Hoe leefden de eigenaren er?


 

 

 

Het leven in een Romeinse villa was uitstekend, de kinderen konden spelen wanneer ze wilden, alleen een paar uur studie en het eten kon ertussen komen. De vrouw leidde ook een geriefelijk leven en de man deed soms heel veel aan sport en ontspande zich dan lekker.

Je zou denken dat als je in zo'n villa woont dat je je erg zou gaan vervelen maar dat is niet zo. Je moest alleen goede vrienden hebben en je tijd perfect indelen.

Als je in een villa woont moet je natuurlijk ook af en toe kijken hoe het met je slaven gaat. Als het goed met ze gaat, kun je lekker ontspannen met je vrienden en gasten.

Sommige villa's hadden hele grote bibliotheken waar soms wel meer dan duizend boeken in lagen opgeborgen. Ook paardrijden en sporten deden ze toen vaak.