boixos diuen que Laporta els va acusar "falsament i sense proves", que amb la nova xarxa se sentirien "al Zoo de Barcelona" i que la nova junta "menysprea" els 22 anys de "feina desinteressada en favor del Barça". "Si [Laporta] vol ara animació, que porti un bombo i baixi al camp a tocar-lo", afirma el comunicat.

 

 

 



El Entorno.com 03set03

Rechazo a los Boixos Nois en el Camp Nou
Redacción

Bastó que un pequeño grupo de Boixos Nois lanzara proclamas e insultos contra Laporta --"no nos echarás", corearon-- para que el estadio entero se alzara y les gritara en la cara que quieren perderles de vista de una puñetera vez. "¡Fuera, fuera!", rugió un Camp Nou indignado. Se acabó la indeferencia, el dejar hacer, el mirar hacia otro lado. Desde el palco y desde la grada. El Barça quiere vivir en paz.

Nadie quiere mirar atrás, salvo para recordar una época que para muchos fueron los mejores años de su vida. Justo lo que Laporta y sus amigos esperan que sea el mañana. Y así, en cuanto alguien quiere tocar la fibra de los culés, como quisieron hacer los chicos de El Terrat, sabe adónde tiene que ir a buscar. Al dream team. Ronald Koeman, el héroe de Wembley, escuchó desde Amsterdam el calor del Camp Nou. La voz de Hristo Stoichkov resonó después. Con ese ímpetu que tanto se ha echado de menos. Y, pese a estar lejos, se sintió su fuerza. "Cuando Catalunya gana, Madrid calla. Esto es el principio, como el dream team", dijo desde Washington.

Algo está cambiando, es cierto. El Barça es otro. Por lo menos, en cuanto a sentimientos.

 


Europa Press 04set03
Detinguts tres 'boixos' per haver agredit dos marroquins al Camp Nou durant el passat trofeu Gamper

04/09/2003 - 13:17:08

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS) Tres caps rapats membres del grup Boixos Nois, la penya més radical del FC Barcelona, van ser detinguts entre ahir i abans-d'ahir per investigadors de la Brigada Provincial d'Informació del Cos Nacional de Policia i han passat aquest matí a disposició judicial per haver agredit i lesionat dos marroquins al Camp Nou durant el passat trofeu Joan Gamper celebrat el 22 d'agost passat.


Al descans de l'amistós contra Boca Juniors, els tres detinguts van atacar les víctimes quan aquestes es dirigien a comprar una beguda en un dels bars de dins l'estadi; els van clavar puntades de peu i cops de puny a tot el cos quan ja eren a terra. Els agressors han al·legat que ho feien perquè un dels marroquins portava una samarreta del Reial Madrid.


Els detinguts, David V. A. i David G. G., tots dos de 31 anys, i Enrique D. M., de 35, tenen antecedents: el primer, un per assassinat; el segon, cinc per robatori, furt, atemptat i desordre públic; i el tercer, set per robatori, tràfic d'estupefaents i lesions. Els tres van ser identificats i reconeguts fotogràficament pels agredits.

 



Europa Press 04set03

La jutge deixa en llibertat amb càrrecs els tres 'boixos' davant la lleugeresa de les lesions
04/09/2003 - 15:11:42

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS) La titular del jutjat d'instrucció número 5 de Barcelona, en funcions de guàrdia, ha deixat en llibertat amb càrrecs per lesions els tres caps rapats dels 'Boixos Nois', la penya més radical del FC Barcelona, que havien estat detinguts per agredir dos marroquins al Camp Nou, davant la lleugeresa de les lesions que van patir els dos magribins, després de prendre declaració als agressors, segons han explicat fonts jurídiques a Europa Press.


Entre els agressors hi ha david V. A., de 31 anys, que el 1991 va participar en l'assassinat del seguidor del RCD Espanyol Frederic Rouquier. Segons han explicat les citades fonts, a la jutge no li consta que V. estigui en cap règim penitenciari, però sí que li consta va ser condemnat a 18 anys de presó per l'antic Codi Penal, fet que suposaria que ja hauria complert la pena.


Segons han explicat fonts judicials, la jutge entén que els dos marroquins, que van ser agredits el passat 22 d'agost en el partit Barça-Boca Juniors del Trofeu Joan Gamper, només van patir dos contusions lleus, una d'elles a la cara. La causa ha estat remesa al jutjat d'instrucció número 20, que investiga els fets, i que haurà de decidir si les lesions són delicte o falta.


L'agressió es va produir al descans del partit Barcelona-Boca, quan les víctimes anaven a comprar una beguda en un dels bars de l'interior de l'estadi i van ser abordats pels tres 'boixos', que van al·legar que ho feien perquè un dels marroquins portava una samarreta de la selecció espanyola amb el nom de Raúl, jugador del Reial Madrid.


A més de V., els altres dos caps rapats, David G.G., de 31 anys, i Enrique D.M., de 35, també tenen antecedents: el primer, cinc, per robatori, furt, atemptat i desordres públics; i el segon, set, per robatori, tràfic d'estupefaents i lesions. Els tres van ser reconeguts fotogràficament pels agredits.


Dos d'ells van ser detinguts dimarts passat a la nit quan intentaven entrar al Camp Nou per assistir al partit entre el FC Barcelona i el Sevilla per la porta 87 de l'estadi, mentre que la tercera detenció es va produir ahir a la tarda als voltants del domicili de l'agressor.

 




Europa Press 04set03

El 'boix' condemnat per l'assassinat d'un seguidor de l'Espanyol va complir condemna i va quedar lliure a final del 2002

04/09/2003 - 17:05:51

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS) Un dels tres 'boixos nois' acusats d'agredir dos marroquins a l'estadi del FC Barcelona, David V. A., de 31 anys, que ja havia estat condemnat per l'assassinat d'un seguidor del RCD Espanyol, està en llibertat per aquests fets des del novembre de l'any passat i havia quedat en llibertat condicional des del juny del 1999.


L'assassinat de Frederic Rouquier es va produir el 13 de gener del 1991, al final d'un Espanyol-Sporting de Gijón, quan cinc 'boixos' van atacar el seguidor belga de l'Espanyol i un altre de nacionalitat espanyola. Entre els detinguts, hi havia V., que va ingressar a la presó de joves de la Trinitat de Barcelona el 16 de gener del 1991, segons han informat fonts jurídiques a Europa Press.


V. va ser condemnat a 18 anys de presó per l'antic Codi Penal, després que el jutge considerés que malgrat que no havia estat l'autor material de l'assassinat de Rouquier, la responsabilitat del delicte era extensible als cinc 'boixos' que van participar atès que havien estudiat de manera conjunta l'agressió a seguidors rivals de les 'Brigades Blanc-i blaves', als qual van abordar des d'un automòbil.


V. és un dels tres caps rapats dels 'Boixos Nois', la penya més radical del Barcelona, detinguts per agredir dos marroquins al Camp Nou el passat 22 d'agost en el partit contra Boca Juniors del trofeu Gamper. La titular del jutjat d'instrucció número 5 de Barcelona, en funcions de guàrdia, els ha deixat en llibertat amb càrrecs per lesions després de declarar, per la lleugeresa de les lesions.

 



Europa Press 04set03

Gerard lamenta el conflicte entre la junta del Barça i els 'boixos' i valora el suport del grup a l'equip
04/09/2003 - 21:35:44

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS) El migcampista Gerard López, del FC Barcelona, ha lamentat avui el conflicte obert entre la nova junta directiva del Barça i la penya radical 'Boixos Nois' i ha explicat que com a jugador, li sap "greu" la situació ja que el grup "sempre ha donat suport a l'equip", ha dit, a la vegada temps que, d'altra banda, ha lamentat la situació que passen els seus companys apartats de la plantilla, Dani García i Roberto Bonano. A preguntes sobre el conflicte entre la junta del Barça i els 'boixos', que contra el Sevilla van optar per no animar l'equip en protesta per l'actuació de Laporta i van dedicar insults al president, Gerard ha comentat que "és un tema delicat i la veritat és que com a aficionats que són i culers, segur que molt culers, em sap greu, perquè sempre que l'equip ha passat en mals moments, quan el Camp Nou estava una mica fred, ells sempre han intentat animar els jugadors".


El català, sense arribar a referir-se als incidents violents que han provocat el problema, ha valorat "com a jugador, en allñò esportiu", ha dit, el suport del grup a l'equip en els partits al Camp Nou i en els desplaçaments. "En els viatges, per Espanya o l'estranger, sempre han estat amb nosaltres i com a jugador em sap greu", ha reiterat Gerard, que no ha entrat en qüestions "d'ideologies o de conducta" que han generat el conflicte entre els 'boixos' i la directiva.



 

El Entorno 04set03

Detenidos tres seguidores violentos del Barça
Redacción

Tres cabezas rapadas miembros del grupo `Boixos Nois´, la peña más radical del Barcelona, han sido detenidos por la policía y han pasado a disposición judicial por agredir y lesionar a dos marroquís durante la disputa del pasado trofeo Joan Gamper. En el descanso del amistoso ante Boca Juniors, los tres detenidos abordaron a las víctimas cuando éstos se dirigían a comprar una bebida en uno de los bares del interior del estadio, propinándoles gran número de patadas y puñetazos en todo el cuerpo cuando ya los habían derribado.



El Mundo 04set03
MIEMBROS DEL GRUPO RADICAL BOIXOS NOIS

Quedan en libertad con cargos tres cabezas rapadas acusados de atacar a dos marroquíes

EFE

NOTICIAS RELACIONADAS

BARCELONA.- El juzgado de instrucción número 20 de Barcelona ha puesto en libertad con cargos a los tres cabezas rapadas del grupo radical del FC Barcelona 'Boixos Nois' detenidos por haber apaleado a dos marroquíes en el Camp Nou. Uno de ellos, ya fue condenado por el asesinato en 1991 del seguidor del Espanyol Frederic Rouquier, según fuentes judiciales.

Las agresiones por las que fueron detenidos los tres 'boixos nois' se produjeron el pasado 22 de agosto, en el descanso del partido del Trofeo Joan Gamper entre el Barcelona y el Boca Juniors, cuando las dos víctimas, identificadas como R.H. y M.S., fueron a comprar una bebida en un bar del interior del estadio y allí fueron abordados por los agresores, que les lanzaron al suelo y les propinaron numerosas patadas y puñetazos por todo el cuerpo.

Las heridas son leves y quedan en libertad

La magistrada que se ocupa del caso ha apreciado que las lesiones producidas sobre los dos ciudadanos marroquíes son de carácter "leve", por lo que ha decidido dejar en libertad con cargos a los tres cabezas rapadas detenidos.

Uno de los tres detenidos, david V. A., de 31 años y vecino de Barcelona, fue condenado en 1996 por el Tribunal Supremo a 26 años de prisión al ser considerado, junto a otros cuatro miembros de los Boixos Nois, autor del asesinato del seguidor del Espanyol Frederic Rouquier el 13 de enero de 1991.

Con antecedentes

Ese día, los cinco 'boixos nois' localizaron, golpearon y apuñalaron a Rouquier y a otro hincha españolista, a los que consideraron miembros del grupo rival "Brigadas Blanquiazules" y como consecuencia del ataque murió el primero de ellos.

A david V. se le consideró autor directo de las lesiones causadas a José María A., pero los jueces entendieron que entre los cinco agresores había habido un "concierto previo" para perpetrar el delito, por lo que extendió a todos ellos la responsabilidad del asesinato de Rouquier.

Además de david V., los otros detenidos por las agresiones en el partido del 22 de agosto, son Enrique D.M., de 35 años y de Esplugues del Llobregat (Barcelona), con siete antecedentes por robo, tráfico de drogas y lesiones; y David G.G., de 31 años y vecino de Barcelona, con cinco antecedentes por robo, hurto, atentado y desórdenes públicos.



El Entorno 05set03
Detienen a 3 boixos por agredir marroquíes, uno condenado asesinato
Redacción

La Policía ha detenido a tres jóvenes de estética "skin head" integrantes del grupo de hinchas radicales del FC Barcelona "Boixos Nois" por haber apaleado a dos marroquíes en el descanso de un partido en el Camp Nou, uno de los cuales ya fue condenado por el asesinato en 1991 del seguidor del Espanyol Frederic Rouquier. Las agresiones que han desencadenado las tres detenciones se produjeron el pasado 22 de agosto, en la media parte del partido entre el Barcelona y el Boca Juniors argentino correspondiente al Trofeo Joan Gamper, cuando las dos víctimas, identificadas como R.H. y M.S., se dirigieron a comprar una bebida en uno de los bares del interior del estadio, ha explicado la policía en un comunicado.

En ese momento, los agresores abordaron a los dos ciudadanos marroquíes, les lanzaron al suelo y les propinaron numerosas patadas y puñetazos por todo el cuerpo. Los "boixos nois" "justificaron" ante la Policía la lluvia de golpes a los dos marroquíes en que una de las víctimas llevaba una camiseta de la selección española con el nombre del jugador del Real Madrid Raúl.

Tras identificar a los autores de los ataques y una vez reconocidos fotográficamente por los dos agredidos, la policía procedió a detener, sobre las 23:45 horas del pasado día 2, a dos de los violentos, justo cuando se disponían a acceder al Camp Nou para presenciar el partido FC Barcelona-Sevilla, mientras que el tercer presunto agresor fue detenido ayer por la tarde cerca de su domicilio.

Uno de los tres detenidos, david V. A., de 31 años y vecino de Barcelona, fue condenado en 1996 por el Tribunal Supremo a 26 años de prisión, al ser considerado, junto a otros cuatro miembros de los Boixos Nois, autor del asesinato del seguidor del RDC Espanyol Frederic Rouquier el 13 de enero de 1991.

Ese día, los cinco "boixos nois" localizaron, golpearon y apuñalaron a Rouquier y a otro hincha españolista, a los que consideraron miembros del grupo rival "Brigadas Blanquiazules" y como consecuencia del ataque murió el primero de ellos.

A david V. se le consideró autor directo de las lesiones causadas a José María A., pero los jueces entendieron que entre los cinco agresores había habido un "concierto previo" para perpetrar el delito, por lo que extendió a todos ellos la responsabilidad del asesinato de Rouquier. Además de david V., los otros detenidos por las agresiones en el partido del 22 de agosto, son Enrique D.M., de 35 años y de Esplugues del Llobregat (Barcelona), con siete antecedentes por robo, tráfico de drogas y lesiones; y David G.G., de 31 años y vecino de Barcelona, con cinco antecedentes por robo, hurto, atentado y desórdenes públicos.

Las agresiones de los cabezas rapadas sobre los dos marroquíes coincidieron ese mismo día con unos incidentes protagonizados por los Boixos Nois en las gradas del Camp Nou, quienes en el transcurso del partido del Trofeo Joan Gamper lanzaron bengalas al terreno de juego, como advertencia al nuevo presidente barcelonista, Joan Laporta, que se ha comprometido a cortar de raíz los actos vandálicos de los seguidores radicales del Barcelona



 

Avui 05set03
Els Boixos Nois, Gerard i Gaspart

>> La ferma decisió de la directiva de Joan Laporta d'acabar amb la violència ha deixat en una situació delicada els Boixos Nois. Ahir s'hi va referir Gerard: "És un tema molt delicat. Ells segur que són molt culers i em sap greu perquè sempre ens han animat, sobretot quan l'estadi es refreda". El mateix Barça insisteix a voler diferenciar grupuscles com els Casuals i una part dels Boixos, "recuperables" segons fonts del club. En aquest sentit, l'expresident Joan Gaspart va dir ahir a Catalunya Ràdio que sempre ha defensat "la no-violència" i que "alguns boixos pensen com jo".

 

 

 

 

Movimiento Contra la Intolerancia 05set03

http://www.movimientocontralaintolerancia.com/html/Admin/verNoticia.asp?cod=336

Detenidos 3 boixos nois por apalear a 2 marroquís en el Camp Nou

Detenidos 3 boixos nois por apalear a 2 marroquís en el Camp Nou. El 'boixo' condenado por el asesinato de un hincha del Espanyol cumplió 8 años de condena y quedó en libertad en noviembre de 2002.

BARCELONA (5.9.03)El círculo contra la violencia de los Boixos Nois se estrecha poco a poco. La policía ha detenido a tres skinheads miembros del grupo radical del Barça acusados de agredir a dos marroquís durante el trofeo Joan Gamper, el pasado 22 de agosto. Uno de los tres detenidos, david V. A., de 31 años, fue condenado a 26 años y ocho meses de prisión por el asesinato en 1991 del seguidor del Espanyol Frèderic Rouquier. En noviembre del año pasado, V. quedó en libertad tras ocho años en la cárcel.

La agresión se produjo durante el descanso del encuentro, que enfrentó al Barça con el Boca Juniors. Los tres Boixos Nois se dirigían a uno de los bares del interior del estadio a comprar unas latas de cerveza cuando se cruzaron con los dos marroquís. Uno de ellos vestía una camiseta de la selección española de fútbol con el nombre del jugador del Real Madrid Raúl. Sin mediar palabra, los boixos se abalanzaron sobre los marroquís, y, ya en el suelo, llovió sobre ellos una tormenta de patadas y puñetazos. Una de las dos víctimas ha perdido dos dientes. Los dos hombres, de 25 y 33 años y que trabajan juntos en la construcción, fueron atendidos en un centro médico.

LIBERTAD CON CARGOS

Las investigaciones, realizadas por la Brigada de Información, se centraron en la identificación de los agresores. Las dos víctimas, --uno es vecino de Santa Coloma de Gramenet y el otro de l'Hospitalet-- reconocieron en fotografías mostradas por la policía a los tres Boixos Nois. El pasado martes, la policía detuvo a dos de los agresores cuando éstos trataban de acceder al Camp Nou, por la puerta 87, para presenciar el partido de Liga que enfrentó al Barça y al Sevilla. El tercero de los detenidos fue localizado ayer, alrededor de las cuatro de la tarde, cerca de su domicilio.

La titular del juzgado de instrucción número 20 de Barcelona dejó ayer en libertad con cargos a los tres Boixos Nois por entender que las lesiones producidas a los dos marroquís son de carácter "leve".

TRÁMITES LEGALES

Mientras tanto, los abogados del Barça iniciaron ayer los trámites para comprobar si el comité disciplinario del club tiene capacidad para expulsar a los tres seguidores radicales, en el caso de que éstos sean socios. La directiva de Joan Laporta no descarta la posibilidad de expulsarlos, si la medida se ajusta al reglamento de la entidad.

En caso de que los tres boixos sean expulsados, la medida no tendría precedentes y se enmarcaría en la política iniciada por Laporta para aislar y expulsar del Nou Camp a los hinchas violentos.

ASESINATO DE FREDERIC ROUQUIER

Uno de los tres 'boixos nois' acusados de agredir a dos marroquíes en el estadio del FC Barcelona, david V. A., de 31 años, que ya había sido condenado por el asesinato de un seguidor del RCD Espanyol, está en libertad por estos hechos desde noviembre del año pasado y había quedado en libertad condicional desde junio de 1999. El asesinato de Frederic Rouquier se produjo el 13 de enero de 1991, a la conclusión de un Espanyol-Sporting de Gijón, cuando cinco 'boixos' atacaron al seguidor belga del Espanyol y a otro de nacionalidad española. Entre los detenidos, estaba V., que ingresó en la cárcel de jóvenes de la Trinitat de Barcelona el 16 de enero de 1991, según informaron fuentes jurídicas a Europa Press.

V. fue condenado a 18 años de cárcel por el antiguo Código Penal, después de que el juez considerara que pese a que no fue el autor material del asesinato de Rouquier, la responsabilidad del delito era extensible a los cinco 'boixos' que participaron dado que habían planeado de forma conjunta la agresión a seguidores rivales de las 'Brigadas Blanquiazules', a los que abordaron desde un automóvil.




El Punt 06set03
l'encaix  Atonyinar un magribí, delicte o falta?
06/09/2003
JAUME OLIVERAS I COSTA

Sembla que Joan Laporta i el seu equip estan disposats a donar un tomb a tot allò que configura el barcelonisme. Entre les reorientacions, es vol posar fi als grups violents que fins ara s'ensenyorejaven a l'estadi i que presumien de tenir Gaspart com a soci número u. Durant molt temps, els Boixos Nois van tenir un local al Camp Nou i eren subvencionats per la junta directiva del club. Quasi se'ls considerava socis preferencials i algú predicava que representaven el planter del millor barcelonisme. Amb la nova directiva, tot això s'ha assenyalat amb data de caducitat i, al Gamper, s'ha començat a negar invitacions i diners al col·lectiu de Boixos. Amb tot, aquests han intentat un cop de força i el dia de la presentació de l'equip convertiren la zona del gol sud en terreny abonat per a la batalla. No contents en haver senyalitzat amb els seus pixums el territori, encara estengueren les bretolades a altres sectors de l'estadi. Una petita bandada veié dos magribins a les zones dels bars del recinte esportiu i endevinà que un d'ells portava una camiseta de la selecció estatal, amb el 9 de Raúl estampat. La bandada de bandarres descarregà la seva força animal i numèrica contra els dos immigrants, fins que la presència dels agents de l'ordre dissuadí els agressors i facilità l'assistència als agredits, que foren traslladats amb ambulància a l'hospital. Posteriorment foren identificats tres dels agressors, amb amplis antecedents penals, i presentats al jutjat, on el jutge els va deixar en llibertat perquè va considerar lleus les lesions als magribins, si bé la causa ha estat remesa al jutjat d'instrucció per escatir si els fets poden considerar-se causa de delicte o una simple falta. Un dels tres detinguts i alliberats ja fou considerat culpable d'una altra agressió dels Boixos, que acabà amb l'assassinat d'un seguidor de l'Espanyol, fa 12 anys, i ha complert una condemna de 8 dels 26 anys totals amb què fou castigat. Tanmateix, la violència a l'esport és preocupant. Els grups ultres en formen el màxim exponent. Emparats en l'esperit de bandada, l'anonimat ajuda a desenvolupar els baixos instints de la caterva més cavernícola. Evidentment, barrejant un conjunt de signes i històries que no arriben a cap altre nivell que no sigui la simple constatació de la ignorància col·lectiva. Una nova/vella formulació del racisme ètnic o ideològic, sens dubte. Amb tot, imagineu-vos dos joves immigrants, treballadors en la construcció i domiciliats al cinturó barceloní, contents d'haver trobat feina i diversió en una societat, per ells, més desenvolupada. Un dia de futbol els fa lluir la camiseta de la selecció de l'estat que els ha acollit (per favor, deixem-nos d'altres simplificacions) i de cop, sense comprendre res, veuen com són agredits per una banda d'energúmens. Encara que en un hospital els han atès dels desperfectes físics, ningú els explicarà l'antídot del xoc anímic. I, després, el senyor jutge, malgrat els fets i els antecedents, acordarà que no sap si es tracta d'un delicte o d'una simple falta. Perdoneu-me, però hi ha coses que costa d'entendre.

 

 

 

 

Avui 07set03
EDITORIAL

Complicitats inexplicables

El 22 d'agost passat, durant la celebració del Trofeu Joan Gamper, el Gol Nord del Camp Nou -la zona on habitualment se situen els grups de seguidors més radicals- es va omplir de bengales, algunes de les quals després van anar a parar, encara enceses, al terreny de joc. L'incident va servir perquè la nova junta directiva que presideix Joan Laporta reiterés la seva intenció de no mantenir cap complicitat institucional amb ningú que empari o practiqui la violència. Però tot no va acabar amb el llançament d'uns coets. Aquesta setmana la policia ha informat també que durant el mateix partit dos magribins van ser agredits dins el camp per tres aficionats radicals. Tots tenen antecedents policials, per robatoris, lesions, desordres públics, tràfic d'estupefaents... Però, encara, un d'ells, David V.A., va ser condemnat el 1994 a 18 anys de presó per la seva participació en l'assassinat del seguidor de l'Espanyol Frédéric Rouquier. Segons la sentència, ell va ser l'autor directe de les greus ferides que va patir un acompanyant de la víctima. David V.A. va obtenir la llibertat condicional el 1999, cinc anys després dels fets, i fa deu mesos va aconseguir la definitiva. Durant tots aquests anys ha conservat el carnet de soci del Barça... Només ara, després d'aquesta nova agressió -que, per fortuna, no ha tingut uns resultats tan dramàtics-, el club ha informat que traslladarà el cas a la comissió disciplinària, que podria sol·licitar-ne l'expulsió.

En tot aquest cas, malgrat que la qüestió excedeixi els límits estrictes de l'actuació dels clubs, crida l'atenció el poc temps que ha tardat l'agressor a reincidir. Dotze anys després de participar en un assassinat, David V.A. va obtenir la llibertat definitiva. Només deu mesos més tard, torna a estar implicat en un cas d'agressió amb motivació pretesament esportiva. Podríem referir-nos al fracàs de la política de reinserció, però aquest és un concepte que, segons sembla, ningú reivindica ara. El govern de l'Estat només es preocupa per endurir les penes. Sobretot si es tracta de delictes relacionats amb el terrorisme. I ningú no para esment en el fracàs que evidencien reincidències tan immediates. També resulta paradoxal que ara David V.A. hagi quedat en llibertat amb càrrecs, perquè les lesions dels nous agredits només han estat "lleus".

Deixant aquest aspecte de banda, en tot cas, en l'àmbit estrictament esportiu, l'incident hauria de servir perquè la nova directiva del Barça no menystingui la qüestió. Durant anys, les successives directives del club -sota les presidències de Josep Lluís Núñez i de Joan Gaspart- han practicat una política de tolerància -si no de complicitat- amb els grups de seguidors denominats "radicals". El Barça no ha estat una excepció. La mateixa actitud s'ha repetit en els principals clubs de futbol. Dijous s'hi referia Gerard: "És un tema molt delicat. Ells [els Boixos Nois, en aquest cas] segur que són molt culers i em sap greu perquè sempre ens han animat, sobretot quan l'estadi es refreda". És cert que, durant anys, l'entusiasme d'alguns grups ha estat decisiu. En els pitjors moments d'una temporada i en els partits més durs, els jugadors que formaven l'equip -i la mateixa llotja- han agraït la persistència en l'optimisme i l'animació de les colles que es formen al Gol Nord. En alguna ocasió, fins i tot, aquesta vitalitat ha servit per capgirar un resultat advers. Aquests grups, també, s'han convertit en seguidors incansables de l'equip en totes les sortides.

Conscients de tot això, les directives els han prestat un suport sovint excessiu. Els han facilitat locals on podien deixar material de tota mena i els han permès l'entrada -per una porta concreta, la 87, en el cas del Camp Nou-, on el servei de seguretat del club massa sovint ha confós una certa tolerància amb la complicitat absoluta. Afirma ara Joan Gaspart que ell sempre ha defensat "la no-violència". És difícil trobar algú que reivindiqui el vandalisme obertament fins i tot entre els grups més radicals. Però tot no es pot limitar a consignes genèriques. En algun moment el Barça hauria d'haver actuat amb contundència contra els excessos i les infiltracions. Hi ha gent d'ideologia ultra i d'actituds violentes que han aprofitat tanta facilitat per ingressar en aquests grupets i actuar amb impunitat.

Afirma ara el Barça que vol "diferenciar" uns grups d'uns altres i, encara, uns sectors d'uns altres. No és difícil. Disposen de tots els mitjans tècnics en seguretat perquè això no quedi només en una intenció. I cal que ho faci pel bé del mateix club i d'una proposta que ha aconseguit generar una gran il·lusió. Una il·lusió que no es pot veure perjudicada per cap incident evitable.

 



El Punt 08set03
zàping “De bojos i ultres”
ALÍCIA MARTÍNEZ PEUDEFOTOUna imatge de Diario de un skin , emès dilluns passat.

No em puc treure del cap una colla de cap-rapats de l'organització feixista Ultra Sur «a la caça» dels seguidors de l'Osasuna al voltant del Bernabeu. L'esfereïdor reportatge Diario de un skin, elaborat gràcies a la valentia d'un periodista que es va infiltrar en aquesta organització (es fa dir Antonio Sala però no revela la seva identitat perquè està amenaçat de mort), ha posat al descobert l'encobriment del Real Madrid cap a aquesta organització, que fa la vista grossa quan apareixen al camp banderes amb la creu gammada i tot tipus de símbols feixistes que, a més, els Ultra Sur guarden en un magatzem del mateix club. Tot això és tan patètic com que Tele 5, que va emetre el reportatge -per cert, a una hora intempestiva com les 12 de la nit-, ni cap altra cadena no facin seguiment d'aquesta informació i no demanin explicacions al president del Real Madrid, Florentino Pérez. De què serveix que persones com Antonio Sala es juguin la vida? De què serveix que persones com Aitor Zabaleta perdin la vida a mans d'aquests bojos? A Can Barça, almenys s'han tret aquest llastre del damunt encara que a alguns, com Gerard, els sàpiga greu que els Boixos Nois -la mateixa escòria- no vagin al Camp Nou.

 

 

 

Europa Press 08set03
El FC Barcelona incorpora com a nou cap de seguretat Elías Frade, dels Mossos d'Esquadra

08/09/2003 - 20:57:29

BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS) El FC Barcelona ha incorporat com a nou cap de seguretat Elías Frade, fins ara cap de la divisió de recursos operatius dels Mossos d'Esquadra, en un nomenament que forma part del pla de seguretat iniciat per la nova junta directiva del club, en què un dels objectius és eradicar la violència al Camp Nou i impedir l'entrada dels seguidors violents a l'estadi.


L'arribada de Frade, que té 42 anys i ha estat membre de la policia autonòmica catalana des de la seva primera promoció, ha estat confirmada avui pel Barça i es produeix dies després de l'inici dels problemes sorgits entre la directiva i els 'Boixos Nois', que la setmana passada van anunciar la seva decisió de deixar d'animar com a grup al Camp Nou en protesta per l'actuació de la junta presidida per Joan Laporta.


Precisament avui s'ha viscut un nou episodi del conflicte a l'aparèixer unes pintades a l'exterior del Camp Nou en contra de Laporta i amb la firma dels 'Boixos', que han estat esborrades per treballadors del club. Alguns membres del sector més radical del grup ja van aprofitar el partit de la passada jornada contra el Sevilla per expressar el seu rebuig a la junta amb una sèrie d'insults adreçats al president barcelonista.



 

El Entorno.com 08set03

Pintadas de los 'Boixos' contra Laporta
Redacción


La tensión entre los 'Boixos Nois', y la nueva junta directiva blaugrana van subiendo de tono después de las pintadas aparecidas hoy en las inmediaciones del Camp Nou, con insultos al presidente de la entidad, Joan Laporta, y agradecimientos al jugador Gerard López.

Esta mañana, un de los muros que rodea al Camp Nou (Calle Aristides Maillol) apareció con cinco pintadas, todas ellas firmadas por los 'Boixos Nois'. Las pintadas decían lo siguiente: "Laporta, tu falsedad sí que es mediática. No mientas a la prensa. Boixos Nois, ahora y siempre", "Laporta mentiroso. Tu negocio es nuestra pasión", "Gracias Gerard", "Qué manera de agradecer 20 años de apoyo al club" y "Laporta, vete".

Gerard López se posicionó con unas declaraciones hace unos días de lado de los animadores más radicales, aunque en ningún momento aplaudió sus métodos violentos.

 



 

Avui 08set03
VIOLÈNCIA AL FUTBOL

LA SOLUCIÓ GLOBAL

La UE busca una política comuna per frenar la violència al futbol

El gran objectiu és arribar a una llei europea de prohibició d'accés als estadis per als radicals

Carlos Méndez
MADRID

Els ministres de Justícia i Interior europeus tenen previst abordar la qüestió en la cimera del dia 13 a Itàlia

El Consell de Ministres de Justícia i Interior de la Unió Europea (UE) es reunirà el pròxim dia 13 a Itàlia per abordar diversos temes, entre els quals s'inclourà en principi l'estudi de solucions per posar fre a la violència que distorsiona el món del futbol. Una de les propostes més importants és la prohibició de l'accés a qualsevol estadi de la Unió per als ultres fitxats. La mesura pretén, entre altres coses, reforçar la seguretat de la pròxima Eurocopa de Portugal, que se celebra l'estiu que ve, però es faria extensiva a la resta de partits internacionals, de clubs i de seleccions, fins a completar la seva aplicació a Alemanya amb motiu del Mundial del 2006.

El cas italià és un viu exemple de l'increment dels casos de violència en el futbol. Segons un informe publicat la primavera passada, el calcio presenta una mitjana de 36 ferits per jornada, amb casos tan preocupants com l'esclat d'una carta bomba al camp de l'Ancona, que va ferir de forma lleu dos jugadors; l'atac sincronitzat de més d'un centenar d'ultres contra els carabinieri; o la suspensió de 500 partits de juvenils a Nàpols, com a conseqüència que la policia no podia garantir la seguretat dels partits.

Aprofitant la seva presidència de torn de la UE, Itàlia ha modificat la seva legislació per frenar aquesta espiral de violència i ha convidat la resta de socis a seguir el seu exemple. Una recomanació especialment dirigida a Espanya, Bèlgica, Luxemburg, Irlanda, Dinamarca i Portugal -que no disposen d'una legislació que impedeixi l'accés als estadis als seguidors violents fitxats per les forces de seguretat- en el que seria un primer pas per crear una legislació unitària que acorrali els radicals i que "garanteixi l'ampliació de les prohibicions dictades a escala nacional als partits de futbol que se celebrin en altres Estats membres", segons diu l'esborrany de la proposta que s'abordarà.

A l'Estat espanyol el nou Codi Penal, que molt aviat veurà la llum després de la seva aprovació al Senat i al Congrés, s'equipararà en gran mesura al de la resta de socis de la UE, que han aplicat amb més rigor les sancions relacionades amb els actes vandàlics al futbol. A priori, això suposarà un increment notable del nombre d'ultres que tenen restringida l'entrada als estadis. Ara en són 21, una xifra del tot irrisòria en comparació amb les que presenten Itàlia (2.011 prohibicions), la Gran Bretanya (1.440), Alemanya (1.368) i Holanda (1.008). Altres països, com són els casos de Grècia, Suècia i la mateixa Alemanya, tenen aprovades una sèrie de mesures per les quals es permet a la policia aplicar "detencions preventives" de violents amb fitxa policial, una decisió que, en canvi, no comparteixen alguns membres de la Unió per incompatibilitat amb el seu dret civil.

A l'espera d'abordar aquest ambiciós projecte, de moment els membres de la UE apliquen un manual aprovat el 2001 per controlar els seguidors als desplaçaments internacionals. Abans dels partits les policies comparteixen informació detallada sobre els ultres fitxats com a violents i el contingent d'aficionats que viatgen. En alguns casos, el més comú el dels anglesos, agents especialitzats acompanyen els seguidors del seu país a causa de la presència d'un gran nombre d'individus qualificats amb la categoria C, violents amb premeditació.

Segons els informes de la UE, amb alguns dels equips espanyols que participen en competicions europees, entre ells el Reial Madrid, viatgen un mínim de 25 i un màxim de 100 seguidors d'aquesta categoria, i encara que "en general les relacions entre aficionats espanyols i altres són correctes", s'apunta una certa hostilitat cap als seguidors anglesos a escala de seleccions, ampliada a italians i grecs en relació als clubs.

Aquesta temporada no ha començat gaire bé al futbol espanyol, després que en la primera jornada una baralla entre radicals del Sevilla i l'Atlètic de Madrid acabés amb l'apunyalament d'un noi de 15 anys. La participació del ferit en els incidents revela la influència nefasta que està exercint sobre alguns joves la parafernàlia ultra, en alguns casos de caràcter neonazi, tal com confirma també el llibre Diari d'un skin, d'Antonio Sales (pseudònim), escrit per un periodista infiltrat durant més d'un any als Ultras-Sur, on es detalla la relació de molts integrants de la penya radical madridista amb Hammerskin, una de les faccions del moviment nazi.

També els ultres han començat la temporada al Camp Nou, durant l'últim Gamper, llançant bengales al terreny de joc i agredint dos marroquins, presumptament, perquè un d'ells duia una samarreta de la selecció espanyola amb el nom de Raúl.


CRONOLOGIA D'INCIDENTS AQUEST ANY

GENER
DIA 7: Itàlia. Un artefacte casolà explota a la porta de la casa d'un jugador de l'Avellino.
DIA 12: Anglaterra. El jugador espanyol Marcelino abandona el Newcastle per l'actitud xenòfoba dels ultres.
DIA 18: Barcelona. Els Boixos Nois agredeixen diversos periodistes a la zona presidencial del Camp Nou i destrossen una unitat mòbil.
DIA 19: Madrid. Un policia resulta ferit a conseqüència dels incidents protagonitzats per Ultrasur poc abans del derbi Madrid-Atlètic. Una bandera nazi és exhibida en el partit.
DIA 22: França. Vuit ferits, un de greu, en el transcurs de diverses baralles entre seguidors del Niça i el PSG.
DIA 24: Itàlia. El jugador colombià del Piacenza Johnnier Montaño és agredit per quatre ultres del seu equip.
DIA 30: Itàlia. Al voltant de 500 ultres paralitzen l'entrenament del Catània. La policia ha de protegir la directiva.

FEBRER
DIA 2: Itàlia. Monumental batalla campal entre radicals del Lazio i el Florentia Viola en una estació de tren. Quatre policies ferits, i un d'ells perd un ull.
DIA 16: Itàlia. Dotze carabinieri, dos ultres i vuit jugadors ferits durant el transcurs d'un partit entre dos equips aficionats.
DIA 22: Itàlia. El Torí-Milan se suspèn a conseqüència de la violenta invasió d'ultres locals, que protestaven pel joc del seu equip. La policia va haver d'emprar gasos lacrimògens.
DIA 23: França. Ultres del PSG apedreguen els seus jugadors després d'una derrota i rebenten l'entrenament de l'equip de l'endemà.

MARÇ
DIA 2: Sevilla. Radicals del Betis llancen contra l'autobús del Sevilla ampolles de vidre, pilotes de golf i cargols. Un vidre trencat.
DIA 11: Madrid. Diversos agents ferits en diferents enfrontaments entre policies i Ultrasur en els prolegòmens del Madrid-Milan, que acaben també amb cinc detinguts.
DIA 12: Barcelona. Un grup de Boixos Nois destrossen una cafeteria i agredeixen tres aficionats del Bayer Leverkusen. Vuit detinguts.

 

 

El nou Codi Penal preveu la presó per castigar els actes vandàlics

El text introdueix el delicte de violència en l'esport, amb penes d'entre 3 anys i 4 i mig

C.M.
MADRID

Al desembre entrarà en vigor el nou Codi Penal, que posarà fi a la impunitat delictiva dels ultres. En aquesta nova articulació s'hi ha inclòs el delicte de violència en l'esport, que comportarà penes de presó d'entre tres anys i quatre anys i mig per la comissió d'actes vandàlics. D'aquesta manera, els radicals no podran evitar l'ingrés a presó com passava fins ara, en què els violents es beneficiaven d'una legislació que preveia penes inferiors al mínim exigit (dos anys) que comportaria l'empresonament.

La mesura no tindrà una aplicació exclusiva als recintes esportius, de manera que qualsevol altre disturbi que tingui relació amb aquest tipus d'incidents, però que es produeixi fora dels estadis, tindrà el mateix tractament. Els jutges poden considerar com a falta, i no delicte, un incident que no hagi tingut notables conseqüències; però, si un radical acumula tres faltes, les seves bretolades adquiriran caràcter de delicte. Una altra de les grans novetats ha estat la inclusió de la pena de localització permanent. La policia, després de la sentència del jutge, utilitzarà unes anelles electròniques per vigilar els seguidors violents que tinguin prohibida l'entrada als estadis. Aquestes anelles duen incorporat un xip que emet senyals, amb la qual cosa en tot moment els agents sabran on és el condemnat. L'anterior legislació establia un arrest domiciliari, que s'ha demostrat poc eficaç. Aquesta nova mesura permetrà als delinqüents moure's lliurement, excepte per les zones fixades al voltant dels recintes esportius. Si el condemnat no es presenta a la comissaria perquè li sigui col·locat el localitzador, la policia emetrà una ordre de recerca i captura. Aquesta pràctica s'ha utilitzat ja amb èxit per a presos en règim obert i víctimes de maltractaments.

Hi ha més mesures, com ara elevar fins a 60.000 euros les sancions per la invasió de terrenys de joc, apujar fins a un milió i mig d'euros les multes per vandalisme i establir la possibilitat que el Comitè Espanyol de Disciplina Esportiva no concedeixi de forma obligatòria la suspensió cautelar de les clausures dels estadis.

No està previst, de moment, augmentar els efectius policials destinats a investigar de forma exclusiva el moviment ultra. A Madrid només hi ha una unitat formada per deu policies, a diferència d'altres països com Alemanya i Anglaterra, que tenen autèntiques brigades i han estat els punts de referència d'aquest fenomen en matèria legislativa en els últims anys. Altres països com Itàlia i França, seguint les recomanacions de la UE, han aplicat també recentment noves mesures de rigor per frenar els ultres. A Itàlia, la policia pot retenir fins a 36 hores els delinqüents, mentre que des de París es condemnarà els seguidors que violin la prohibició d'entrar als recintes amb dos anys de presó incondicional, una sanció que els tribunals francesos estaran obligats a establir a partir del segon acte delictiu.

 

L'important paper del Barça i el Madrid

>> Les actuals juntes directives del Barça i el Madrid estan disposades a acabar amb el tracte de favor que han tingut determinats membres dels Boixos Nois i els Ultrasur des de fa unes quantes temporades. Tots dos grups rebien diners i entrades, se'ls finançaven els viatges i sortien a plaer del Camp Nou i del Bernabéu, estadis on tenien una habitació per guardar-hi el seu material.

El canvi més significatiu de decorat es viu al Barça amb l'entrada de Joan Laporta al club. "Volem eradicar els violents del Camp Nou. No hi ha lloc per a ells", va manifestar de forma contundent Laporta el dia del Gamper. Les bengales i l'agressió a dos magribins han portat, de moment, a la clausura de l'habitació dels Boixos. Laporta tampoc no ha dubtat a parlar en públic d'intent de xantatge dels radicals, i el club està preparant un pla de seguretat per acabar amb la violència.

En arribar al Madrid, Florentino Pérez va intentar fer el mateix però amb mà esquerra. La vergonya del dia de la visita del Milan en un partit de Champions -autèntica kale borroka als voltants del Santiago Bernabéu, que va culminar amb la presència a la gespa d'Ochaíta, líder dels Ultrasur, per entregar una placa a l'exjugador blanc Redondo- va demostrar l'error d'estratègia. Aquesta temporada el Madrid ha col·locat als accessos del Fons Sud unes gàbies parany en què els ultres sense localitats o en possessió d'objectes prohibits queden atrapats. Al marge, hi ha un control absolut de l'habitació de material.
A més, Pérez ha avisat els seus jugadors perquè posin fi a les seves relacions amb els radicals, als quals en etapes anteriors gratificaven amb diners el seu suport. En teoria, a partir d'ara, no es veuran gestos com el de Guti en la celebració de l'última Lliga, quan es va posar una bufanda dels ultres responent al suport que ha rebut d'aquest grup en els últims anys.

 

 

Les anelles de localització són un dels projectes més cridaners en la lluita contra els radicals a l'esport, tot i que s'han provat també en casos de maltractaments i de penes d'arrest domiciliari. Per als radicals, seria la manera de fer efectives les prohibicions d'accés als recintes esportius, davant el previsible fracàs de les retencions presencials a comissaria.

 

 



Europa Press 09set03
Laporta revela que Gerard accepta un sou més baix i disculpa les paraules del jugador sobre els 'Boixos'

09/09/2003 - 16:35:36

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS) El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha revelat avui que el centrecampista Gerard López ha acceptat negociar una rebaixa del seu sou, d'acord amb la voluntat de la directiva de fer una retallada salarial a la plantilla que ja es va iniciar amb els nous fitxatges, i, per altra banda, ha disculpat el jugador català per les seves recents declaracions de suport a la penya 'Boixos Nois'.


Laporta, en una entrevista concedida a l'emissora catalana COM Ràdio, ha reiterat, a més, el seu compromís d'eradicar la violència al Camp Nou i ha anunciat "tolerància zero" amb els violents. En tot cas, ha precisat que no poden considerar-se violents tots els 'boixos'.


"No m'agrada parlar de 'Boixos' sinó que no entrin els violents", ha dit, abans d'explicar que 'Boixos' "és una penya barcelonista i els serveis de seguretat estan estudiant qui són els violents".

 

 

 


Europa Press 09set03

Luis Enrique reclama solucions per al conflicte amb els 'Boixos' i la situació de Dani i Bonano

09/09/2003 - 17:35:21

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS) El capità del FC Barcelona, Luis Enrique Martínez, ha reclamat avui solucions per a dos casos delicats que es viuen al Barça com ara el conflicte entre la directiva del club i la penya 'Boixos Nois', per una banda, i, per l'altra, la situació dels dos jugadors declarats transferibles que segueixen en el club i s'entrenen en solitari, Dani García i Roberto Bonano.


Quant al conflicte amb els 'Boixos', Luis Enrique ha comentat que "és una tema delicat que als jugadors els interessa que se solucioni, com també al club i als 'Boixos'. A tots ens interessa que s'arregli de la manera més ràpida i correcta possible", ha dit el veterà jugador asturià, que ha deixat clar el seu rebuig a la violència.


Luis Enrique ha valorat el suport "necessari" que els 'Boixos' han donat sempre a l'equip, tant en els partits al Camp Nou com en els desplaçaments, i, tot seguit, ha afegit: "Però també condemnem qualsevol acte de possible violència que no sé si està relacionat amb ells (els Boixos) i que és el que s'està qüestionant". "Espero que s'arregli aviat pel bé de tots", ha subratllat.


El capità barcelonista, d'altra banda, també ha lamentat la situació dels seus companys Dani i Bonano i ha reclamat diàleg per solucionar els dos casos, ja que creu que no beneficien ni els jugadors ni el club. "Espero que se solucioni amb diàleg perquè és la millor manera i tinc l'esperança que així sigui", ha comentat, per després assegurar que "entén" les postures de les dues parts.

 



 

 

Avui 09set03
NOU PAS EN LA RENOVACIÓ DE LA SEGURETAT DEL FC BARCELONA

La seguretat ja té responsable

El club nomena l'inspector dels Mossos Elies Frade just el dia que apareixen al Camp Nou pintades dels Boixos contra Laporta

J. Cortada / P. Lloveras
BARCELONA

E l FC Barcelona va anunciar ahir oficialment el nom del nou màxim responsable de seguretat del club i, per tant, l'encarregat d'afrontar el problema que més està inquietant la nova directiva blaugrana, la presència de radicals i violents al Camp Nou. Tal com s'havia especulat les dues últimes setmanes, l'elegit ha estat Elies Frade, que ha deixat amb una excedència el seu càrrec de cap de la divisió de recursos operatius dels Mossos d'Esquadra. Frade relleva com a cap de seguretat Francesc Carretero, que havia arribat al càrrec fa dos anys seleccionat per l'empresa de l'exvicepresident Sixte Cambra. Carretero, al seu torn, havia substituït Antonio Iglesias, relegat els últims temps a cap de seguretat del primer equip de futbol. Tot i que el nomenament de Frade s'empelta en el projecte de renovació de Joan Laporta, que l'elecció d'un inspector dels Mossos d'Esquadra reforça la catalanitat que es vol retornar al club i que Laporta ja havia comptat amb l'assessorament d'un sergent dels Mossos -a títol individual- en precampanya i campanya electorals, segons fonts del club l'únic criteri que s'ha seguit és buscar màxima eficiència. En tot cas, cal recordar que en poc més d'un any la policia catalana ja compartirà competències a Barcelona ciutat amb el Cos Nacional de Policia, i en dos anys tindrà competències plenes. Frade, que té 42 anys i és mosso d'esquadra des de la primera promoció, està especialitzat en seguretat en grans concentracions de gent, sobretot espectacles esportius. A la divisió dels Mossos que dirigia actualment tenia al seu càrrec unitats com la d'antiavalots i els grups especials d'intervenció.

Hores abans que el nomenament de Frade es fes oficial, havien aparegut als murs exteriors de les instal·lacions del Barça, concretament a l'avinguda Arístides Maillol, fins a cinc pintades contra Joan Laporta firmades pels Boixos Nois, amb els textos següents: "Laporta, la teva falsedat sí que és mediàtica. No menteixis a la premsa. Boixos Nois, ara i sempre", "Laporta mentider. El teu negoci és la nostra passió", "Quina manera d'agrair 20 anys de suport al club", "Laporta, vés-te'n" i "Gràcies, Gerard". En aquest últim cas, cal dir que el migcampista de Granollers va lamentar fa uns dies la situació dels Boixos Nois, sense elogiar les actituds violentes.

La lluita oberta entre la nova junta directiva i els Boixos, per tant, serà el primer gran front de Frade. En aquest sentit, queda pendent encara solucionar el cas de david V. A., el soci blaugrana detingut -i posat en llibertat amb càrrecs- per agredir dos marroquins al Camp Nou durant el Gamper. Feia deu mesos que V. havia sortit de la presó després de passar-s'hi 11 anys arran de la seva participació el 1991 en l'assassinat de l'aficionat de l'Espanyol Frédéric Rouquier. En tot aquest temps, havia mantingut la seva condició de soci del Barça.

Piqué qüestiona el canvi de rumb ideològic del Barça amb Laporta

"El club no pot ser una expressió del nacionalisme català"

Redacció
BARCELONA

E l candidat del PP a la Generalitat, Josep Piqué, va assegurar ahir que, si Joan Laporta vincula el Barça a les reivindicacions del nacionalisme català, "s'equivocarà". El president dels populars catalans va qüestionar així el gir ideològic de la nova directiva. "Tenim clar que el Barça és una institució molt important per a Catalunya, però el que no pot ser és l'expressió esportiva del nacionalisme", va dir Piqué a Catalunya Ràdio. Igualment, l'exministre va advocar per "evitar qualsevol tipus de vinculació política del Barça, més enllà de la institucional", fent referència a la conferència de Laporta a la Universitat Catalana d'Estiu de Prada, on va dir que pretén "recuperar el catalanisme del club" i que s'identifica amb els partits que "rebutgen les agressions contra Catalunya". En aquest sentit, Piqué va opinar que un dels grans actius del club és "la pluralitat". "Hi ha molta gent de fora de Catalunya que també és barcelonista i, en conseqüència, no convé que es vegin ferits els seus sentiments", va afegir.

Fonts de l'entitat es van limitar a assegurar a aquest diari que el Barça no pensa fer política i que l'únic que s'està intentant és recuperar les essències del club, que l'actual directiva considera que fins ara estaven amagades. Tot i que les declaracions de Piqué són les primeres reprovacions d'un càrrec públic al canvi de rumb de Laporta, el Madrid mediàtic ja fa unes quantes setmanes que critica en columnes i editorials algunes accions dels nous dirigents blaugranes. Titulars del tipus ¿A qué juega Laporta? o Juan La Puerta, en una contraportada, discuteixen decisions com la de demanar que els esportistes estatals o estrangers del club aprenguin català, o critiquen la retirada de la bandera espanyola del jardí de la Masia.


Jordi Badia, nou cap de comunicació

El periodista Jordi Badia (Sabadell, 1963) va ser nomenat ahir oficialment nou director de comunicació del Barça. Badia va ser corresponsal de Catalunya Ràdio a Brussel·les i després va treballar a l'AVUI, primer com a cap d'internacional i després com a subdirector i cap d'esports. També és l'autor del llibre Crònica del nuñisme, publicat fa uns mesos. Així mateix, ahir també es va confirmar la designació de Laurent Colette com a director de l'àrea de gestió d'instal·lacions.

Diada sense novetats

La tendència a oferir constants novetats de la nova junta de Laporta no es mantindrà en la Diada. Fonts del club van indicar ahir a l'AVUI que, a nivell institucional, se seguirà el programa habitual: ofrena al monument a Rafael de Casanova i assistència a la recepció al Parlament.

 

 

El Mundo 09set03

Un inspector de los Mossos asume desde ayer la seguridad del Barça

ELIAS FRADE SUSTITUYE A FRANCISCO CARRETERO, CONTRATADO EN LA EPOCA DE GASPART Y REYNA - LOS 'BOIXOS NOIS' REALIZARON VARIAS PINTADAS CONTRA EL PRESIDENTE LAPORTA



 


El Entorno.com 09set03

Laporta dice que no habrá tolerancia con los violentos

Redaccion
"No me gusta hablar de Boixos sino de que no entren los violentos", dijo Joan Laporta, el presidente del Barcelona, a Com Ràdio. "Los Boixos es una peña barcelonista y los servicios de seguridad están estudiando quiénes son los violentos", comentó el dirigente azulgrana.



 

 

 

Avui 10set02
LA LLUITA CONTRA LA VIOLÈNCIA AL FC BARCELONA

Les actuacions seran concretes

El Barça no criminalitzarà cap grup i es basarà en la identificació i l'expulsió per acabar amb la violència

Jordi Cortada
BARCELONA

Laporta afina el missatge i diferencia per primer cop des que és president entre Boixos Nois i aficionats violents

El capità Luis Enrique implica "els jugadors, el club i també els Boixos" a trobar una solució "ràpida" a un tema "delicat"

Sense rebaixar en absolut la fermesa en l'objectiu d'eradicar tot tipus de violència al Camp Nou, la directiva del FC Barcelona vol apurar al màxim i destriar tant com pugui el gra de la palla. Amb premisses com l'efectivitat operativa i la no-criminalització de col·lectius, i lògicament també la prevenció, l'eix de l'actuació per acabar amb la violència serà la identificació i l'expulsió. És a dir, l'actuació concreta. Després de les últimes declaracions dels jugadors Gerard i ahir mateix Luis Enrique amb relació als Boixos, el president blaugrana, Joan Laporta, va diferenciar ahir entre "violents i Boixos Nois" per primer cop en públic des que és al càrrec i, per tant, des que s'ha evidenciat el conflicte obert amb els Boixos. "No m'agrada parlar de Boixos, sinó de violents", va dir en una entrevista a COMRàdio.

Durant la campanya electoral Laporta ja havia fet aquesta separació, al parlar de "grupuscles dins dels Boixos Nois" i utilitzar el concepte de "reinserció". "Hem de donar a aquest col·lectiu [els Boixos] l'opció d'abandonar les actituds violentes i que s'incorporin als grups d'animació", va dir en aquell moment.
La diferenciació de Laporta arribava poc després que, al marge del que ja havia comentat Gerard sobre els Boixos, es referís a la qüestió una veu de la plantilla més autoritzada, el capità Luis Enrique: "El suport que han donat sempre a l'equip és necessari, però [els jugadors] també condemnem qualsevol acte de possible violència, que no sé si està relacionat amb ells [els Boixos] i que és el que s'està qüestionant". En tot cas, Luis Enrique va implicar totes les parts: "És un tema delicat que als jugadors ens interessa que se solucioni, així com també al club i als Boixos". Malgrat tot, el club té clar on és la frontera per a aquesta solució. Laporta també va assegurar que el soci blaugrana implicat en l'agressió de dos magribins durant el Gamper, david V. A., serà expulsat del club. La qüestió, i la gran diferència respecte a altres directives, és clara: no deixar passar cap acte punible. V. ja havia passat 11 anys a la presó per participar en l'assassinat el 1991 del seguidor de l'Espanyol Frédéric Rouquier, i no havia perdut la condició de soci.
En aquest sentit, sumant les premisses de no-criminalització i d'actuació concreta, Laporta va voler destacar que els Boixos "són una penya barcelonista, i els serveis de seguretat estan estudiant ara qui són els violents". I és que el club té la certesa que hi ha sectors molt diferenciats dins els Boixos. El nou cap de seguretat, Elies Frade, en unes declaracions prèvies a l'elecció elegit per al càrrec recollides ahir per El Periódico, havia assenyalat: "No tots els boixos són iguals. Estic convençut que molts boixos que ara ni van a l'estadi per la violència d'un grup molt reduït, tornaran al Camp Nou".
De tota manera, fonts del club van indicar ahir a l'AVUI que el procés no serà precisament ràpid. En el cas de V. el club encara resta a l'espera d'una resolució judicial per prendre una decisió, i encara després s'han de complir uns terminis legals, que inclouen la comunicació a l'interessat i les possibles al·legacions, per executar-la.

El director financer, la peça que falta de la nova estructura ejecutiva

El relleu de Jaume Parés, el director financer de l'antiga junta, és una de les dues peces que falten per tancar la reestructuració dels càrrecs executius. En aquest cas, el club està en negociacions, mentre que el substitut de Ricard Maxenchs a l'àrea de relacions públiques i protocol sortirà del mateix Barça.

 

 



Avui 16set03
DES DE L'ESCÓ

L''efecte Laporta'

Alícia Sánchez-Camacho
Portaveu del PP al Parlament

Em plau molt escriure aquest article pel tema en qüestió, que ha estat a bastament comentat per altres articulistes més prestigiosos que jo. I dic que em plau perquè no parlo ni de política catalana ni estatal, sinó d'un tema que cada vegada copsa més el meu temps i la meva dedicació. Ja deia Aristòtil, quan aprofundia en l'educació de Filip II de Macedònia, que tot allò que ens interessa va produint en les persones més interès i preocupació filosòfico-intel·lectual. Això és el que m'ha passat amb el Barça i especialment amb el Barça de Joan Laporta i vull adreçar-me a ell després que ahir es complissin tres mesos de les eleccions al FC Barcelona.

M'agradaria analitzar el guany electoral i el seu efecte. Tot plegat, els criteris de renovació generacional que s'han vist en els fitxatges i la política de contenció dels deutes de l'entitat són dignes, tal com deia al començament, d'una anàlisi acurada, tenint en compte que la directiva ha fet una aportació per una nova generació que demana el segle XXI, allunyada dels estereotips típics del segle passat, els quals escollien equips i persones sense tenir en compte la seva vàlua i capacitat professionals, sinó per l'amiguisme. Ara, però, s'han cercat aquells professionals amb experiència i reconeixement internacional per dur a terme aquesta tasca. Aquest és un criteri que s'ha de mantenir en el Barça. A més del relleu generacional, s'han de destacar els criteris de fermesa que ha demostrat la nova directiva amb els Boixos Nois. Manifestació ferma contra la violència d'alguns membres dels Boixos Nois, com va precisar el president, sense generalitzar al col·lectiu, i que anava dirigida als que no entenen el futbol com un entreteniment i una manifestació de saludable rauxa dels seguidors, sinó com una possibilitat d'utilitzar actituds agressives contra béns i persones.

A més, el desig que el club, una de les entitats més representatives del catalanisme, pugui estar entre els tres o quatre clubs més importants del món, pot ser l'objectiu a assolir, basant-nos en els predicaments de renovació, eficàcia, objectius empresarials, foment de l'esport i catalanisme, i és aquí on rau el meu interès per fer aquest article. Perquè van ser llargament comentades i injustament criticades les apostes envers la integració dels jugadors estrangers fomentant la nostra llengua i cultura. I dic que van ser injustament comentades perquè el que està passant en la societat, en el debat polític, és que no s'aprofundeix, sinó que es fan crítiques sense conèixer el contingut real de la proposta. Em referia a una mesura d'impulsar tot allò que ens constitueix com a poble.

Com a dona liberal que sóc, no m'agraden les imposicions ni les obligacions, sinó que parteixo de la lliure elecció de cadascú. Però aquí voldria fer un prec a la directiva, i és recordar-li que, com tot allò que té a veure amb sentiments i afectes, el catalanisme pot ésser sentit per molts catalans i catalanes. És per això que no fóra bo que el Barça hagi estat identificat amb certs corrents ideològics, com tampoc que es faci més endavant amb d'altres. La nova directiva sap i coneix que és necessària també una transversalitat que permeti que el club aplegui el sentiment de catalanisme que cadascú tingui per Catalunya, malgrat que en aquest àmbit els matisos abracen un gran ventall de possibilitats i els partits que les representen.

És per això que volia parlar de Laporta i del seu efecte. Seria bo que la il·lusió que ha generat en molts socis i seguidors es pugui adreçar també al debat que ens espera aquests dos mesos amb propostes il·lusionants i amb candidats preparats i oberts a un món tecnològicament canviant i disposats a realitzar un debat seriós i entenedor. Tot recordant Aristòtil, em sembla molt interessant aquest efecte Laporta.

 

 

 

Cara a Cara 20set03


www.drac.com/cac/200309/ 20030920.html



HCV i Gral. Moragues, Boixos Nois

«Els skins són al gol sud amb els Almogàvers»

 

     


Els dos responsables de la Secció Vallès dels Boixos Nois són els joves de 22 anys, tots dos treballadors i universitaris, HCV i General Moragues. Aquests són els seus nicks als fòrums d'internet i especialment a www.boixosnois.com. Els seus noms veritables, com la seva cara, queden amagats.

 

-Han mort els Boixos Nois?

-Els Boixos Nois mai no moriran.

-Laporta no us vol.

-Ja ens voldrà. Laporta no pot oblidar que som una penya legalment constituïda. Mani qui mani, mai no podran amb nosaltres.

-El pitjor que els us podia passar és que Laporta fos President?

-No. Laporta té una ideologia molt bona. Només té un problema: fica tots els violents en el sac dels Boixos Nois.

-Diu directament que sobreu.

-Ja ha rectifcat. Ara només diu que els violents són un grupet que nosaltres hem de fer fora.

-Hi esteu d'acord?

-En absolut.

-Doncs què?

-Que els faci fora ell. Nosaltres no som ningú per fer fora ningú. I menys si són socis. Si tantes càmares de seguretat tenen, que identifiquin ells els violents i els expulsin del club

-No vau llençar vosaltres el JB del Figo?

-De cap manera. Es va llençar des del córner i el marron ens el vam menjar nosaltres. Ni el porc tampoc.

-Per allò us van engabiar.

-I seguim engabiats. Sembla que estem al Zoo. Xarxes, vidres, controls, càmeres...

-Per què no doneu la cara?

-ja la donem al camp que és on l'hem de donar. Aquí tindriem problemes a la feina.

-Per què?

-Perquè després de 22 anys de fidelitat al club, ara ens criminalitzen per tot. En qualsevol fet violentviolenta, ens toca el rebre.

-Sense motiu?

-Que una persona porti una samarreta de Boixos no vol dir que sigui un de nosaltres. Igual ni és del Barça.

-Si vosaltres no heu fet res, no teniu res a amagar.

-Els ultres estem mal vistos a tot arreu. Només falta que ensenyem la cara perquè ens vinguin a buscar un de les Brigadas Blanquiazules.

-Us creieu el Laporta que es posa la ma al cor per cantar Els Segadors?

-Sí. No dubto del seu sentiment catalanista. Només li critico la seva actitud front els Boixos. Tota la resta m'agrada.

-(L'altre) Jo el trobo fals, què vols què et digui.

-Quant temps li durarà el txec en blanc de l'afició?

-Tres derrotes seguides perquè l'afició del Barça és molt dèbil. Després tothom cridarà contra Laporta i els únics que animaran l'equip, un cop més, serem nosaltres.

-Anireu al partit de dissabte contra l'Osasuna?

-És clar. Nosaltres sempre anirem a veure el nostre Barça.

-En el partit de mitjanit contra el Sevilla, no vau animar.

-I avui tampoc ho farem. Fem vaga d'animació com a protesta.

-Us deixen entrar gratis?

-Gratis? Què va! Paguem entrada jove i ens regira la policia de dalt a baix en dos control diferents. Fins i tot toquen l'entrecuix a les noies.

-Hi ha boixes noies?

-Algunes.

-Sentiu ràbia, tristesa...?

-Ens sentim incompresos.

-Luis Enrique us entén?

-I Gerard i Gabri i Kluivert i quasi tots els jugadors.

-Quina serà a partir d'ara la vostra estratègia?

-La pilota ja és a la teulada de Laporta. Li hem demanat una entrevista i li toca a ell moure fitxa.

-Es dur que us xiuli tot l'estadi?

-La gent no sap que molts boixos venen cada diumenge de la Rioja, de València, de Saragossa... amb els calers que val... tot això perquè et cridin fill de puta. És injust.

-Us molesta que no s'us reconegui que en els moments difícils només vosaltres animeu?

-És clar. Ara, al menor problema ja se'ns criminalitza.

-Què sou? Quí sou?

-Només gent que fem esforços econòmics increïbles per viatjar. Anar a Milan ens va costar 250 euros.

-I els skins?

-Els skins són al gol sud, amb els Almogàvers. No amb nosaltres.

-Els 9.000 euros que vau demanar a Laporta eren per viatjar?

-Quan a Laporta se li ha preguntat quí concretament li va demanar aquests 9.000 euros, ell no ha contestat.

-M'esteu dient que és mentida?

-Som 900 socis. Potser algú li va dir aquesta bestiesa, però la nostra directiva segur que no.

-D'aquests 900, quants són del Vallès?

-40 entre els dos Vallès. De Sabadell només tres o quatre.

-És rival el Sabadell?

-No. Amb el Sabadell simpatitzem. Són més rivals dels ultres del Terrassa i les seves banderes d´ultrasur i espanyoles amb l'aliga.

Mala raça




El Entorno.com 25set03

Pintadas de los Boixos contra Laporta
Redaccion
El Camp Nou ha aparecido esta madrugada con varias pintadas de los Boixos Nois contra el presidente del Barcelona, Joan Laporta, después del empate que sufrió el equipo en Puchov en su estreno europeo. Es la segunda vez que aparecen estas pintadas en el estadio azulgrana, en esta ocasión reclamándole al dirigente que haga más fichajes y potencie el equipo.

 




El Entorno.com 26set03

"A los violentos no los dejaremos entrar"
Laporta se plantea prohibir la entrada al Camp Nou de los Ultras Sur
Redacción

El presidente del Barcelona, Joan Laporta, explicó hoy que se está planteando la posibilidad de impedir la entrada al Camp Nou de los Ultras Sur (seguidores radicales del Real Madrid) y de todos los grupos de aficionados violentos de otros clubes españoles.

En una entrevista concedida a Catalunya Radio, Laporta dijo: "Si intentamos erradicar la violencia en el estadio y los equipos que vengan a visitarnos traen grupos violentos, tendremos que adoptar medidas para que no entren. No sé si son los Ultras Sur u otros grupos. A los violentos no los dejaremos entrar". El mandatario barcelonista circunscribió su planteamiento dentro de las medidas que está implantando para evitar la actividad de aficionados violentos en el Camp Nou, algo que le ha enfrentado a los Boixos Nois, el grupo más radical de seguidores del Barcelona.

Los Boixos Nois, a los que Laporta ha retirado el apoyo económico, el local en el Camp Nou y las entradas gratuitas de que disponían con la anterior junta directiva, ya pidieron la dimisión de Laporta en el último partido de Liga contra el Osasuna, además de haber firmado pintadas en su contra en el entorno del estadio. Además, mientras Laporta era entrevistado en Catalunya Radio, en un estudio que tiene ventanas a la calle, una persona colgó por fuera desde uno de los cristales un papel en el que pedía apoyo para los Boixos Nois.

Laporta aseguró hoy que "no es agradable" la situación que se ha creado de enfrentamiento con este grupo de aficionados y subrayó que la actuación de la junta directiva no va dirigida contra la peña barcelonista de los Boixos Nois, sino contra "los violentos que hay en el estadio".

"Tomaremos todas las medidas necesarias para erradicar la violencia. Vamos por el camino correcto y tenemos el apoyo de la Comisión Antiviolencia", señaló. Respecto a la polémica que se ha generado sobre el giro catalanista que ha dado al club, Laporta destacó que el Barcelona es "la máxima expresión deportiva del país, con respeto para todos los clubes catalanes", a la vez que señaló que el Barca "hace las funciones de selección nacional de Cataluña".

Advertido de que esta afirmación podría enfrentarle a otros clubes como el Espanyol, Laporta dijo tener "absoluto respeto" por esta entidad, pero consideró que "el Espanyol es un club de fútbol que quizás no ha asumido un rol de tanta representatividad como tiene el Barca".

"El Barca ha asumido este rol, esa representatividad a lo largo de nuestra historia. En número de socios o en nivel de ingresos. Tenemos a una gran parte del país detrás nuestro, y esto nos permite estar en la élite del mundo del fútbol y representar lo que representamos", subrayó Laporta. Respecto a la mala situación deportiva del Barcelona, Laporta admitió: "Quizás estamos en una fase en que el club está aguantando al equipo y no el equipo al club. Pero lo que tenemos que encontrar es el equilibrio y yo creo que vamos por el camino correcto".

En su opinión, la nueva junta directiva se encontró "a un club muy deshecho" y ha actuado sobre tres vertientes, la deportiva, la económica y la social, con resultados que le permiten afirmar que el club "progresa adecuadamente, aunque es verdad que hay cosas que tienen que mejorar". Según Laporta, el equipo tiene el objetivo de conseguir "un buen espectáculo futbolístico" y esta temporada ha habido "momentos de buen fútbol. Lo que pasa es que no se ha entrado en una dinámica de estabilidad, de tener un equipo hecho y sólido".

 



 

 

Avui 26set03
LAPORTA PARTICIPA A LA REUNIÓ DE LA COMISSIÓ CONTRA LA VIOLÈNCIA DE CATALUNYA

El Barça demana més "eines" a la policia per acabar amb els violents

El club no té encara cap informe oficial sobre les agressions del Gamper 34 dies després dels fets

Maldonado negociarà amb Bouis més col·laboració perquè els clubs tinguin arguments per actuar

Pep Lloveras
BARCELONA

La direcció de Jocs i Espectacles garanteix que "complementarà" la normativa actual per ajudar a "encerclar" els aficionats radicals

Trenta-quatre dies després dels incidents del Joan Gamper, en què tres radicals -un dels quals és soci- van colpejar un magribí al Camp Nou, el Barça encara no disposa de cap informe oficial per poder prendre mesures. "Només sabem el que publiquen els mitjans", va desvelar Joan Laporta. El club blaugrana es troba "sense prou eines" per actuar contra els violents, i a la reunió d'ahir de la Comissió Antiviolència de Catalunya va exposar la necessitat d'una major col·laboració des de les administracions. L'entitat catalana demana "més informació" des de la policia per encerclar els radicals i tenir així arguments jurídics per expulsar-los. "L'objectiu és gaudir d'uns instruments ràpids que no ens facin esperar resolucions judicials, que sovint es demoren", va explicar el president barcelonista.

En aquest sentit, Josep Maldonado, secretari general de l'esport i president de la comissió, es reunirà pròximament amb la nova delegada del govern a Catalunya, Susanna Bouis, per intentar aconseguir millorar la coordinació i que el Barça -i la resta de clubs catalans- "rebbin les dades" dels violents per, si s'escau, poder-los obrir expedient i actuar en conseqüència. "Necessiten aquesta eina", va subratllar Maldonado, que va avançar que s'està "estudiant" la creació d'un registre general de violents als camps i estadis catalans.

Igualment, la direcció general de Jocs i Espectacles de la Generalitat, present a la comissió, es va comprometre a "complementar" la normativa actual per ajudar a estrènyer el setge sobre les persones incíviques. El mateix director general, Amadeu Ferrer, va admetre que el marc jurídic presenta "algunes imprecissions" i va garantir que es duran a terme determinades modificacions -de moment, confidencials-, "matisoos" clau per frenar els violents.
Però més enllà de les actuacions per acabar amb la violència, la comissió -que aglutina amplis sectors institucionals i que ahir es reunia per primera vegada des de la seva fundació, el 7 de febrer- vol iniciar una campanya de caràcter pedagògic amb la creació d'un decàleg esportiu. Aquests 10 punts pretendran transmetre "valors humans" als nois i noies de base dels clubs catalans i servir de prevenció per al futur. Així mateix, es farà un estudi per localitzar les zones més problemàtiques.

Tot això, el dia que els Boixos Nois van tornar a firmar pintades a l'exterior del Camp Nou contra Laporta i la junta directiva. El mandatari les va qualificar de "preocupants" i va apuntar que són una "reacció" davant les mesures adoptades per l'entitat. "Crec que anem pel camí correcte i em satisfà veure que no estem sols en aquesta lluita", va indicar el dirigent.

26 sense entrada ni carnet

D'altra banda, la Comissió Antiviolència estatal va acordar ahir multar amb 300 euros un espectador del partit Barça-Osasuna per ser al Camp Nou sense entrada ni carnet de soci o abonat, falta en què és reincident; també va multar amb 150 euros 25 espectadors més pel mateix motiu, però sense l'agreujant de reincidència.

Més pintades dels ultres contra Laporta

Si la junta directiva del Barça continua mobilitzant-se per eradicar els aficionats violents del Camp Nou, també els ultres mantenen el seu pols i ahir, com fa tres setmanes, li van deixar un altre encàrrec al president Laporta en forma de pintades, firmades per "Boixos Nois", amb missatges com ara: "Laporta, menys festes i més fitxatges", "menys política i més futbol" o "les teves mentides sí que són mediàtiques". Les pintades van ser netejades ahir mateix al matí per empleats del club.

 

 




Boixos Nois 01oct03

 

 

 

 

 



 

 

Avui 02oct03

Exculpats els tres 'boixos' acusats d'agredir dos marroquins al Gamper

Dos dels tres boixos nois que van ser detinguts per agredir dos marroquins el 22 d'agost al Camp Nou durant el Gamper van ser exculpats, perquè les víctimes no els van identificar com a autors de l'agressió. Per al tercer detingut, el fiscal va demanar una multa de 120 euros per una falta de maltractament.

 

 


Movimiento Contra la Intolerancia (infom 2003)


02-10-03 VIOLENCIA EN EL FUTBOL.

Juicio a tres boixos nois acusados de los incidentes del Gamper. En menos de una hora quedó para sentencia el juicio de los tres agresores, acusados de pegar una paliza a dos inmigrantes marroquíes el pasado 22 de enero en el Camp Nou.

El fiscal pidió la absolución de dos de los presuntos agresores mientras que para el tercero solicita una multa de 120 euros por una falta leve.





Belt iberica 13oct03

Noticias profesionales

El Barcelona, firme con sus nuevas medidas de seguridad

"¡Laporta hijo de...; no nos echarás!", claman los boixos nois, la afición radical del Barcelona, contra el nuevo presidente del club. Convertidos en un oasis en el Camp Nou, gritan, insultan y se rebelan contra la directiva por su política contra la violencia. Joan Laporta abominó también de este legado de Joan Gaspart, que presumía de tener el carnet número 1 de los boixos, desde el día del Trofeo Gamper. Los hinchas retaron a la junta arrojando una decena de bengalas y Laporta denunció el chantaje: le pedían dinero y entradas. Luego, se supo que solicitaban 300 por encuentro para vender la mitad en un bar. "Éstos individuos no tienen sitio en el estadio", avisó Laporta. Y así ha sido. El gol norte, su feudo, está cada día más vacío.

Los radicales negaron la extorsión y han dejado de animar al equipo. Ahora fustigan a diario al presidente y le piden que dimita. Su pulso con Laporta, ahogado con silbidos por el resto de la afición, se renueva a diario con mayor virulencia. Un día lanzan octavillas (ante Osasuna) y otro incitan a una pañolada o se mofan (Valencia). Las pintadas han aparecido en el estadio. Pero la directiva, que ha clausurado el local de los boixos donde guardaban sus instrumentos de animación, no cede ni un centímetro. El límite es éste: tolerancia cero con la violencia y sólo permitir el acceso a los boixos con carnet o una entrada. "Éste es un club democrático y cívico", ha proclamado mil veces Laporta. Su única concesión ha sido no criminalizar a todo el colectivo de los Boixos para hablar de sus miembros violentos. El vestuario marcó distancias con el palco. Gerard y Luis alabaron, por ejemplo, el apoyo incondicional de los boixos al equipo en un estadio que a veces parece un teatro.

Pero el impacto ha sido casi una revolución en el club. Los boixos eran la histórica fuerza de choque del nuñismo que tenía la coartada para hacer razzias en días de sonoras derrotas (contra periodistas y seguidores críticos o de otras aficiones) o que eran utilizados en asambleas o para amedrentar en fechas electorales. Su connivencia con la junta les permitía viajar con el equipo en avión y alojarse en su mismo hotel. Ahora ya no. El mandato del Gaspart (el padrino, le llamaban los boixos) coincidió con un aumento de los incidentes. Tres socios le remitieron un pliego de firmas denunciando el clima irrespirable y pendenciero del gol norte. Las medidas se vieron desbordadas. Casi era lógico. La violencia era la última prioridad de Gaspart, que siempre alardeó (no lo ha hecho) de que se iría a animar con los boixos cuando dejara su cargo. Justo lo contrario que Laporta, que se ha fijado tres objetivos: el déficit cero, convencer a la afición de que dé tiempo al equipo y erradicar los incidentes.

La nueva política ha dado sus frutos. Laporta ha fichado a Elías Frade, un ex jefe de los Mossos d'Esquadra que ha pedido la excedencia para dirigir la seguridad del estadio y ha doblado el número de vigilantes. Todo para que no se repitan hechos como el día del Gamper. La policía detuvo a tres boixos acusados de apalear a dos seguidores marroquíes que lucían una camiseta de la selección con el nombre de Raúl. La juez les imputó acciones leves y el fiscal pidió en el juicio la absolución de dos. david V. fue uno de los que quedó libre. Acababa de cumplir ocho años de prisión por participar en 1991 en el asesinato de Frederic Rouquier, un seguidor del Espanyol. Los boixos han amenazado ahora a Laporta y a los medios con acciones judiciales por perjudicar a su amigo.

El pulso se prevé largo. El Camp Nou sigue silencioso, pero con un matiz: los boixos antes animaban y los que quedan ahora se quejan o se mofan del giro dado por el club. Laporta sigue impasible, pero un día una cámara le sorprendió diciendo con ira: "¡Cómo vuelvan a llamarme hijo de...!". Sandro Rosell, uno de los vicepresidentes, le calmó tocándole el brazo.

Fuente: El País
13.10.03




Boixos Nois.com (oct 03)

I Trobada Boixos Vallès (Altres, 2003-2004)

Després de molts preparatius per fi varem poguer cel.lebrar la nostra primera trobada. No va poder estar al nivell d'altres trobades pero es va fer el que es va poguer.


El lloc triat va ser Montcada i Reixac, punt equidistant dels dos nuclis forts de Vallès (Rubi - St.Cugat i Granollers - La Garriga), i ben aprop de Barna.


El nombre de membres presents a la trobada va ser d'uns 35-40, una mica inferior de les previsions. Tot i això la secc. Vallès va estar present gairebé al complet i no van faltar companys de Boixos que ens van acompanyar, a destacar gent de Barna i Osona.


De bon mati i pels matiners es va començar a fer carn a la brassa. Una bona butifarrada per agafar forces de cara als partidets de futbol sala previstos. Arribat el moment varem procedir als partidets, no sens abans passar tothom per la barra lliure de cervesa. Alguns membres de Boixos vinguts de Barcelona es van pendre molt seriosament els partidets, i tot i la veterania i el seu lamentable estat fisic van donar mostres de qualitat.


Això si, l'espectacle el va donar l'equip de Vallès, que tot i comptar amb un equip gairebé juvenil va donar molta guerra. Al final partidet amb tots els equips barrejats i trofeig per a tots.


El futbol va donar pas a la piscina. Allà, alguns amb banyador i alguns sense vergonya es van donar una bona capbuçada, tot i que la piscina era infantil (millor, perque sino algu s'hagues ofegat). La piscina va donar pas a les dutxes... pero aquest ja es un tema una mica més intim. I finalment va arribar l'hora de jalar. Butifarres, llom, xorisso, pa amb tomaquet, patates i grans dosis de cervesa van atipar al personal. Llastima que no varem organitzar un concert i que va fallar força gent, sobretot de seccions de fora de Catalunya, pero es natural que no vinguin si despres no tenen entrades per veure els partits. Esperem que surti millor el proper cop.


Tothom va rebre la seva samarreta conmemorativa de la trobada a més d'un adhesiu fet conjuntament amb els companys de Boixos Osona i Ripollés.


D'allà varem partir de forma més o menys organitzada cap a Barcelona, a veure el Barça - Valencia. Lamentablement l'únic que varem veure va ser el trist espectacle al que ens te acostumats el Sr. Laporta.

 




Avui 09oct03
VIOLÈNCIA AL FUTBOL

UNA NOVA TRAGÈDIA

S'avança la tipificació com a delicte de la violència a l'esport

Interior acusa els clubs de poca fermesa amb els radicals

C. Méndez
MADRID

E l projecte del govern espanyol de modificar l'article 557 del Codi Penal per tal de tipificar com a delicte qualsevol acte de violència a l'esport, avançat per l'AVUI el passat 8 de setembre, accelerarà els seus terminis segons va indicar ahir la ministra d'Educació, Cultura i Esport, Pilar del Castillo. La intenció inicial era que la seva aplicació efectiva fos a partir del desembre, però fonts del ministeri de l'Interior van assegurar ahir a aquest diari, després que es coneguessin tots els detalls de la tràgica mort de Manuel Ríos Suárez, que "a principis de novembre" el procés ja estarà llest.
La modificació, actualment en tràmit al Senat, preveu penes d'entre tres anys i quatre anys i mig per la comissió d'actes vandàlics. La mesura no tindrà una aplicació exclusiva als recintes esportius, amb la qual cosa els incidents externs seran tractats igual. Aquesta va ser la novetat més destacada que va aportar l'allau de reaccions, condemnes, declaracions i contradeclaracions de tota mena provocades per la tragèdia, procedents no només del món de l'esport, sinó també des de la política. Lògiques lamentacions a banda, els diversos sectors implicats es van anar passant la pilota de la responsabilitat.
Des del ministeri de l'Interior es va incidir ahir en les contínues deficiències de control dels clubs, als quals s'acusa de no trencar de forma definitiva amb aquests grups. "Els incidents són fora de l'estadi, però estan provocats per l'excitació dels aficionats pels incidents dins de l'estadi, en els quals el Compostel·la no va prendre les mesures necessàries de seguretat", van indicar fonts d'Interior a l'AVUI. "Gairebé tots els clubs han estat sancionats alguna vegada per deficiències", van afegir les mateixes fonts.

Al mateix temps, des de les files de l'oposició es va culpar el govern del PP d'inacció. "Totes les mesures promeses que va fer Rajoy el 2002 s'han quedat en paraules", va dir el líder del PSOE, José Luis Rodríguez Zapatero.

Des dels clubs es va tornar a utilitzar un vell argument. "El futbol actua com a mirall de la nostra societat -va indicar el director esportiu de l'Athletic, Andoni Zubizarreta-; si els informatius no haguessin obert amb aquesta mort, ho haurien fet amb una altra d'un altre àmbit, com la violència familiar".
El Barça, que amb l'arribada de Joan Laporta a la presidència ha apostat clarament per acabar amb la violència, va intentar aportar una visió més global. "Hi ha molts sectors implicats en el problema, i la solució demana temps i paciència", va indicar el vicepresident Alfons Godall. I Laporta, que estrenava ahir càrrec de vocal a la junta directiva de la FEF, va insistir en la recepta de "tolerància zero".

 


Avui 17oct03

Mur i parlaments contra la violència abans del Dépor

El Barça promourà demà la reflexió cívica contra la violència abans de rebre el Dépor. S'ha preparat un mur on es podran fer grafits, posar la firma o pintar al costat de reconeguts artistes. L'obra resultant se cedirà al Museu d'Art Contemporani de La Corunya. També es compta amb personalitats de la societat civil que faran parlaments, i, just abans del partit, es farà un minut de silenci molt especial en memòria de Manuel Ríos, el soci deportivista recentment mort. També se servirà gastronomia gallega i actuarà el grup sabadellenc de música celta Keympa.

Ultimàtum de Boixos Nois a Laporta

La penya Boixos Nois ha entregat davant notari una carta d'ultimàtum a Joan Laporta perquè doni abans d'una setmana els noms dels boixos que li van "demanar diners" o rectifiqui la seva acusació. Si no, emprendran accions legals.

Sancionen socis pel mal ús de carnets

La comissió de disciplina del Barça ha aplicat dues sancions de sis mesos i una de quatre de suspensió de la condició d'associat contra tres socis del club que van comerciar amb els seus carnets abans del partit contra el Sevilla.

 

 



EMD 17oct03

 




Emd 19oct03

El Barça levanta un muro para detener la violencia en el fútbol

La iniciativa vivió un episodio inesperado cuando un grupo de Boixos Nois también 'firmó' en el plafón

Fernando Polo  / BARCELONA

19/10/03  03:00 h.La afición azulgrana expresó ayer su repulsa total a la violencia en el deporte, una lacra que hace diez días se cobró como víctima a Manuel Ríos, seguidor del Deportivo. La iniciativa de la directiva azulgrana consistió en habilitar un plafón de 18 metros de largo por dos de alto en el que los aficionados podían firmar y escribir sus lemas en contra de la violencia. La iniciativa fue masivamente secundada por la hinchada, mientras en un escenario anexo varias caras conocidas -José Mari Bakero, Enric Masip, el actor Joel Joan, el humorista Jordi LP y los periodistas Xavier Grasset y Xavier Cassadó, entre otros- lanzaban también su mensaje a favor de la paz y el civismo en los estadios de fútbol.

Sin embargo, el acto se vio interrumpido por sorpresa cuando un grupo de jóvenes dibujó con un spray el nombre del grupo Boixos Nois. Sólo cuatro empleados de control de accesos vigilaban el plafón, con lo que el grupo, formado por unos diez o doce jóvenes, pudo actuar a sus anchas. Mientras uno escribía, el resto acorraló a un empleado que les había advertido que allí no se podían hacer según qué pintadas.

Algún que otro socio increpó a los Boixos: “Sois la vergüenza del Barça”. Por fortuna, los radicales no se revolvieron y se marcharon tras dejar su 'firma'.

A los cinco minutos, Joan Laporta llegó a la zona donde se celebraba el acto. La cara del presidente se transformó cuando le informaron de lo sucedido y, aún más, cuando lo comprobó en persona. Lo acompañaban los vicepresidentes Marc Ingla y Albert Vicens, así como un nutrido grupo de miembros de seguridad.

Éxito de participación

La mayoría de frases escritas en el muro eran de apoyo al Barça y en contra de la violencia. “Volvamos a ser la afición ejemplar de Basilea”, rezaba una. “Boixos animando sí, con violencia, no”, decía otra. Una, firmada por el grupo radical, era reveladora: “Dicen que los Boixos somos malos. Quizás, pero podemos ser peores”.

El acto contra la violencia tuvo un fenomenal colofón en el Camp Nou. Los once jugadores de cada equipo saltaron al césped unidos cada uno por un niño al que cogían de la mano. Delante, varios chavales sacaron una pancarta en la que se leía 'No a la violencia'. Los casi 69.000 aficionados del Estadi se pusieron de pie y estallaron en aplausos. Tras la portería del gol norte, feudo de los Boixos, se desplegó otra pancarta en la que se leía 'Nuestro más sentido pésame para los familiares', en referencia a los de Manuel Ríos

 

 

 

Avui 19oct03
Aguantar la provocació

Isaac Lluch Martín
BARCELONA

P er ser pacifista s'ha de ser valent. Així ho entén la junta de Joan Laporta i la immensa majoria del barcelonisme, que ahir van viure plegats un dia de compromís cívic i contra la violència. Ningú es va afeblir davant els violents que van voler tacar la jornada de reflexió prèvia al partit contra el Deportivo. Sentiments com la solidaritat, la tolerància i la condemna a morts com la del seguidor gallec Manuel Ríos van impregnar el Camp Nou tota la vetllada.
De res va valer a un grup d'insensibles voler fer-se notar ahir, perquè només van aixecar una desaprovació unànime. "Laporta, no afluixis", va cridar una sòcia veterana al veure el president contenint la ràbia pel que acabava de veure a la zona del bulevard. Allà s'hi havia col·locat un mural perquè tothom es manifestés en contra de la violència, però prop d'una desena de radicals van inscriure paraules ofensives contra el màxim dirigent i es van reivindicar com a Boixos Nois, tapant aportacions d'altres socis. Va ser un capítol més del seu pols amb una directiva que no vol passar pel sedàs dels ultres.
Laporta va repassar el mural amb cara de pomes agres, però no va deixar de signar autògrafs perquè el barcelonisme està amb ell. Els radicals es van moure ahir amb una covarda astúcia, aprofitant que tothom estava escoltant parlaments pacifistes de personalitats de la societat civil. Tothom estava relaxat, mirant el quadre que acabaven de realitzar sis destacats pintors catalans. La seguretat va fallar, segons van reconèixer fonts del club, perquè d'entre els centenars de firmes que van quedar plasmades al mur la que més destacava era el grafit dels Boixos. Els operaris que controlaven el mural tot just van poder advertir de la maniobra dels violents quan tot estava tacat. La policia va entrar a posteriori, quan els radicals marxaven xino-xano desafiant Laporta, ferm i valent davant l'incident. Al capdavall, però, res va privar de gaudir del sentiment cívic i esportiu.

 

 

Europa Press 22oct03
Multa de 120 euros per un dels tres 'boixos nois' acusats d'agredir dues marroquines l'agost passat

22/10/2003 - 17:02:02

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS) La titular del Jutjat d''Instrucció número 20 de Barcelona ha condemnat al pagament d''una multa de 120 euros Enrique D.M. per empènyer un dels dos marroquins que el passat 22 d''agost van ser agredits al Camp Nou per uns ''boixos nois'' durant el partit entre el FC Barcelona i el Boca Juniors del trofeu Joan Gamper.


La jutge ha absolt els altres dos acusats, david V. A. -ja condemnat per participar en l''assassinat d''un seguidor del RCD Espanyol- i David G.G., després que les dues víctimes no els identifiquessin com els autors de l''agressió durant el judici, que es va fer el passat 1 d''octubre.


De fet, el fiscal no ha formulat acusació contra els dos joves que han estat absolts i ha sol·licitat que el tercer d''ells fos condemnat a una multa per una falta de maltractament d''obra. A la sentència, la jutge assenyala que R.H. i M.S. van patir una agressió durant el descans del partit, quan anaven a comprar begudes.


Segons la sentència, un grup d''aproximadament 30 persones van agredir els dos joves, i entre ells hi havia Enrique D.M., que únicament va empènyer-ne un. La jutge afirma que "no s''han pogut identificar" les persones que van colpejar els nois, per la qual cosa ha absolt dos dels acusats.


Inicialment la Policia va assegurar que els tres detinguts havien clavat una pallissa a les víctimes, però després del seu arrest van ser posats a disposició de la jutge de guàrdia, que els va deixar en llibertat amb càrrecs davant la lleugeresa de les lesions que van patir els dos magribines.


La jutge assenyala a la sentència que els joves van patir "diverses contusions" que no van necessitar "tractament mèdic quirúrgic".


La titular del Jutjat d''Instrucció número 20 ja va dictaminar, després de la detenció, que fossin jutjats per faltes de lesions i vexacions injustes.


Els tres ''boixos'' tenen antecedents penals i, en concret, david V. A. va participar el 1991 en l''assassinat del seguidor de l''espanyol Frederic Rouquier. V. va ser condemnat a 18 anys de presó per participar en el crim, però des del novembre del 2002 es troba en llibertat després d''haver complert la condemna.

 



 

Avui 24oct03
El cas es va saldar amb la detenció de sis persones i la localització de quasi una tona i mitja d'haixix

Un dels detinguts pel segrest de Vic pertany a la facció violenta dels Boixos Nois

El sospitós està integrat al grup dels Casuals i té múltiples antecedents policials a Barcelona

Jordi Panyella
BARCELONA

Les grades del Camp Nou evitaran durant molt temps la presència d'un dels seus seguidors violents. Un dels membres del grup Casuals, la branca radical i violenta dels Boixos Nois, Ricard M.L., està en situació de presó preventiva des del 8 d'octubre per decisió d'un jutge de Vic.
Ricardo M.L. és una de les sis persones que els Mossos d'Esquadra van detenir el dia 3 d'octubre a la capital d'Osona per la seva presumpta intervenció en l'intent de segrest d'una persona. Les posteriors investigacions policials van permetre el decomís de quasi una tona i mitja d'haixix i vincular els presumptes segrestadors amb una xarxa dedicada al narcotràfic.

El detingut, que farà 32 anys el mes vinent, és un vell conegut de la policia i té un llarg historial. Entre altres coses, Ricard M.L. ha estat detingut per qüestions relacionades amb drogues, per lesions i robatori i per atemptat i desobediència a l'autoritat. Fonts policials defineixen el detingut com el característic "buscabregues", precisament el perfil de la majoria d'integrants dels Casuals, un grup amb tendència d'ultradreta i comportaments i actituds molt violents.

La detenció coincideix amb un moment en què el futur dels Boixos Nois s'ha situat en el primer pla del debat barcelonista. Poc després de ser elegit, unes declaracions del president Laporta acusant els "violents" de fer xantatge al club van motivar la reacció airada de la penya, que a principis de setembre va anunciar que suspenia les seves activitats. Des d'aleshores l'assistència d'aquest colectiu a l'estadi ha disminuït considerablement i els que hi acudeixen mantenen una clara actitud de provocació envers la nova junta directiva.

Els fets que van desencadenar la detenció d'aquest integrant dels Casuals i sis persones més van tenir lloc el 3 d'octubre a la tarda al centre de Vic. Un agent dels Mossos d'Esquadra de paisà va presenciar com un grup de persones intentaven emportar-se per la força un jove ficant-lo en una furgoneta. L'agent va avisar la comissaria central i de seguida es va organitzar un dispositiu per atrapar els sospitosos.

Els presumptes segrestadors van intentar fugir i aleshores va iniciar-se una persecució policial que va acabar als afores de Vic amb la detenció de cinc sospitosos, mentre que un sisè es va suïcidar. Les investigacions posteriors van permetre detenir una sisena persona, el propietari d'una carnisseria de Vic, a qui se li van intervenir 1.400 quilos d'haixix.

Tot i que el jutge manté l'intent de segrest i el de la droga en causes separades, els Mossos d'Esquadra sostenen que hi ha prou indicis per relacionar els segrestadors amb la partida de droga trobada. Ara els Mossos busquen l'home a qui es volia raptar, que treballava a la carnisseria.

 


Europa Press 13nov03

Apareixen pintades dels Boixos amb amenaces de mort a Joan Laporta en el seu domicili particular

13/11/2003 - 16:04:00

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS) El conflicte obert entre la junta directiva del FC Barcelona, presidida per Joan Laporta, i el grup barcelonista radical Boixos Nois, ha viscut avui un nou episodi amb l''aparició de pintades a l''exterior del domicili particular del president del Barça, signades pels Boixos i amb amenaces de mort a Laporta.

Els radicals van realitzar la matinada passada nombroses pintades a la porta del domicili, així com a la vorera, al mobiliari urbà i a l''exterior d''alguna botiga situada al costat del portal de la residència particular del president barcelonista, al qual van amenaçar de mort i van insultar de manera greu.


''Laporta, et matarem'', ''La nostra casa és el Camp Nou i la teva és la tomba'', ''No ens trauràs'' i un significatiu ''Localitzat'' amb un punt de mira, a més d''insults, han estat alguns dels missatges apareguts amb la firma dels Boixos. Laporta ja ha presentat denúncia i s''ha procedit a la neteja de les pintades.


El nou episodi del conflicte entre la junta de Laporta i els Boixos, que ja es va posar de manifest altres vegades amb càntics i insults en els partits del Barça al Camp Nou i amb pintades del mateix estil a l''exterior de l''estadi, no alterarà el pla contra la violència iniciat pel president barcelonista.


Tant el propi Laporta com la delegada del Govern a Catalunya, Susanna Bouis, que ha revelat que no és la primera vegada que el president del Barça i la seva família reben amenaces, han ratificat avui el seu compromís contra la violència. Laporta ha destacat que el principal és continuar amb la seva política en aquesta matèria.





El Entorno 13nov03

• Los Boixos Nois amenazan de muerte al presidente del Barça con pintadas junto a su casa
Ataque a Laporta
MARCOS LÓPEZ

 Pintadas en casa de Laporta
 Foto: Helen Torno


Al salir ayer de su domicilio, Joan Laporta descubrió que los Boixos Nois habían dibujado una diana, de color blanco, en la puerta, una palabra escrita a golpe de espray en la acera --"localizado"-- y varias pintadas, repartidas por los alrededores de su domicilio, en las que le amenazaban de muerte. Tanto a él como a su familia. De inmediato, Laporta volvió a casa, cogió una cámara fotográfica para registrar las pruebas documentales y después presentó una denuncia ante la Delegación del Gobierno.


Luego, el presidente del Barcelona intentó hacer vida normal. Pero nada era normal, aunque mantuvo, eso sí, su agenda prevista. Y acudió a Roda de Ter para asistir al entierro del poeta Miquel Martí i Pol, mientras en una calle de la zona alta de Barcelona intentaban borrar las huellas de las amenazas que angustiaron a Laporta. Hasta ahora, los violentos habían utilizado el Camp Nou para enfrentarse a Laporta, el primer dirigente que ha declarado la batalla de la "tolerancia cero", según su propia definición, contra los grupos radicales.


A LAS PUERTAS DE CASA

Primero, los Boixos Nois lanzaron gritos de repulsa hacia Laporta desde la grada. Después aparecieron pintadas en el estadio, mientras la nueva directiva azulgrana intensificaba el control sobre ellos, por lo que la grada que ocupan en el gol norte está cada vez más vacía. Pero ayer los seguidores radicales fueron más lejos que nunca. Ayer llegaron hasta la puerta de la casa del presidente con pintadas en las que podía leerse: "Te voy a matar"; "Nuestra casa es el Camp Nou y la tuya es la tumba"; "Éste es tu refugio" y "Laporta, hijo de puta, no nos echarás".


INCIDENTE DESAGRADABLE

Mientras en Barcelona quitaban durante toda la mañana los restos de esa amenaza, Laporta, con gesto serio, hacía sus primeras declaraciones en Roda de Ter. "Ha sido un hecho muy desagradable que está ya en manos de la policía", explicó el presidente azulgrana, quien insistió luego en que esa actitud, cada vez más beligerante del sector más radical de los Boixos Nois, no modificará los planes del Barça. Ni siquiera ahora que ha invadido ya su entorno familiar.

"No haremos concesiones a los violentos. Ninguna concesión porque seguiremos con nuestra política de tolerancia cero", afirmó Laporta. Después, el presidente, que no tenía muchas ganas de extenderse sobre este incidente, dijo que el objetivo del Barça es erradicar a los violentos del Camp Nou cueste lo que cueste. "Hay que prevenir para que eso no vuelva a ocurrir y para que los violentos no tengan cabida en el estadio", insistió Laporta, quien luego se disculpó por la brevedad de su intervención al no querer dar más detalles.


De vuelta a Barcelona, acompañado como siempre por un miembro de seguridad del Barça, el dirigente se encerró en las oficinas del Camp Nou para mantener un par de reuniones, ya previstas anteriormente. Laporta dejó de hablar, pero todos los estamentos públicos, desde la Delegación del Gobierno a la Generalitat de Catalunya, hicieron oír su voz, conscientes de la gravedad que había adquirido el caso porque nunca antes los Boixos habían llegado hasta la puerta de un presidente del Barça. No pasó nunca con Josep Lluís Núñez en sus 22 años de mandato, ni tampoco con Joan Gaspart, quien no tuvo reparos en definirse como un boix noi.


"Toda mi solidaridad hacia el presidente del Barcelona", explicó ayer Susana Bouis, la delegada del Gobierno en Catalunya, apoyando a Laporta, el primer dirigente del fútbol español que ha plantado cara, y de forma contundente, a los seguidores radicales. "Las amenazas que recibe él y su familia no son de esta noche sino que se han repetido en días anteriores", añadió Bouis, quien explicó que mantiene una "comunicación permanente" con la directiva azulgrana. "Trabajamos conjuntamente para erradicar algo que es absolutamente intolerable".

El Barça, tras la denuncia presentada por Laporta, deja el caso en manos de la policía, mientras la Generalitat, a través de un comunicado público firmado por el secretario general de Deportes, Josep Maldonado, realizaba un "llamamiento a la sociedad catalana para rechazar los actos de violencia que han tenido lugar en el domicilio particular del presidente del Barça".


FRENTE COMÚN

Maldonado reclamó también hacer un "frente común" contra los violentos, recordando que cualquier club, entidad o dirigente deportivo que sufra un acto de violencia contará con todo el apoyo de la Generalitat. Al igual que sucedió ayer con Laporta, quien no fue el único en ver lo que sucedía en los alrededores de su casa. Constanza, su mujer, también vio las amenazas de los Boixos Nois, aunque el presidente ya la había sido avisado antes de abrir la puerta de la casa de lo que le esperaba abajo. Pese a la gravedad, Laporta no modificó su agenda.

Presentó la denuncia, se subió al coche para ir a Roda de Ter, volvió al Camp Nou y a última hora del día se pasó fugazmente por su despacho profesional. Y después de una insólita e intensa jornada, Laporta volvió a casa, esperando que hoy, cuando se levante para coger un avión que le lleve a a Murcia para inaugurar un campo de golf, junto a Johan Cruyff, no se encuentre ninguna diana más en su puerta.

 

 




El Entorno.com 13nov03

"Es un hecho muy desagradable, está en manos de la policía", dice Laporta
Redaccion


Joan Laporta, el presidente del Barcelona, ha lamentado las pintadas que han escrito los Boixos Nois en su domicilio particular, situado en la zona alta de Barcelona y ha indicado "que es un hecho muy desgradable, está en manos de la policía". Pero luego ha reiterado que el club seguirá con su política de "tolerancia cero" en contra de los violentos.

 




Europa Press 14nov03

Els Boixos neguen l'autoria de les pintades contra Laporta i reiteren que demandaran el president del Barça

14/11/2003 - 17:53:00

BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS) Els Boixos Nois han negat avui, mitjançant un comunicat, l''autoria de les pintades amenaçadores aparegudes ahir contra el president del FC Barcelona, Joan Laporta, i han reiterat que demandaran, i també han anunciar que s''inhibeixen "de qualsevol responsabilitat en els fets que puguin succeir, ocasionats per la falta de respecte, consideració i diàleg" que atribueixen al president del Barça.


El grup ha denunciat a més la "persecució" que assegura estar patint per part de Joan Laporta amb les seves actuacions, entre les quals han assenyalat l''acusació del president d''haver-li fet xantatge exigint diners i entrades abans de començar la temporada, que mantenen que és "falsa" i que és la que va motivar que fa unes setmanes, els Boixos anunciessin la interposició d''una demanda contra Laporta davant la justícia.


En aquest sentit, els Boixos han reiterat que portaran "endavant" la demanda. A més, han expressat el seu malestar per la decisió del club d''exigir el DNI als socis de la seva zona al Camp Nou, la grada de Gol Nord de Primera Graderia, perquè consideren que aquesta mesura és "discriminatòria i va contra els Estatuts del Barcelona, com ha manifestat la mateixa Policia", han afirmat en el comunicat de premsa.


Finalment, el grup més radical de l''afició del Barcelona ha conclòs el seu comunicat anunciant que mantindrà la seva vaga d''animació al Camp Nou i que s''inhibeix "de qualsevol responsabilitat en els fets que puguin succeir, ocasionats per la falta de respecte, consideració i diàleg" que atribueixen al president del Barça.

 

Emd 14nov04

Tolerancia cero con los violentos

EDITORIAL

14/11/03  03:00 h.Ayer nos pintaron la casa a todos, no sólo a Joan Laporta, el presidente del FC Barcelona. Todos los barcelonistas, todos los ciudadanos deben sentirse atacados por esos 'graffiti'. Hay que decir no, un ¡basta ya! que se oiga con intensidad. Todos debemos suscribir la tolerancia cero contra los violentos que encabeza el presidente blaugrana junto a su directiva. Mundo Deportivo apoya totalmente su postura y condena cualquier acto de violencia.

Todos debemos sentirnos agredidos por esas pintadas que no sólo atacan al presidente del Barça, al ciudadano Joan Laporta, sino a toda su familia, a sus vecinos, al barrio entero, a todo el barcelonismo.

Las generalizaciones siempre pueden dar paso a las injusticias, pero esas pintadas, atribuidas al sector más radical de los 'Boixos nois', son inaceptables. No todos están de acuerdo con ellas, seguramente, pero deben ser ellos mismos quienes arrojen fuera de su grupo a los violentos.

Tampoco debe demonizarse a todos los jóvenes que comparten esa zona del Camp Nou, que animan sin descanso al equipo. No todos son violentos, muchas veces ellos también son sus víctimas propiciatorias, quienes sufren sus iras. Muchos han emigrado a otras zonas del campo por mera supervivencia.

No cabe duda de que esos violentos no aceptan una normal convivencia en el seno del barcelonismo. No quieren estar sujetos a las mismas reglas que los demás. Les importa un pito que en las urnas Joan Laporta arrasara, les da igual la situación problemática por la que atravesaba el club. A ellos lo que les importaba es mantener sus prebendas, sus privilegios. Y ahí es dónde la situación se convierte en preocupante. Los malos hábitos llegan del pasado. En un Barça plural y democrático, no caben los violentos

 

Avui 14nov03

NOU EPISODI DEL CONFLICTE ENTRE LA DIRECTIVA I ELS SEGUIDORS MÉS RADICALS

Amenaces de mort contra Laporta

Els Boixos Nois firmen unes pintades intimidatòries al voltant del domicili particular del president del Barça

Isaac Lluch Martín
BARCELONA

El dirigent presenta denúncia i es reafirma en la "tolerància zero amb els violents"

Joan Laporta va rebre ahir amenaces de mort. El pols que manté amb els seguidors més radicals del Camp Nou el va portar a aguantar una escena més que provocadora. Unes pintades aparegudes al portal de casa seva i als voltants d'on viu, signades pels Boixos Nois, el van advertir que la corda del conflicte obert entre l'actual directiva del Barça i els violents de l'estadi es tiba encara una mica més.

Els grafits van ser descoberts a primera hora del matí. Tot i que no és la primera vegada que els ultres utilitzen aquest recurs per intentar intimidar el president barcelonista, les amenaces inscrites ahir van apujar el to de l'hostilitat. Primer perquè les pintades les van fer molt a prop del domicili particular de Laporta i no al Camp Nou, com havia succeït en ocasions anteriors; i, segon, perquè per primer cop les inscripcions amenacen de mort el dirigent i la seva família.

"Laporta, te vamos a matar", "Nuestra casa es el Camp Nou y la tuya es la tumba", "Laporta hijo de puta no nos echarás" eren algunes de les pintades. A l'entrada del portal de la casa de Laporta també hi havia dibuixats símbols d'ultra dreta i un punt de mira telescòpica, una clara referència al fet que els radicals el tenen localitzat.

Joan Laporta va presentar denúncia i de seguida es van netejar les pintades, que van afectar la porta del domicili, la vorera, el mobiliari urbà i l'exterior d'alguna botiga situada al costat de la residència del president del Barcelona.

Lluny d'intimidar-se, però, el màxim mandatari blaugrana va comentar que continuarà "sense fer cap concessió als violents, amb tolèrancia zero cap a ells". El dirigent no va voler ampliar detalls sobre les pintades que l'amenaçaven de mort, perquè "ja està en mans de la policia". "En tot cas, el que fonamentalment em preocupa és acabar amb els comportaments violents que es produeixen a l'estadi", va insistir.

La delegada del govern central a Catalunya, Susanna Bouis, va expressar el seu recolzament a Joan Laporta en la seva política de "tolerància zero" contra la violència, i es va comprometre a localitzar els autors de les amenaces. Segons va dir, no és la primera vegada que hi ha hagut amenaces: "Les amenaces que reben el president del Barça i la seva família s'han anat repetint des de fa dies i en aquest sentit la nostra comunicació és permanent", va explicar Bouis, que va expressar la seva confiança que "entre tots s'eradiqui aquests fets absolutament intolerables".

La Generalitat de Catalunya va fer una crida a la "calma" per donar suport "incondicional" a Laporta i a adoptar una posició ferma contra la violència. "Sempre que una persona o una institució rebi un atac, desqualificacions o amenaces, ens tindrà al seu costat", va indicar el secretari d'Esport, Josep Maldonado.

No tan contundent va ser la condemna que va expressar el vestidor del Barça sobre les amenaces rebudes per Laporta. "És un tema bastant complicat. Les pintades són força fortes. Sóc conscient que el club està intentant solucionar això i no m'hi vull ficar perquè a nosaltres [els jugadors] no ens concerneix, però és clar que tots estem en contra de la violència", va comentar Xavi.

El Barça està extremant els dispositius de seguretat i de detecció d'irregularitats. La comissió de disciplina del club ha suspès la condició de soci per sis mesos a tres abonats per utilització irregular dels seus carnets i ha decidit retirar els abonaments a divuit socis per haver-ne fet un ús fraudulent.

 

Un tens pols que va néixer el dia del Joan Gamper

>> Els problemes que té la directiva de Joan Laporta amb els ultres del Camp Nou es van iniciar el passat 22 d'agost.

Bengales al Gamper

Aquell dia la majoria de l'afició ovaciona molt Laporta, però una part dels Boixos Nois va dinamitar el trofeu Joan Gamper amb el llançament constant de bengales a la gespa. Posteriorment, el dirigent va raonar que els incidents obeïen a un "xantatge" dels radicals, que volien entrades gratis i 9.000 euros. La directiva s'hi va oposar fermament i va inhabilitar l'habitació del Camp Nou on aquests radicals guardaven les seves banderes.

Insults i pintades

A partir de llavors, Laporta ha hagut de sentir durant cada partit al Camp Nou càntics constants en contra de la seva persona. Els violents van arribar a fer, en dues ocasions, pintades insultants a les parets de l'estadi. I a la Seu d'Urgell, el dia que el dirigent es va desplaçar a Andorra, també n'hi van aparèixer.

Taca al mural

Davant la visita del Dépor es va habilitar un mural perquè els aficionats es pronunciessin contra la violència, després de la mort d'un seguidor gallec, però els Boixos van burlar la seguretat i van tacar amb els seus lemes l'espai.

Requeriment notarial

La Penya dels Boixos Nois fa un últimàtum de deu dies a Laporta abans d'interposar un requeriment notarial perquè el president retiri les acusacions de "xantatge" o concreti els noms de les persones que presumptament el van voler coaccionar.

Control al Gol Nord

El nou cap de seguretat del club, Elies Frade, ordena més control al Gol Nord i no hi deixa accedir els seguidors que no demostrin amb el DNI que són els titulars dels carnets de soci.

 




El Entorno.com
14nov03

Los "Boixos" niegan la autoría de las pintadas
Redacción

Los 'Boixos Nois' han negado hoy la autoría de las pintadas contra Joan Laporta aparecidas ayer en el domicilio particular de éste. El grupo, mediante un comunicado, asegura que demandarán a Laporta y se desentienden de "cualquier responsabilidad en los hechos que puedan suceder, ocasionados por la falta de respeto, consideración y diálogo" del presidente del Barça.

 

 

Avui 15nov03
E
L CONFLICTE ENTRE LA DIRECTIVA I ELS SEGUIDORS MÉS RADICALS

Els Boixos Nois neguen ser els autors de les amenaces a Laporta

La penya blaugrana manté l'enfrontament contra la junta, però es desmarca de les pintades al domicili del president

Pep Lloveras
BARCELONA

El grup radical s'inhibeix de "responsabilitat en els fets que puguin succeir per la falta de respecte de Laporta"

Tot i estar signades amb el seu nom, els Boixos Nois van negar ahir rotundament ser els autors de les pintades amanaçadores aparegudes dijous davant el domicili particular de Joan Laporta. En un comunicat oficial, aquesta penya barcelonista va deixar clar que manté el pols iniciat a finals d'agost contra la nova junta directiva, però es va desmarcar dels diversos escrits intimidatoris dirigits al president del Barça a sota casa seva.
"Neguem qualsevol autoria de les pintades davant la seva vivenda", afirmaven ahir els Boixos Nois, que no s'havien pronunciat sobre els missatges provocadors als voltants del Camp Nou contra Laporta -les primeres van ser el 6 de setembre- ni els càntics ofensius que han ressonat des del Gol Nord durant tots els partits ni de la firma gegant -"Boixos Nois"- escrita sobre el mural contra la violència abans del matx contra el Deportivo de la Corunya.
Algunes fonts pròximes al cas, apunten que l'acció d'abans-d'ahir i la reacció d'ahir evidencia la divisió que existeix al si dels Boixos entre el sector més violent -els Casuals- i la resta, tot i que altres versions indiquen que la dificultat per establir una estructura dins el grup complica qualsevol interpretació. Fonts properes a la lluita contra els radicals es mostren satisfetes de les decisions preses dins el Camp Nou i ara esperen que tinguin continuïtat fora de les instal·lacions del Barça. Mentrestant, l'entitat blaugrana es manté en silenci i treballa en secret en coordinació amb la policia i la Delegació del govern central per desterrar la violència. En aquest sentit, Laporta va reiterar ahir des de Múrcia la "tolerància zero" del club en aquest assumpte.

Amb tot, els Boixos van indicar que no cediran en l'enfrontament amb la directiva fins que no es rectifiquin les mesures que s'han adoptat. El grup radical denuncia que està patint un "assetjament" per part de Laporta i lamenta que se'ls hagi "acusat falsament de fer-li xantatge exigint-li diners i entrades a canvi d'animar". Igualment, recrimina que el club els buidés el quartet de material que tenien al Gol Nord -i llencés els objectes d'animació que gguardaven-, cosa que "ha generat pèrdues en la nostra economia".

Així mateix, els Boixos rebutgen que s'exigeixi el DNI a tots els socis del Gol Nord primera graderia -concretament a les portes 87, 88 i 89- i en canvi es passi per alt la resta de l'estadi. "És una mesura discriminatòria i va contra els Estatuts del Barça, com ha manifestat la mateixa policia", asseguren. Per tot això, confirmen que tiraran endavant la demanda anunciada contra Laporta i que mantindran la vaga d'animació al Camp Nou. Conclouen inhibint-se de "qualsevol responsabilitat en els fets que puguin succeir, ocasionats per la falta de respecte i diàleg de Laporta". Una amenaça velada.


Emd 15nov03

Un 'Boix Noi' dice que la mayoría votó a Laporta

15/11/03  03:00 h. En declaraciones al programa 'Sin concesiones', de Radio Kanal Barcelona, un miembro de los Boixos Nois llamado Raül, que habló sólo en su nombre, dijo que “la mayoría de Boixos Nois votamos a Laporta y me parece bien su intención de eliminar toda violencia, pero lo que quiere es eliminarnos a todos nosotros, cuando somos la única penya que anima constantemente y en todos los campos de España porque tenemos delegaciones en todas partes”.

Raül dice que “yo animo y nada más, aunque reconozco que hay una decena de violentos. Muchos de nosotros no tenemos capacidad para pagarnos un carnet, lo que no es mi caso, y entramos con el de un amigo o un familiar. De unos 500 componentes, creo que sólo unos 100 deben ser socios”.

Cree también que “Laporta no conseguirá echarnos del Camp Nou, ya que si no nos dejan entrar en un sitio iremos a otro. Somos los únicos que animamos siempre. El día del Betis el público despertó casi al final del primer tiempo. El Barça tiene la mejor afición, pero no los mejores socios, ya que el campo parece un cementerio. Es de vergüenza que entre 100.000 espectadores sólo anime siempre el mismo grupo. Y Laporta tendría que solucionarlo”

 

Avui 16nov03
Rijkaard es pronuncia contra els violents

Frank Rijkaard va remarcar ahir que tota la plantilla del Barça se solidaritza amb Joan Laporta en aquests moments tan durs per les amenaces dels seguidors més violents del Camp Nou. "Els jugadors ja han comunicat que estan en contra de la violència. És una cosa molt greu que amenacin la teva vida privada. Tots recolzem el president, que té molt coratge i està fent una feina fenomenal al club", va comentar ahir el tècnic.

 



Avui 17nov03
FIL DIRECTE

Solidaritat activa

Toni Brosa

La llibertat, la pau, la democràcia, els drets de les persones són elements fonamentals de la nostra convivència amb els quals tots o gairebé tots ens alineem. La qüestió fonamental és si ens conformem a omplir-nos la boca amb paraules tan magnífiques o si estem disposats a fer alguna cosa més que pronunciar-les per defensar el que signifiquen.

Recordem, per exemple, el que passava abans de la guerra -llavors il·legal- contra l'Iraq. La immensa majoria hi estava en contra. Els uns ho deien i prou; els altres -arribada l'hora- agafaven una cassola, unes claus o qualsevol objecte metàl·lic i apagaven el silenci de la indiferència per fer sentir el seu no a la guerra; uns quants centenars de milers van deixar el sofà de casa per sortir al carrer i manifestar-se contra la guerra; i fins i tot n'hi va haver alguns que se'n van anar al futur escenari de la batalla, a l'Iraq, per fer elevar el to de la seva denúncia, fent de simbòlic escut humà. Tan sols és un exemple, però un bon exemple, perquè demostra que tothom en la seva mesura pot aportar algun granet de sorra a defensar una causa o a oposar-se a una situació injusta i desagradable. I d'oportunitats, desgraciadament, no ens en falten, perquè sempre hi ha gent -encara que siguin pocs- disposada a ignorar els drets dels altres. Aquest és el cas dels individuus que han decidit pintar aquesta setmana amenaces de mort contra el president del Barcelona, Joan Laporta.

La situació no és nova, però es fa més desagradable cada dia que passa. Joan Laporta i la seva junta directiva han fet el que qualsevol dirigent -del Barça o de qualsevol altre club de futbol- hauria de fer si tingués un mínim de seny i de coherència ideològica: posicionar-se clarament contra la violència i, en conseqüència, fer tot allò que estigui a les seves mans perquè els violents no puguin trencar la pau i el civisme que han d'imperar en qualsevol manifestació esportiva.

Per fer això, Joan Laporta ja s'havia guanyat insults i declaracions de guerra llançats de viva veu des de la grada que ocupen habitualment al Camp Nou els Boixos Nois o escrits en pintades al Camp Nou i també -que significatiu- en aquell "Mur contra la violència" que es va fer dies després de la mort d'un seguidor del Deportivo.

La gent del Camp Nou ja s'ha manifestat apagant els crits dels radicals amb xiulets de reprovació, però aquesta vegada els violents han anat més lluny, físicament i també conceptualment. I, davant d'això, la resposta no pot ser menys contundent. No n'hi ha prou de sentir-se solidari amb Joan Laporta i la seva família. Cal manifestar-ho amb decisió. Cal alinear-se públicament amb ell, amb la persona, amb el president del Barça i amb la causa que representa.
S'ha de recordar que Joan Laporta és el representant legítim del club i de tots els barcelonistes, i que recolzar-lo a ell en aquests moments és defensar també aquesta representativitat, aquesta legitimitat i, en definitiva, el Barça com a institució. S'ha de recordar que recolzar Joan Laporta davant aquest vergonyós intent de coacció és defensar la llibertat i el dret a viure en pau i tranquil·litat. S'ha de recordar que fer costat a Joan Laporta davant aquest atac intolerable és defensar també el dret a poder anar al Camp Nou a disfrutar del futbol, de la competició, de la passió pels colors i per l'esport sense por que un grup d'incontrolats puguin convertir aquest acte bàsicament lúdic en una tragèdia humana.

S'ha de tenir clar que en aquesta situació la indefinició, la tebiesa i l'abstencionisme són les esquerdes que emparen els violents. Per això és important que la solidaritat amb el president del Barça sigui el màxim d'activa possible i sobretot com més àmplia millor. La policia, òbviament, ha de fer la seva feina, i la junta directiva s'ha de mantenir ferma en la seva "tolerància zero" amb els violents, però tota la resta, començant pels boixos que només volen animar i se senten injustament crucificats, i continuant pels barcelonistes, els mitjans de comunicació, les institucions i la societat civil, hem de recolzar aquesta política de tolerància zero i fer costat ara a Joan Laporta.

Des d'aquesta modesta columna ho fem.

 

 

El Entorno.com 26nov03

• Laporta afirma que el Barça erradicará la violencia del Camp Nou y superará la crisis económica
Los planes de Laporta
JOAN DOMÈNECH

Joan Laporta confiesa que ser presidente del Barça "es mejor de lo que había imaginado". El dirigente tiene muchos proyectos y los explicó al programa El larguero de la Cadena Ser.


TENTACIÓN DE HABLAR CON LOS BOIXOS NOIS

Antes de romper completamente las relaciones con los Boixos Nois, tras las pintadas realizadas en las puertas de su domicilio, Laporta habría preferido agotar la vía del diálogo. "He tenido la tentación de hablar con los Boixos", explicó el presidente, para reconocer que las fuerzas policiales le disuadieron para mantener la política de no hacer ninguna concesión a los violentos. "Confío que estos grupos, que se van reduciendo, entren en razón y asistan al estadio de manera natural y pacífica, sin salirse de los parámetros lógicos. El fútbol es una actividad familiar".


BUENAS RELACIONES CON LA CAIXA

Laporta avisó durante la campaña electoral del peligro que suponía para la independencia del Barça la victoria de Lluís Bassat, aludiendo a las vinculaciones de Salvador Alemany --en la lista del publicitario-- con La Caixa. Su discurso ha cambiado. Una vez en el poder, la entidad financiera parece que no representa ninguna amenaza. "Las relaciones con La Caixa son muy buenas, es uno de nuestros patrocinadores principales y con ella y otros bancos reestructuraremos la deuda", afirmó Laporta. Otras de las soluciones para mejorar la situación económica de la entidad pasará por la utilización del patrimonio del club "siguiendo las líneas de un plan director para el barrio de Les Corts que el Ayuntamiento decidirá". Laporta comentó que el Barça ingresa ahora el doble de lo que ganaba la temporada anterior en venta de entradas en taquillas. "Volveremos a estar en la élite por volumen de ingresos", aseguró.


PAGO DE COMISIONES A SOCIEDADES

La directiva, según Laporta, "rasca donde sea" para obtener dinero y poder afrontar los plazos de los carísimos fichajes que realizó Gaspart. El actual presidente comentó que la entidad posee la documentación de los receptores de las comisiones que se pagaron en cada una de las contrataciones, pero se resistió a dar nombres y apellidos. Alguna de esas comisiones han ido a parar "a sociedades de las que no se puede saber, en primera instancia, quién está detrás". Laporta admitió que el Barça se planteó no pagar el tercer plazo del fichaje de Geovanni y lo consultó a un juez, pero tuvo que asumirlo al estar avalado por un banco. "Algunas operaciones no estaban hechas de forma racional --dijo Laporta-- y estamos aquí, nos han elegido, para que el club no vuelva a vivir situaciones como estas".


DONACIÓN DEL 0,7% A OBRA SOCIAL

"El gran activo del Barça son los socios", repite constantemente Laporta. Y para aumentar ese activo, la directiva quiere multiplicar la masa social de la entidad abriendo el club a todos los barcelonistas suprimiendo las cuotas de entrada a fondo perdido. Los grandes alicientes, además de ése, será la posibilidad de comprar a partir del mes de enero "tres microabonos" por temporada para asistir al Camp Nou, descuentos y otorgar el derecho a voto. Laporta desveló que además de poder elegir al nuevo presidente, los socios también participarán en otra votación. El club destinará cada año el 0,7% de su presupuesto a la obra social que decidan los socios. Además, tras haber recuperado la tutela del Canal Barça, se brindarán mejores condiciones económicas para abonarse al canal codificado.

RIJKAARD SEGUIRÁ COMO ENTRENADOR

También aseguró Laporta en El larguero que Frank Rijkaard seguirá como entrenador la próxima temporada "pase lo que pase". El dirigente se mostró confiado en que el equipo se clasificará para disputar la Liga de Campeones. "Ser cuartos es el objetivo mínimo", insistió. Es una necesidad en términos deportivos --volver a estar con los grandes de Euroopa-- y económicos. Además obtener mayores ingresos, el Barça conseguiría una mejor oferta para lucir publicidad en la camiseta.

 

 


Avui 03nov03
LA SETMANA DEL CLÀSSIC

L'ACTUALITAT BLAUGRANA

El Barcelona buscarà aliats en la lluita contra la violència

Clubs, mitjans de comunicació i experts mundials en seguretat debaten mesures i compromisos en les jornades organitzades pel club

Eloi Redondo
BARCELONA

D iferents clubs de Primera Divisió, així com organismes estatals i internacionals, representants de mitjans de comunicació i experts en la matèria prendran part entre demà i demà passat, a l'Hotel Arts de Barcelona, en les primeres Jornades de Seguretat i Prevenció de la Violència als estadis de futbol que organitza el FC Barcelona.

A l'octubre, la junta blaugrana, sensibilitzada pel problema de la violència, va decidir segons el seu portaveu, Xavier Cambra, tirar endavant aquestes jornades per tal d'"acumular informació i escoltar els experts de l'àmbit concret dels estadis i sociològic en general". El club ha trobat la col·laboració del Col·legi de Periodistes de Catalunya, com a representant dels mitjans de comunicació, que juguen un paper essencial a l'hora de crear opinió i generar actituds envers l'esport en general i el futbol en particular.

Els objectius, segons Cambra, són dos, "un de sensibilització i l'altre encaminat a arribar a conclusions conjuntes i compromisos públics". Com a convidats hi ha un ventall d'experts mundials en seguretat i prevenció de la violència que intercanviaran punts de vista amb clubs, mitjans de comunicació i altres assistents.

Els clubs que han confirmat la seva presència en aquestes jornades són el Reial Madrid, el Deportivo, el València, l'Athletic Club, la Reial Societat i l'Espanyol. Precisament demà, dos dies abans del clàssic, Joan Laporta i Florentino Pérez coincidiran en l'obertura de les jornades, en un nou gest dins el clima d'acostament que es vol crear entre el Barça i el Madrid després dels últims incidents.

Entre els ponents s'ha volgut comptar amb persones amb experiència directa i real del tema, experts que coneixen a fons la problemàtica dels hooligans i de les tribus urbanes lligades al fenomen del futbol. És el cas de l'holandès Simon Kuper, el belga Manuel Comeron i el català Carles Feixa, així com els inspectors en cap Chris Broome (Scotland Yard) i Andy Brame (London Metropolitan Police), directors del Football Intelligence Unit.

Pel que fa als assistents, que no seran ponents, s'ha cursat invitació a diferents personalitats i representants institucionals de la FIFA, la UEFA, la Federació Catalana i Espanyola, les comissions antiviolència, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la Delegació del govern central, així com a representants de partits polítics i del món acadèmic.

Dijous, les ponències a debatre seran El paper dels mitjans de comunicació en el tractament de la violència, Entendre les causes i els fonaments del fenomen de la violència en el futbol, una perspectiva sociològica i antropològica i Experiències pràctiques de control efectiu de la violència: lliçons apreses del 'hooliganisme' anglès. Divendres hi haurà una sessió tancada sobre recomanacions, conclusions i propostes, abans de la cloenda.

Segons Alfons Godall, vicepresident responsable de l'àrea social del Barça, "la viabilitat futura dels clubs passa per l'eradicació de la violència", i en aquest sentit "queda oberta la possibilitat que aquestes jornades es realitzin de forma regular, encara que podria ser que els organitzadors fossin altres clubs. Tot dependrà de com vagi aquesta experiència sobre un fenomen que pot afectar cada club d'una forma específic, però que requereix conclusions comunes i potser d'aplicació conjunta en el futur".

El president blaugrana, contra l'excés de passió

Joan Laporta considera que la "passió" és el pas previ a la "violència" i, encara que no va voler demonitzar el concepte, creu que de vegades l'apassionament "destorba" l'espectacle esportiu. El president blaugrana va fer aquestes declaracions durant la presentació del llibre Ben educats. Una defensa Útil de les convencions, el civisme i l'autoritat, del sociòleg i exsubdirector de l'AVUI Salvador Cardús. Laporta no va amagar que fins i tot el molesta l'onada als estadis.

 

 



Europa Press 02des03
Els Boixos aparquen la seva guerra contra Laporta i animaran el Barça durant el partit contra el Reial Madrid

02/12/2003 - 18:15:00

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) La penya radical del FC Barcelona Boixos Nois ha decidit "aparcar la guerra" contra el president del Barça, Joan Laporta, durant el partit de dissabte que ve contra el Reial Madrid al Camp Nou, i suspendran per un dia la vaga d''animació que mantenen aquesta temporada a l''estadi en protesta pel seu conflicte amb la directiva.

"Donada la situació del nostre Barça i de la transcendència del partit, hem acordat que dissabte que ve aparcarem la nostra guerra contra Laporta i la nostra vaga d''animació pel bé del FC Barcelona", ha anunciat avui el grup mitjançant un comunicat en el qual aprofita per reiterar el seu malestar amb la junta de Laporta.


Els Boixos, a més, han fet una crida a tots els socis i seguidors del Barça perquè vagin al Camp Nou "amb les millors ganes d''animar com faríem normalment si l''actual directiva no hagués iniciat aquest conflicte", que atribueixen a unes acusacions de Laporta que consideren "falses", fetes després del trofeu Gamper en afirmar que el grup havia exigit diners i entrades a la directiva.

 




El Entorno.com 03des03

Los Boixos Nois anuncian una tregua con la junta en el partido contra el Madrid
Redacción

Los Boixos Nois han decidido "aparcar la guerra" que mantienen contra la junta de Joan Laporta para apoyar al equipo en el duelo contra el Madrid, según explicaron ayer en un comunicado oficial. El grupo radical anunció una tregua, por lo que suspenderán por un día la huelga de animación que han protagonizado en el Camp Nou como protesta y respaldarán al equipo en el clásico.

Ese comunicado en el que los Boixos reiteran su malestar con las medidas de Laporta coincidió ayer con la presentación de las Jornadas de seguridad y prevención de la violencia en los estadios de fútbol, que el Barça ha organizado en colaboración con el Col.legi de Periodistes de Catalunya.

 



El Entorno.com 03des03

Control especial sobre los Boixos Nois
Redaccion

La polícia está extremando, en consenso con el Barcelona, las medidas de seguridad que tomará el próximo sábado en el gol norte del Camp Nou para controlar la actitud de los Boixos Nois. El grupo radical ya ha expresado su deseo de aparcar la guerra que mantiene con la directiva de Joan Laporta para animar al equipo en el clásico de la Liga española.

 



El Entorno.com 05des03

Pintadas contra Laporta en "El Muntanyá"
Redacción

 Pintadas en el Muntanya
 Foto: Jordi Cotrina

El complejo "El Muntanyá", lugar donde se encuentra concentrado el Barça preparando el gran choque de mañana, amaneció hoy con pintadas en sus paredes firmadas por los Boixos Nois en contra de Joan Laporta. En ellas se podían leer los siguientes mensajes: "Laporta mentiroso", "Laporta violento", "Laporta dimisión" y "Rosell, tú también" .

 




El Entorno.com 06des03

Laporta: "No nos da miedo la reacción de los Boixos Nois"

Redacción
Los Boixos Nois le volvieron a estropear ayer el día al presidente Joan Laporta. Las pintadas que aparecieron en El Montanyà, en las que podía leerse "Laporta mentider, Rossell també", (Laporta mentiroso, Rossell también) "Laporta violent" o "Laporta dimissió", empañaron el acto de clausura de las Jornadas de seguridad y prevención de la violencia en los estadios. El presidente se vio obligado a dedicar más tiempo a hablar del dispositivo de seguridad preparado para el partido de esta noche que de los acuerdos alcanzados por los participantes en las ponencias. Laporta calificó de "irrelevantes" estas nuevas pintadas y subrayó que el club ha adoptado todas las medidas de seguridad oportunas con la policía y la Delegación del Gobierno para evitar los incidentes.

"No nos da miedo la reacción de los Boixos Nois. Cada uno es libre de hacer lo que quiera, pero todos coincidimos en que no se debe hacer ningún tipo de concesión a los violentos y que debe haber tolerancia cero con ellos", declaró Laporta. Los Boixos Nois ya han anunciado que harán un paréntesis en la renuncia a animar al equipo en el Camp Nou que mantienen desde que la junta de Laporta les retiró todos los privilegios que disfrutaban con las anteriores directivas y se reunirán hoy en masa en el gol norte.


MÁS POLICÍAS

Esta decisión preocupa a los servicios de seguridad del club ya que entienden que los Boixos Nois pueden utilizar la repercusión internacional del derbi para protagonizar alguna acción que dañe la imagen de Laporta en su lucha contra la erradicación de la violencia. La policía, que triplicará el número de los efectivos presentes --500 agentes--, extremará los controles de seguridad en los accesos al campo con la intención de prohibir la entrada de objetos contundentes y bengalas y evitar que se vuelvan a repetir los graves incidentes del año pasado, como el lanzamiento de una botella y una cabeza de cochinillo, que provocaron el cierre del Camp Nou por dos partidos.

El Barça instaló el pasado jueves redes protectoras adicionales como medida preventiva para que el Real Madrid pueda lanzar los córners sin problemas. Figo no suele lanzar los saques de esquina desde la llegada de Beckham al equipo blanco.

 



 

Avui 06des03

LA SETMANA DEL CLÀSSIC

LA SEGURETAT ALS ESTADIS A DEBAT

Els clubs volen estar més implicats en la legislació contra la violència

Laporta: "L'objectiu és fer dels estadis un lloc més segur"

David Caraltó
BARCELONA

L es Jornades de Seguretat i Prevenció de la Violència als Estadis es van tancar ahir amb un balanç del tot satisfactori. "Han estat dos dies en què hem posat en comú experiències provinents de diferents òptiques particulars per fer dels estadis un lloc més segur. Hem posat la primera pedra per eradicar la violència", va assegurar Joan Laporta durant l'acte de clausura.

Seguidament, i com a resultat del que va qualificar com a "dos dies intensos i molt positius", el president del FC Barcelona va glossar les conclusions de les jornades. Entre elles, destaca la demanda dels clubs que es revisi l'actual legislació, imposant-se "criteris més pràctics, clars i de general aplicació". "Cada club és diferent i pot fixar unes mesures concretes o unes altres, però cal un marc general", assenyalava Laporta. Així mateix, els implicats també advoquen per poder-se involucrar directament i tenir més pes específic en tot aquest procés.

A les conclusions, els clubs també van acordar diversos compromisos, entre els quals, per exemple, establir un discurs de tolerància zero amb els violents i crear un codi ètic, que afectaria jugadors i tècnics, directius, professionals dels mitjans de comunicació -Montserrat Minobis, degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, també va sumar-se a l'acte d'ahir-, socis o penyistes, per evitar declaracions i actituds que abonin els comportaments violents. Així mateix, també es proposa establir compromisos amb les diferents administracions per millorar l'actuació dels cossos de seguretat i promoure campanyes destinades a "l'educació en la no-violència".

En aquest sentit, i referint-se al Barça-Madrid d'avui, Laporta va voler deixar constància de la seva confiança en el dispositiu policial: "No tenim cap temor a possibles accions d'alguns grups, perquè s'han adoptat totes les mesures necessàries perquè aquest partit es disputi en un marc de rivalitat, però cívic i esportiu. La intenció de les jornades és millorar la sintonia entre les diferents parts implicades, però que quedi clar que en el tema de la violència la col·laboració ja existeix". Una confiança que ampliava també al conjunt de l'afició blaugrana. "Els nostres socis són molt sociables, cívics i afectuosos i estic segur que es comportaran com cal", va subratllar.

Finalment, cal assenyalar la proposta de donar continuïtat a les jornades antiviolència, i el Reial Madrid n'organitzarà la segona edició. "Una edició -va dir Laporta- que tindrà tot el nostre suport i espero que encara tingui més èxit".


LES CONCLUSIONS

COMPROMISOS DELS CLUBS
Eradicar la violència és essencial per preservar l'espectacle del futbol
No negociar amb grups de violents i construir un discurs comú de tolerància zero amb els violents
Directives, tècnics i jugadors no faran declaracions ni tindran actituds que afavoreixin la violència
Elaborar un codi ètic per a directius, professionals, socis i penyes per garantir el compromís de tothom amb la no-violència
Oferir la màxima col·laboració i coordinació amb la policia i les administracions

COMPROMISOS DE LES ADMINISTRACIONS
La policia dedicarà més recursos i mitjans per prevenir la violència als estadis
Millorar la comunicació amb els clubs
Promoure una campanya dirigida a l'educació en la no-violència

PETICIONS AL PODER LEGISLATIU
Revisar urgentment la legislació actual amb criteris més pràctics i clars d'aplicació general
Involucrar representats dels clubs en la revisió de la legislació


BREUS

Pintades a El Montanyà

D'altra banda, Laporta va treure importància a les pintades en contra seva que ahir al matí van aparèixer a la rodalia d'El Montanyà, on el primer equip blaugrana va concentrar-se dijous al vespre de cara a preparar el clàssic d'avui. "Cadascú pot expressar-se com vulgui, però pel que fa a mi es tracta d'una cosa irrellevant", va assegurar. Entre les missives, firmades pels Boixos Nois, es llegia Laporta violent, Laporta dimissió o Laporta violent, Rosell tu també. També hi havia una inscripció amb la hipotètica pàgina web -en realitat no existeix-: wwwantilapporta.com.

La Caixa organitzarà el deute del club

El FC Barcelona i La Caixa van firmar ahir un acord pel qual l'entitat financera passa a fer-se càrrec de la direcció i organització d'un finançament sindicat de 150 milions d'euros, pactat a un termini de set anys i destinat a refinançar el deute històric del club blaugrana, que en aquests moments és de 151 milions d'euros. L'acord també inclou el finançament del projecte esportiu dels pròxims anys i finalitzar les obres de la Ciutat Esportiva de Sant Joan Despí.

La secretaria general de l'Esport crida al civismo

La secretaria general de l'Esport de la Generalitat de Catalunya va fer ahir una crida al civisme i la concòrdia per fer del Barça-Madrid d'aquesta nit al Camp Nou una festa d'esportivitat. "El partit ha de ser una mostra per als milions de persones que el seguiran arreu del món del tarannà esportiu i pacífic que caracteritza els catalans", va afirmar Josep Maldonado, que també presideix la Comissió Antiviolència de Catalunya.

Dinar de germanor entre les dues aficions

El restaurant Can Fuster de Barcelona acollirà aquest migdia un dinar de germanor entre les aficions del Barça i el Reial Madrid. La trobada, promoguda pel club blaugrana i el seu consell consultiu de penyes, respon a la invitació que la temporada passada els va fer l'entitat blanca i reunirà prop d'una vintena de persones de cadascuna de les dues aficions.

 

 

El Entorno.com 07des03

• Laporta destaca la ausencia de incidentes y pide confianza al socio
El Camp Nou da un ejemplo de civismo
MARIO RUIZ

Ganó el civismo y perdió la violencia. Ganó el fútbol, aunque el Barça cediera los tres puntos, y perdió la intolerancia. El Camp Nou recuperó su prestigio. Su buen nombre. Demostró, como siempre ha reconocido el presidente Laporta, que el triste episodio del cochinillo y la botella de whisky del año pasado fueron actos de vandalismo aislados. La afición del Barça vuelve a exhibir ese señorío que paseó en aquellas grandes citas que fueron Basilea y Wembley. Sólo las dos botellas que impactaron en el autocar del Madrid a su llegada al campo emborronaron la noche.

"La derrota no es agradable, pero me quedo con la actitud del público. Su comportamiento ha sido ejemplar demostrando que sabe animar. Sólo me queda pedirles un mínimo de paciencia porque saldremos adelante. Hay que confiar en el proyecto. El objetivo es la Champions y lo conseguiremos", declaró Laporta.


CONDUCTA EJEMPLAR

Los incidentes del último clásico que provocaron el cierre del Camp Nou por dos partidos, que el club todavía no ha cumplido, quedan como una mancha en la historia. Sólo eso. El Barça cumplió su objetivo de intentar que la federación española delegue en el Tribunal de Arbitraje del Deporte, el órgano dependiente del Comité Olímpico Internacional con sede en Suiza, la decisión final del largo litigio en torno al cierre del campo. Los seguidores se comportaron de forma modélica hasta en la derrota. Incluso Florentino Pérez lo reconoció: "La afición del Barça ha estado ejemplar. Un 10 para todos".

Incluso los Boixos Nois se portaron bien. Sólo asistieron unos 50, pero cumplieron su palabra y apoyaron al equipo. Y es que los miembros de la peña radical no tuvieron una entrada fácil. Aquellos que se decidieron a acudir al campo tuvieron que superar las fuertes medidas de seguridad previstas por la junta azulgrana y la policía. Un registro a fondo en busca de botellas, latas, mecheros, bengalas y cabezas de cochinillo, si las hubiera, y, sobre todo, la condición indispensable que se les exige desde que declararon la guerra a Laporta: presentar el carnet de identidad junto al de socio.
A todo aquel cuyo nombre no coincidía se le impedía la entrada. Y el dispositivo policial, con dos furgones blindados custodiando la puerta de acceso y más de 20 agentes preparados para actuar, no invitaba a la revuelta. Había que entrar y callar. Luego, tras el 0-2, ya se expresaron. Pidieron la dimisión de Laporta y volvieron a insultarle, pese a que todo el público, avergonzado, les pedía que se callaran. Pero ni por ésas. El insulto parece ser su única arma. Como también lo fue de los seguidores situados en los córners. Esta vez no hubo incidentes. Las redes adicionales colocadas en los laterales cumplieron su objetivo y Beckham y Figo, increpado siempre, lanzaron los córners sin problemas.


PITADA AL ÁRBITRO

Ni siquiera hubo incidentes al final. Sólo el árbitro se llevó las iras del público. De los jugadores del Madrid nadie se acordó. El tono conciliador de Laporta y Pérez ha sido el paso decisivo para pacificar el clásico. El Camp Nou puede volver a sacar pecho.

 

 

 

Avui 12des03

ENTREVISTA: Gerard López
Jugador del FC Barcelona

"Tant de bo hi continuï havent derbi la temporada que ve"

Isaac Lluch Martín
BARCELONA

I.L.M. ¿És bo per a l'espectacle futbolístic que arribin tan necessitats els dos equips?
G.L. Ara l'espectacle no és el que ens interessa més, sinó sumar com sigui. Esperem que es vegi un bon partit i que no hi hagi incidents, però nosaltres pensem només a guanyar.
I.L.M. ¿El partit pot reflectir un estat de por de perdre, de neguit al veure's al límit?
G.L. Els dos equips estem necessitats, però no hi hem de donar més voltes. No crec que es noti tàcticament. Segurament manarà més el fet de buscar el resultat, una mica el futbol més efectiu, més de lluita.
I.L.M. La clau és, doncs, l'actitud?
G.L. L'actitud sempre hi ha de ser. Encara que ja podem tenir una gran actitud, que si perdem, les garrotades ens vindran igual.
I.L.M. ¿És d'aquells partits en què és bàsic avançar-se al marcador?
G.L. Sí, perquè anar en contra et crea tensió. Tenim l'experiència de l'any passat. Ens vam avançar en un moment clau i vam controlar el partit.
I.L.M. La situació és semblant a aquell últim derbi. Com està d'ànims el vestidor?
G.L. No és el nostre millor moment, però hi ha bon ambient, i això no s'ha de perdre mai. El que es parli fora del vestidor no ens ha d'afectar, tot i que som conscients que no ho estem fent bé. Hem de reaccionar.
I.L.M. El míster els ha exigit els 6 punts abans de Nadal?
G.L. Nosaltres mateixos ens els exigim. Seria el millor regal de Nadal.
I.L.M. És tan important Ronaldinho com mostren les estadístiques?
G.L. És molt important, però no només pel partit de dissabte.
I.L.M. Psicològicament, l'equip creix amb ell al camp?
G.L. No, l'equip es beneficia d'ell pel fet que jugui, perquè és un jugador bàsic.
I.L.M. ¿Temen que els àrbitres escombrin cap a casa davant les queixes reiterades de l'Espanyol?
G.L. Tampoc crec que ens estiguin ajudant gaire, tot al contrari. No hem rebut cap penal a favor, i l'altre dia contra el Madrid no ens van afavorir gens. És cert que a l'Espanyol també l'han perjudicat. Només espero que l'àrbitre no tingui cap influència en el resultat.
I.L.M. Quina sensació li fa veure l'Espanyol tan avall?
G.L. Els darrers anys, és un equip que s'ha estat aguantant amb patiments, però força bé, amb una bona plantilla, i m'estranya veure'l cuer amb pocs punts.
I.L.M. ¿Li agradaria que es salvessin?
G.L. Mai no he tingut res contra l'Espanyol. Sempre he jugat contra ells, tant al Granollers com al Barça, i hi ha rivalitat, perquè sóc culer, però res més. Tant de bo hi continuï havent derbi l'any que ve.
I.L.M. Canviant de tema, per què va donar suport als Boixos Nois, quan el club hi està enfrontat?
G.L. Algú em va voler malinterpretar. Jo faig una condemna rotunda de la violència i a la vegada una defensa de la meva afició. Poso els Boixos dins de l'afició perquè són gent que animen i a mi m'agrada que animin, però no al nivell que a vegades ho han fet.
I.L.M. ¿Però no el preocupa que les pintades duguin la firma dels Boixos?
G.L. De Boixos n'hi ha moltíssims, i englobar-los tots en alguns actes... Pot ser que les pintades no siguin seves. Mai no se sap. Reitero que és un grup que sempre ens ha animat i tant de bo tornin al camp a donar suport a l'equip, que ho necessitem. Però el més important és el treball que el club està fent per buscar el civisme en la nostra afició.