27/08/99


Esporgant l'arbre familiar

dietari La descoberta d'un esquelet força complet (mandíbula inferior, dents i fragments de braç, omòplat, clavícula, estèrnum, canells, dits i vertebres) pertanyent a un mascle que va viure fa 15 milions d'anys, ha suposat una reordenació de l'arbre evolutiu dels primats al miocè (-25 Ma / -5.5 Ma).
La comparació de les restes fòssils trobades a Kipsaramon, Kenya, per Steve Ward i Andrew Hill, amb les que fins ara eren assignades al gènere Kenyapithecus ha permès identificar dues línies molt diferenciades. Una més primitiva, on s'encabirien, no només els nous fòssils, sinó també les restes que fins ara s'agrupaven sota la denominació de Kenyapihtecus africanus i una altra, més moderna, que correspondria al Kenyapithecus wickeri.
Com a conseqüència de les diferencies observades s'ha creat un nou gènere l'Equatorius que, a banda d'integrar les últimes troballes, inclouria totes les restes que fins ara es consideraven pertanyents al Kenyapithecus africanus, que desapareixeria del mapa.
L'Equatorius africanus, un simi d'uns 27 kilograms i que ja feia una part de la seva vida al terra, es considera una branca lateral en l'arbre evolutiu que va conduir als simis i homínids actuals.
El Kenyapithecus, un cop desapareguts del seu gènere les restes més primitives, ha passar a tenir un paper més important, i sembla comptar força com a possible avantpassat de homes i simis.


Creat el 07/09/99

home

This page hosted by
Get your own Free Home Page