DONDERDAG 3 AUGUSTUS 2000 (vervolg)

Om vijf uur kwamen we aan in Hayward, een voorstadje van San Francisco. Hier lag ons motel "Vagebond Inn". Na het toewijzen van de kamers gingen de meeste reisgenoten zich douchen en omkleden, want om zes uur gingen we weer richting het centrum van San Francisco. In het Centrum ging het richting "China Town". Daar met z'n allen lekker en gezellig gegeten. Na het eten door de verlichte stad gereden. Bij het duurste hotel in San Francisco mochten we de ontvangsthal bezichtigen. Het was praal en pracht. Daarna reden we naar de verlichte Oakland Bay Bridge om foto's te maken. Om elf uur ware we weer terug bij ons hotel.

VRIJDAG 4 AUGUSTUS 2000

Om half tien vertrokken we voor de rondtour door San Francisco. We reden over de Oakland Bay Bridge, San Francisco binnen. We  zagen de Market street, Union Square (winkels), City Hall (stadhuis) en de hippie- en homowijk. De meeste huizen zagen er kleurig en fleurig uit. Daarna reden we door naar pier 39. De meest toeristisch ingestelde pier met allerlei leuke winkeltjes en mogelijkheden tot het maken van diverse excursies. Je kon kiezen uit het maken van een boottocht over de Bay of San Francisco of het gevangeniseiland "Alcatraz"bezoeken. De meeste deelnemers kozen voor de rondvaart.

Kies uw informatie:

We voeren eerst richting de Golden Gate Bridge en daarna eronder door. Na het passeren van de Golden Gate Bridge  draaide de boot weer en voeren richting het gevangeniseiland Alcatraz, de beroemde Federale gevangenis. Ook hadden we nu een prachtig uitzicht op de skyline van San Francisco. Hierna konden we een paar uur vrij rondwandelen. Om vijf uur ging de bus weer terug naar het hotel. Het was niet verplicht om mee terug te gaan. Iedereen ging dan ook niet mee terug. In het hotel aangekomen was er gelegenheid voor eigen uitstapjes.

Inleiding | The Western Highlights | San Francisco | Yosemity en Calico | Las Vegas | Lake Mead en Kanab | Grand Canyon | Los Angeles en Universal studio's